891 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Bider helt vild!! :( Bider helt vild!! :(

Nu er det bare ved at være for meget.. Min hvalp på 4 mdr. bider så hårdt i mig hele tiden at han nogen gange bider hul.. Det er ligemeget hvad jeg gør så bliver han ved.. Har prøvet at give ham noget andet at bide i det virker også i et minut så springer han på mig igen.. Har prøvet at "blive sur" og sige nej, nive ham i kinden, men så syntes han bare det er endnu sjovere.. Hvordan kan jeg få ham til at stoppe?
Er bange for at han tror det er i orden og at han så bliver ved når han bliver voksen..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bider helt vild!! :(
  • #1   21. jun 2007 ignorere ham og gå fra ham når han har denne uønsket adfærd.

-Det er træls, men meget normalt for mange hvalpe. Har han masser af legetøj? Bliver han stimuleret mentalt?

• #2   21. jun 2007 har du lært ham ja nej metoden??? det kunne måske være en ide for så at han virkelig forstår ordet nej....

• #3   21. jun 2007 han har masser af legetøj:) og han bliver stimuleret nok.. det er hans tænder der klør tror jeg men syntes bare det er mærkelig at han ikk stopper når jeg skælder ham ud.. vil prøve at ignorere ham når han gør det. hvis det ikke virker må jeg prøve med "hundemor"-metoden!! smiler

• #4   21. jun 2007 Man kan også få noget bestemt legetøj til hvalpe når deres tænder klør det lugter godt i deres øjne og det er spetielt lavt så det går ind og gnubber de rigtige steder har selv en (men den er godt dyr må jeg sige ) Tiffany brugte den lidt men det var mest hvis vi gav hende den men så lå hun også og bed i den.... det kunne jo være en ide at få fat i sådan en...

hvis du er intresseret så kan jeg prøve at tage et billede af min så kan du se hvordan den ca ser ud....

• #5   21. jun 2007 be ham og at forsvinde, og så ignorere ham HELT os, selv om han hopper rundt og ser sød ud. Nå han så holder op igen, så klap ham og sig go hund smiley Så han forbinder det, at bide, med INGEN opmærksomhed!
    Håber du får løst det smiley

• #6   21. jun 2007 Hehe ja jeg bider igen og får masser af hår i munden... Ej lige nu vil jeg bare gerne finde ud af hvorfor han ikk forstår et nej. Hvad er ja nej metoden? Vi bruger nej hver gang han gør det men han forstår det ikk... Er vi bare ikke kontante nok til at vise ham hvem der bestemmer?

• #7   21. jun 2007 ja vidste godt det med øjene. må prøve at ignorere ham helt når han gør det er det så først når han kommer hen og slikker på min hånd for at sige undskyld jeg skal sige god hund?

• #8   21. jun 2007 okay jeg må jo prøve mig frem.
    Du må gerne sende et billede af den bide ting til mig. vil du have mail adresse?

• #9   21. jun 2007 Jeg har haft den samme fornøjelse med Cassius og det var selvfølgelig værst i den periode, hvor han skiftede tænder.

Man kan blive fristet til at tænke, at det er et lederskabsproblem, men for os her, tror jeg faktisk ikke, det var der, humlen lå.

Men det var så absolut tydeligt, at der skulle være styr på det, inden han blev meget ældre.

I mangel af bedre redskaber tyede jeg til dominans-metoden, hvor jeg ganske enkelt lagde ham ned, og mig selv halvt henover. Det bevirkede ihvertfald, at jeg et øjeblik kunne få kontrol over mig selv, men jeg tvivler på, at det virkede på hundens adfærd. Selvom vi nogengange lå i tyve minutter på den måde (indtil hunden holdt sig fuldkommen i ro og fik sin puls ned), så kunne han faktisk starte op igen med det samme.
    Det, han lærte var, at ok - nu ligger jeg her noget tid og gør hende tilfreds, og så fortsætter jeg bare bagefter.

En anden ting, jeg gjorde var at genne ham ud af det rum, jeg var i. Det har resulteret i en bunke blå mærker på armene.... Og ikke i, at han holdt op med at bide.

For i retrospektiv tror jeg faktisk bare, at den lille hund legede. Når jeg forsøgte at tage ham i kindskægget og sige nej, kørte han faktisk bare højere op.

Løsningen har for mig været at være helt cool og så bare gå fra ham, når han laver sine numre.
    Han havde faktisk specifikke steder i huset, hvor det var specielt slemt, og jeg gjorde det, at jeg nægtede enhver kontakt med ham disse steder i en god periode.
    En af dem var stuen - den blev forvandlet fra at være det sted, hvor der virkelig kunne gasses igennem til at være der, hvor mor altid bare er dødkedelig.

Det holdt hårdt, det vil jeg gerne sige. En hund frasiger sig ikke bare lige sine privilegier. Men jeg blev ved. Hvis han kom til mig og ville lege, skubbede jeg ham væk og vendte mig bort. Det vil sige, at kunne jeg undgå at røre ved ham, gjorde jeg det.
    Holdt han ikke op, rejste jeg mig og gik væk. Snakkede ikke med ham, gjorde bare noget helt helt andet.

Hvis jeg virkelig ville have 100% fred, kom han ikke med ind i disse rum i første omgang.

Nu, hvor han næsten er 11 måneder er problemet så og sige overstået. Han bruger ikke sine bisser længere, men kan godt finde på at forsøge at "igangsætte" mig ved at puffe på en helt speciel (og rigtig irreterende) måde.
    Jeg ignorerer ham bare - og så lægger han sig...

Det er et hårdt slid, og alfa og omega er, at du hele tiden bevarer overblikket. Kan du ikke selv holde pulsen nede, så afskærm dig fra hunden og gå et sted hen, hvor du kan få ro på dig selv.
    Straf/irettesæt aldrig hunden, når du er gal.

• #10   21. jun 2007 Trine......det er jo ikke dominans, det er tænder der klør!

• #11   21. jun 2007 Altså det kan godt være nogle siger at moder hunden ikke vælter sine hvalpe om på siden og holder dem fast... Men så var vores gamle tæve da helt forkert på den, for det gjorde hun altså, har også set andre tæver gøre det. Jeg har selv brugt det, ikke som straf, men for at vise det er mig der bestemmer. Sofus fattede ikke hvad et nej var, og fortsatte med at bide mig til blods flere gange. Fik rådet af en dyrlæge som samtidig var adfærdskonsulent, jeg brugte det 2 gange, og så stoppede han... Det skal kun bruges i de slemme situationer, og ikke som en fast straf, for så bliver hunden bange for en, og det er jo ikke det man ønsker af ens hund...

• #12   21. jun 2007 Ignorer ham fuldstændig vend ryggen til og gå din vej.

• #13   21. jun 2007 Som C H også siger.

• #14   21. jun 2007 Jeg har lært at når de bider skla man sige av av av manget højt som om det gør sindsygt ond... (Overdriv overdriv)

Det gjorde vi med Fønix og der ikke mange gange før han fandt ud af at det gjorde ond på os... Han blev lidt forskrækket de første gange for hvad var det lige der skete, men han fandt hurtigt ud af at det var det han gjorde der gjode ond.

• #15   21. jun 2007 Cathrine F har lige sendt en PB til dig...

• #16   21. jun 2007 Trine:

Problemet var bare med Sofus at efter han havde fået de nye tænder, så fortsatte han jo altså med at bide i mig også. DET GØR PÆNT NASS...

Jeg mener heller ikke, at jeg syndes det var det sjoveste jeg har prøvet, men jeg tænkte at jeg måtte prøve, for det kunne ikke fortsætte.
    RESULTAT: han stoppede med at bide, samtidig med at han blev mere glad, og hans leg også bedere, for nu ville jeg jo lege med ham igen...

Siger ikke det er den bedste måde, men det virkede på Sofus...

• #17   21. jun 2007 jeg vil sige det Sigga og Nicolaj siger er også en rigtig god ide......

• #18   21. jun 2007 Nå nu har jeg givet min mening til kende, så vil jeg hoppe i tøjet og tage på arbejde, har en dejlig 14-22 vagt, skønt...;o/

• #19   21. jun 2007 Trine. Alletiders det også virkede hos dig...

Fortsat god dag til alle...

• #20   21. jun 2007 Man skal vælge sine metoder med omhu.
    Har man en meget selvstændig hund som kører højt, så kan man gøre ondt værre ved at forsøge at dominere så voldsomt.
    Med en type hund opnår man det stik modsatte, nemlig at den mister respekten for en - at man dermed sætter sit lederskab overstyr, som jo er grundlagt i at undgå konflikter.

Min hund kan ikke straffes til lydighed. Min gamle hund kunne.
    Og helt ærligt så synes jeg det er fint. Det betyder nemlig at jeg bliver nødt til at finde på hensigtsmæssige metoder i stedet for at demonstrere min magt. Dermed bliver vores indbyrdes forhold meget meget bedre. (og mit lederskab konsolideres).

Som Sigga skriver kan det også handle om bidehæmning. Normalt, når hunden går sammen i flok, leger hvalpene voldsomt med hinanden - også så voldsomt at det gør rigtig ondt. Og de lyde, som hvalpene udstøder, når det ondt, lærer dem bidehæmning - altså hvordan andre reagerer på mig, når jeg bider så og så hårdt - hvor går grænsen.

Jeg prøvede metoden på Cassius, men eftersom han legede, gjorde de høje og skingre toner ham bare endnu mere vild.

Jeg glemte i øvrigt at skrive, at det selvfølgelig er FULDSTÆNDIG forbudt at lege med hænderne. :o)

• #21   21. jun 2007
    En hvalp på 4 mdr prøver IKKE at dominere.
    Jeg vil bestemt fraråde dig de fysiske overgreb du bliver rådet til.

Lær hunden Ja og Nej.

Når den bider rejser du dig og går væk fra den. Ignorer den.
    Hvis den ved hvad nej betyder så brug det.

Ellers sørg for at den er godt aktiveret. Madsøg 2 gange dagligt, kropskontrol mental stimulering osv.

Her er en god artikel om lederskab

(link fjernet)

• #22   21. jun 2007 den var god den der.. det vil jeg prøve t efterligne..

• #24   23. jun 2007 Nu har jeg ikke læst alle de andre indlæg, men prøv at hyl rigtig højt når han bider i dig, det skulle gerne hjælpe. og så giv ham noget andet han må bide i, her eneste gang..

det hjalp på vores i hvert fald

• #25   24. jun 2007 Det kan meget nemt fravænnes. For hvalpen er det ren og skær leg, og hvalpen vil naturligvis rigtig gerne lege. Derfor handler det simpelthen bare om, at når hvalpen bider, rejser du dig fra gulvet (hvis du sidder ned) og stiller dig med ryggen til med armene over kors. Gøres dette konsekvent hver gang, vænner hunden sig til at bid = ingen leg

Kommentér på:
Bider helt vild!! :(

Annonce