{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Gøen konstant {{forumTopicSubject}}

Ja, synes ikke jeg kan lave noget længere andet end Pablo begynder og gø som en gal.
Og synes snart jeg har prøvet alt..
han gøer når:
det ringer på/kommer gæster
når min tlf ringer
når man kommer hjem(og det er når bilen låses og ikke når man er ved hoveddøren)
når man ser fjernsyn
når han kan hører folk kom gående udenfor huset
osv osv
han er på 2-4 gåture om dagen og så er han rigtig meget i haven i løbet af dagen. han bliver aktiveret gennem træning og leg dagligt og får rigtig meget opmærksomhed fra os, så kan simpelthen ikke være fordi han mangler det.
Han blev passet ved en veninde da vi skulle til kbh for små 2 mdr siden og hun har 2 hunde i forvejen og ved, at den ene af hendes er slem til og gø, kan det være den der har præget pablo til det ?

Har nu fået det råd og prøve og sæt ham ind i et rum, når han begynder på alt det gøen og lade ham være derinde til han er stoppet. nogen der har erfaring med dette eller andre gode ideer til hvordan jeg kan gribe det her an smiley

LH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøen konstant
  • #1   23. maj 2012 uha mine er også slemme til at gø, hvis der kommer nogen for tæt på haven eller de kan se en hund på den anden side af hækken, så jeg kigger lige med, synes også jeg har prøvet alt, og det eneste der har haft virkning er et vandgevær, så de lige for et sprøt hvis de ikke holder op med at gø når det bliver sagt, men det ligge jo også til visse racer at gø mere end andre

  • #2   23. maj 2012 han er chihuahua/prazsky krysarik bl og ved godt at det nok ligger til ham med det gøen, men jeg må kunne dæmpe det på ham en smule, så det ikke er af de mindste ting, han begynder og gø af smiley men måske man skulle prøve det.. men er det så ikke noget med, at han ikke må se, at det er mig der sprøjter det på ham, hvis jeg skulle prøve det ? smiley

  • #5   23. maj 2012 tja mine ved godt det er mig så nogle gange er det nok de ser jeg rækker ud efter geværet

  • #6   23. maj 2012 *True angels have tails instead of wings* .

    det skal jeg huske smiley en masse tålmodighed.. men synes jeg nu også jeg har haft og siger også NEJ, når han begynder, og så stopper han, men går ikke mere en 10-20 sek, så starter han igen og så rejser jeg mig op og går hen til ham uden og sige noget, men bare kigger på ham og så stopper han, når jeg så har stået et stykke tid går jeg min vej OG så begynder han skam bare igen.. føler nogen gange det er i ren provokation han gør det.. men bliver ved med tålmodigheden og så håber jeg det giver pote i sidste ende.. smiley


  • #7   23. maj 2012 Jan N
    det må jeg lige prøve.. så må jeg ud og finde mig en gun smiley


  • #8   23. maj 2012 Hvis bare du boede tættere på Odense ville jeg gerne have kigget forbi og se om jeg kunne hjælpe...

    Efter min mening hjælper det ikke at skælde hunde ud for at gø. Tværtimod... Den gøer for at advare om eventuelle farer, og skælder man ud for det, bekræfter man blot hunden i at det er farligt.

    Når min gøer fordi nogen går forbi eller p.g.a. lyde hun ikke kender, roser jeg hende (kun med stemmen og meget kort), og siger "de må gerne være der" eller "der er ikke nogen".
    For det meste kan jeg nøjes med at sige "der er ikke nogen", da hun ved at det betyder at jeg har hørt hende, og at jeg har styr på det. Hun behøver ikke advare mig...


  • #9   23. maj 2012 Er i odense hver dag, men desværre gør han det kun hjemme. der er ingenting, når vi er ude smiley

    Har også prøvet, hvor jeg har snakket "glad" til ham og opfordret ham til og komme hen til mig for at tage hans opærksomhed fra det der startede hans gøen og han komme også hen og bliver vildt glad og så går der ikke lang tid før han ryger hen igen og strarter forfra..
    men må bare blive ved.. så det handler bare om og have tålmodighed og være positiv overfor ham, når han gør det? smiley


  • #10   23. maj 2012 skal bare lige finde noget der virker for ham og jeg..
    Han er ivrig efter og arbejde og den bedste godbid for ham er helt sikkert ros, så måske jeg skulle gå hen tage hans opmærksomhed fra det der stratede det til lidt træning, så han ikke ender ud i et NEJ, men en masse ros pga hans arbejde ? smiley


  • #11   24. maj 2012 I starten når Bine gøede f.eks. ved døren fordi nogen gik forbi, gik jeg hen til hende - sagde "fint", åbnede døren, kiggede ud og sagde "der er ikke nogen".
    De første par gange fik hun lov til at kigge med, så hun kunne SE at der ikke var nogen..
    Tænker at det er på den måde hun har lært hvad "der er ikke nogen" betyder :o)


  • #12   24. maj 2012 Det må jeg lige prøve smiley tusind tak smiley

Kommentér på:
Gøen konstant

Annonce