{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.881 visninger | Oprettet:

Hjælp til gøen... {{forumTopicSubject}}

Hej I kloge hunde-hoveder smiley

Jeg har et lille problem, som jeg håber I kan give god råd til!

Min dejlige samojed Micki på 8 måneder gøer som regel ALDRIG. Det er så sjældent han gøer, faktisk kun når jeg kommer hjem fra arbejde og han er glad for at se mig. MEN - nu er han begyndt at gø af sin "bedste hundeven", som han har kendt siden vi fik ham som 8 uger.

Det er en mops på 2½ år og de leger altid super godt sammen, men på det sidste, når de har været på besøg hjemme hos os, har Micki gøet konstant. Han gøer mens de leger, han gøer når Rufus ikke gider lege og han gøer bare hele tiden. Vi har prøvet at skille dem ad, hver gang Micki kommer med det mindste bjæf, men det hjælper overhoved ikke. Det er den eneste hund Micki opfører sig sådan overfor.
Nytårsaften skal vi så være sammen med det vennepar der har Rufus, og som I sikkert kan tænke jer til, så gider vi ikke høre på Micki der gøer hele aftenen og natten smiley

Min tanke er, at Micki bare er SÅ glad for at Rufus kommer på besøg, at han kører helt op i en spids! Men hvad tænker i? Har I prøvet noget lignende? Og i så fald, hvordan kan man stoppe ham?

Åhh hjælp inden vi bliver døve smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til gøen...
  • #1   11. dec 2011 Er lige med på en lytter her smiley

  • #2   11. dec 2011 Hvad med at distrahere ham...?? Fx med en bold.. eller godbidder spredt ud på gulvet/græsset til dem begge.. så er de stadig sammen, bare på en anden og mere rolig måde :0)

  • #3   11. dec 2011 Det var måske en god ide smiley
    Vi har prøvet at give dem begge et ben, men Micki vil bare have det samme ben som Rufus, selvom han har sit eget - og så gøer han igen! Men vi har ikke prøvet at sprede noget ud i græsset - tak for rådet!



  • #4   11. dec 2011 Ja, så skal de jo arbejde lidt for det, og forhåbentlig er de beskæftiget på den måde... hvis du er heldig kan det være din hund er træt bagefter, og ikke orker at gø.. hihi smiley

  • #5   11. dec 2011 velkommen i klubben her er det dog "omvendt" jeg er mopse ejeren og mine forældre har samojeden smiley

    Samojeden er jo kendt som den talende hund - mine forældres hund - gør når vi kommer hjem - eller han hyler. Og når han leger med andre hunde. Det er super trælst.. Vi har prøvet en masse og intet hjælper -.- den eneste måde at stoppe ham på er ved at stoppe legen og sige slut.


  • #6   11. dec 2011 carina H - Haha sikke en hjælp smiley Altså Micki gør det slet ikke ved alle, kun ved Rufus. Ellers er han meget stille og rolig. Så det er bare super irriterende.

    Der må da være en eller anden måde at stoppe ham på. Man kan vel lærer ham alt, det er bare lige metoden vi mangler!


  • #7   11. dec 2011 Spørger nok dumt..
    Men har i indlært " nej " 100% ?
    For så er det vel bare at sige nej, og godbid når han stopper.


  • #8   11. dec 2011 Maja & Pernille - Ingen spørgsmål er dumme smiley Yes vi har lært nej og slut! Men han stopper lige i sekundet man siger det og så begynder han igen bagefter. Han tager ingen godbidder, for Rufus er mere interessant end alverdens godbidder smiley
    Jeg tror mere vi skal prøve med en form for "straf", i stedet for belønning, hvis I forstår?
    Vi har prøvet at sætte dem i hver sit rum, men så gøer han bare derinde fra smiley


  • #9   11. dec 2011 Anne - øv ! Jamen må indrømme jeg ingen råd har så, er selv ved at lære min at stoppe med at gø når vi møder hunde på en gåtur.. det også en udfordring selvom han forstår nej 100% smiley ..

    Tror måske en "straf" er en fin løsning alt efter hvilken straf det er selfølgelig..
    har i overvejet simpelthen KUN fjerne ham, og lade den anden hund blive ved jer?
    Hvis han er stabil og ingen alene hjemme problemer Ofc.


  • #10   11. dec 2011 Jeg har før haft held med vand-sprøjt fra en vandforstøver. Det blev brugt på et agilityhold min veninde trænede på. Der havde de problemet med en hund som gøede når den blev begejstret, hvilket jo så er cirka hele tiden. Efter et par gange hvor han fik et sprøjt i ansigtet når han gøede stoppede det, herefter var det nok bare at tag flasken frem så var der ro i flokken =)

  • #11   11. dec 2011 Annika - virker ikke her. Men godt råd til TS

  • #12   11. dec 2011 Måske kunne det hjælpe først at lære ham at gø på kommando - og så bagefter koble en stop-kommando på?

  • #13   11. dec 2011 min veninde har en gravhund der havde det med at gø af folk der kom på besøg, folk der gik i opgangen og af andre hunde. Hun fik en adfærdsdims ud der rådede hende til at lukke ham ind i et andet rum når han begyndte at gø, og så lukke ham ud når han havde været stille lidt tid... det virkede for dem... smiley

  • #14   12. dec 2011 Cosmo gør det når han bliver glad. ISÆR! når han ynglings legekammerat kommer på besøg...

    Vi kan sige Nej så mange gange vi vil. den eneste løsning her har været at stoppe legen når vi ikke gider høre på det længere. :S men finder du en løsning ville mine forældre da blive lykkelige smiley


Kommentér på:
Hjælp til gøen...

Annonce