{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

Hjælp til gøen!! {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Mine 2 dejlige vovser gøer helt vildt meget!
Hver gang de hører den mindste lyd, begynder de bare at gø, og de stopper nærmest aldrig.
Folk udefra bliver rigtig bange for dem, fordi de halser så meget, men de gør jo nærmest ikke en flue fortræd.. Det er rigtig ærgeligt!
Når vi er ude at gå med dem, gøer Freya af den mindste ting. hvis hun bare ser en gå forbi langt langt væk, begynder hun at gø helt vildt!
Vi har prøvet alt, men de stopper bare aldrig.
Er der nogen herinde der har prøvet det samme? Og hvad kan vi gøre?
Håber der er nogen der kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til gøen!!
  • #1   8. jun 2009 Hej Lærke L.
    Ja tak, vi har samme problem. Vi er ikke alt for populærer hos den ene nabo.
    Vores gøer også alt for meget og over ingenting. Får vi gæster, gøer de, så vi umuligt kan tale sammen det første stykke tid.
    Det går også mig meget på.
    Vil egentlig også gerne have nogle gode råd.


  • #2   8. jun 2009 Det som jeres hunde udviser er en del af almindelig flok adfærd, hvor en del af gruppen (jeres hunde) vogter for lederen ( jer mennesker) og ved gøen fortæller hundene at der er fare på færde.

    Jeres problem bunder i at jeres hunde, er helt med på at i kan klare at beskytte flokken (jer og hundene) og dermed giver de alarm når de mener der er fare på færde eller der er fremmede der krydser flokkens teritorie! Det første i skal have lært jeres hunde, det er at gå på plads i kurv eller andet sted! når de har lært det så skal i hver gang de gø'r sende dem på plads ! I skal igang med almen lydighed hvor hundene lærer at i går forrest !
    Når de ser at, i så at sige tillader at folk, biler, børn og andet passerer forbi uden at i bliver ophidset eller skælder ud (som i jo gør når hundene gør) så vil der falde ro på !


  • #3   8. jun 2009 Ghita:
    Okay, tak for det. Det prøver vi lige smiley


  • #5   9. jun 2009 Jeg har haft en hundetræner hernede og det virker det hun gør.
    Hver gang de gøede, klikkede hun og gav dem en godbid. Nu kalder jeg mine ind når de gøer. Den godbid vil de gerne have. Det virker. Men dog ikke altid. Oliver kommer hver gang , men mille er lidt mere døv. Så må jeg ud og kalde på hende. Godbiden skal være speciel. ikke noget de ellers får. Så jeg skal igang med at bage pebernødder igen. Det elsker de overalt. Det er små hunde og de gøer meget. Det er hårdt arbejde i begyndelsen. Man skal helst være et skridt foran hele tiden.
    Jeg har et indkald der er til dem begge to. Ikke noget med deres navne.
    Kalder bare "hunde, hunde"......


  • #6   9. jun 2009 Det med forbipasserende skal trænes på følgende måde !
    Først skal hundene lære at gå på plads ! Først skal de lære der indendørs og det vil sige deres sovested eller et tæppe. Derefter skal der trænes udendørs hvor man laver et sted til dem hvor på plads er væk fra dør, hegn og vej.
    Når hunden så ligger på sin plads, så gør man det at man selv går frem imens man taler med meget lav stemme om hvor hyggeligt, dejligt og godt det er at der er noget der bevæger sig udenfor. Så kalder man hunden frem til sig og roser med lav dæmpet stemme og godbid når hunden accepterer at du har godkendt beævgelsen udefor og den derfor ikke gø'er. Når du/i når længere frem i forløbet udendørs,så skal hunden først på plads og du/i står og taler igen med dæmpet stemme men nu bag hunden og dernæst siger i fri til hunden med accept på bevægelsen må gå frem til hegn, dør m.m. så længe den ikke gør. Et enkelt vov skal udløse en på plads komando ! Sidst i for løbet går i hen og åbner døren imens at hunden ligger på plads, i kigger ud og derefter siger i værsågod eller fri til hunden, på den måde fortæller i hunden at der er sikkert udenfor og at i har tjekket om der er noget at gø ad og den derfor kan gå ud uden at skulle alarmerer dig/jer om evt. farer.


  • #7   9. jun 2009 Tanja du skriver om man bare skal ignorere hunden ? Nej det skal du ikke!
    Det du skal gøre er at træne med en enkelt komando feks. ordet STOP sagt i ganske almindeligt tonefald. du starter feks.med en at ligge en godbid og sige STOP når hunden prøver at tage den, Du kan også sige STOP midt under leg så hunden stopper og derefter give hunden lov til at lege videre evt. sammen med dig Husk en guffer som ros , , du skal også træne STOP under gåtur , her skal hunden standse og evt holde op med at snuse, Husk igen guffer som ros ,, Du kan træne STOP når hunden rejser sig, der skal den så enten blive stående eller ligge sig igen Hsuk guffer som ros ! Dette kræver gentagelse på gentagelse en ca 50 gange om dagen. Start med de indendørs STOP og til slut vil et STOP udtalt med almindeligt tonefald standse hunden når du ønsker det.
    HUSK at man kun skal bruge ET ORD og at en hund ikke forstår at man siger feks. Hold nu op det er ikke til at holde ud, kan du så lade være mor kan ikke lide det du gør og andre lange sætninger, Hunde fatter simpelthen det ikke. HUSK hunde bliver også ophidset og tror vi gø'er med når vores toneleje stiger og dermed forstærker man faktisk den uønskede adfærd


  • #8   9. jun 2009 Hej Ghita
    Virkelig gode indlæg, spændende at læse.


  • #10   9. jun 2009 Det er nogle fantastiske dejlige råd i er kommet med alle sammen.
    MEN, kan man lære en middelalrende hund lydighed?????????
    Nu har jeg jo lige fået Freja. Hun er 7 år og har absolut ingen opdragelse.
    Jeg reagerer overhovet ikke på mine ordre. Så jeg føler at jeg mange gange står og taler til en dør.
    Futte tilgengæld er 2 år og hende har jeg haft fra hun var hvalp. Hun er mere lydig.
    Kan Freja hjælpes på vej til bedre opdragelse, trods hendes alder????


  • #11   9. jun 2009 Maibritt - ja da smiley
    Rasmus er godt nok 4½ år, men synes han blir bedre og bedre til tingene jeg prøver til træning. Han elsker at lære nyt,og er meget lærenem, hvor imod jeg skal ha lidt mere tålmodighed med Ida (hun er også kun 16mdr.).


  • #12   9. jun 2009 synes det er gode råd i har givet, kiki gør ikke særlig meget mest når det banker på døren eller folk kommer ind med hue eller hat på gør hun ind til de har taget den af ved ikke hvorfor hun gør det. men vi fik hende af en som vi kendte som hun var bange for, hun kravlede hen af jorden og gik og små tissede på gulvet hvergang manden sagde noget og konen sagde en dag til mig at jeg bare skulle slå hende på snuden fordi hun hoppede op af mig men det synes jeg var synd for jeg kunne mærke hun var glad for mig, og da manden så spurte om vi ville have hende for han var træt af hende, sagde vi ja og det går rigtig fint og hun er bare så skøn og vores børn er meget glad for hende. og vi har ikke nogen problemer med hende. hun er nu 2 år og vi har haft hende siden hun var 10 måneder.

  • #13   9. jun 2009 Tusinde tak allesammen. Vi prøver alt af, og håber på at noget hjælper smiley
    - Gode forklaringer smiley


  • #14   9. jun 2009 Meget spændende indlæg, kan være man selv skulle prøve lidt af. Det der med at have mere end en hund kan godt være lidt larmende overfor naboerne, det kender vi også. Jeg synes tilgengæld det er lidt spøjst at begge vores gravhundes navne fandtes i denne tråd. Vores nuværende hedder Kiiki og vores daværende dejlige gravhund som vi havde i 17 år, hed Fudte.

  • #15   11. jun 2009 Tak Pia.
    Tak for svaret Pia. Nu er jeg lidt mere lettet. Jeg må kæmpe for min sag med min nye Freja.


Kommentér på:
Hjælp til gøen!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce