385 visninger
|
Oprettet:
gør meget {{forumTopicSubject}}
min hund på 15 mdr er indenfor de sidste 2 ugr begyndt at gø meget, inkl af ældre mennesker, samt han kommer ikke når vi kalder længere. nogen der har nogen gode råd?
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 1.033
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.266
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 1.033
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.266
Perioden varer ca. derfra og op til 22 mdr. alt efter race og den enkelte hund. Sakki fik en lille attitude på...lignede en hund, der ku klare hele verden alene, men i virkeligheden var han ret følsom. Så masser af konsekvens, kærlighed og forståelse er hvad de trænger til.... *S*
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Jeg vil ikke finde mig i at Babett gør af alt og alle, derfor har jeg hele tiden et vågen øjet på hende.
Og faktisk kan man komme alle de problemer til livs, hvis man begynder at opdrage og træne hunden til det man gerne vil have den til, det starte allerede den første dag, hvor hvalpen kommer ind ad dørern.
Men mange synes at det er synd mm, at opdrage og sætte dagsorden for en lille hvalp.. men på længere sigt så vil det hjælpe meget, og i sær når hunden kommer til de forskellige pereioder i den udvikling.
Selv om situationen er tilspidset, så forholder Babett sig i ro, selv om hun er opmærksom på situationen, som vi nu er i.
Men det er igen et spørgsmål om træning og atter træning, at man kan sætte hunden helt op i det røde felt og et sekundt efter slapper den af, det er kunsten, vi kalder det "tænde og sluk" i fagsproget
På samme måde vil jeg heller ikke tillade at Babett gør hele tiden, her siger jeg "stille" da det ikke er til at holde ud.
Så gå ud og træn og træn målbevist med din hund, så kan du undgå en del problemmer.
gør meget