{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Hun gøer konstant! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hund på efterhånden 1 år. Hun gøer simpelt hen af alt og alle. Ikke fordi hun prøver at skæmme dem væk, for hun er noget af det rareste.
Hun kan finde på at gø, hvis hun hører en nøgle rasle, hvis fordøren bliver åbnet eller lukket, når hun ser et fremmed menneske ... Sådan kan man blive ved med i en evighed.
Vi har også en anden hund, på tre år, hun gøer overhovedet ikke, men kigger da interesseret hver gang den anden begynder på det.

Men nu er det så sådan, at jeg gerne vil vænne hende af med det. Jeg har prøvet, men det er som om hun ikke forstår et "nej"...
Nogen der har et godt råd, til hvad man kan prøve?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun gøer konstant!
  • #1   13. jul 2007 Du kan prøve at distrehere hende, ved at f.eks. lege med hende når du ved der kommer en situation hun plejer at gø at. Ta f.eks en nøgle bag om ryggen og lege med hende, imens i leger rasler du med nøglerne. Hvis hun ikke gør giver du hende en beløning. Hvis hun gør, vender du ryggen til indtil hun stopper. Når hun så er stoppet, gør du det samme igen med nøglerne. På et tidspunkt forstår hun at du ikke får opmærksomhed ved at gø, men når hun er stille. Det er en lang proces, men det virker. Pøj Pøj..

  • #2   13. jul 2007 Jeg er gået igang med intenstrænning med Louie og hans gøen a folk udenfor osv... når han begynder, så rejser jeg mig og siger højt nej, ahah, eller noget andet skældud ord og så snart han stopper roser jeg ham, kalder ham til mig og som regel giver en godbid. det virker godt her, og har mindsket hans gøen meget! men han er stadig en alarmhund!

  • #3   13. jul 2007 Tak skal i have for svarene.
    Ja, der er i hvert fald nok at gå i gang med. Det fik je godt nok ikke lige skrevet, men hun samtidig med det at hun gøer, så er hun utrolig "dum"! Jeg synes altid man siger, at hunde er kloge dyr, men det er Nicki godt nok ikke. Hun kan ikke regne sammenhængen ud med at man kommer ind af en dør (vuf vuf) og derefter går ud igen (vuf vuf). smiley


  • #4   13. jul 2007 Velbekommen.. Håber at dit problem bliver løst. Man bliver sgu så stresset af en hund der gør konstant..

  • #5   13. jul 2007 Da Caiser var bette, gøede han også af lyde udenfor om aftenen... Nej og andet i den dur virkede ikke, så begyndte jeg at rose ham... så holdt han op smiley Pånær de gange hvor der virkelig skete noget (slagsmål ude foran lejligheden) og der er det jo også fint at han gør det. De unge fyre fik ihvertfald fart på da han gøede af dem.

  • #6   13. jul 2007 Min den unge lab gør også, specielt når naboen går op i sin indkørsel. Vi er begyndt at gå ud til ham, siger ikke noget, tager ham blidt i nakken og lukker ham ind på et værelse, hvor der er børnegitter for. Der står han så i 5 min. og køler af. Så bliver han lukket ud, stadig uden, at vi siger noget til ham. Det kan han bestemt ikke lide, så det er begyndt at hjælpe smiley
    Jeg er spændt på, om vi får ham helt til at stoppe - smil !


  • #7   16. jul 2007 Problemet er jo at hun godt må gø, hvis der kommer ubudne gæster. Så du må vel vælge - endten gør hun af alt - ellers kan du lære hende slet ikke at gø (lige nu er hun trods alt en god vagthund).

    Skal hun holde op må du distrahere hende, hver gang en "gø-situation" opstår (evt. selv fremkalde en sådan situation). Distraktionen kan være at sitte pænt eller dække og derefter godbidder. Du må endelig ikke sige "nej" og slet ikke råbe - så tror hunden bare at du bifaler, at I begge skal "råbe", og det var jo ikke meningen.

    Held og lykke med træningen smiley


Kommentér på:
Hun gøer konstant!

Annonce