Bryst / Balance træning til hund Bryst / Balance træning til hund
Hej folkens.
Nu dyrker jeg jo LC med Ciah, men hun mangler nogle brystmuskler.
Hvis man ser videoen jeg har lagt op herinde kan man se ca ved 00.25 at hun ikke følger luren, men ligesom volter om sig selv fordi hun ikke får/kan dreje med da den tager et sving.
Carsten, ham der styre haren sagde så til mig at balance øvelser og træning der styrkede bryst ville være en god ide, for hun er hurtig ellers.
Så kom gerne med jeres viden om sådan noget træning.
- Det eneste jeg har er at købe en longepisk, og træne buer med hende på en mark xD
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.744
De små muskler, som er dem der styrer finmotorikken, kan fx trænes med en blød balancepude eller et vippebræt. Hvis du bruger et vippebræt, så start med at lægge et foldet viskestykke under, så det står mere stabilt. 5 minutters træning, hvor hun skal stå med begge forben på vippebræt eller pude (inkl at gå af og på, vægtforskyde frem og tilbage eller til siderne), så er de små muskler snart på plads.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
God ide balancepude/vippebræt, det vil jeg arbejde i
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 268
Og kan mærke en markant forandring i hans muskelopbygning efter vi er begyndt at træne på den.
Vi laver primært vægtskifte og balance.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 268
den er lidt dyr - men der findes billigere alternativer, hvis man leder lidt
Derudover bruger vi sådan en her, nogle gange to.
https://www.shop4body.dk/showproduct.aspx?catid=135&productid=1592&gclid=CjwKCAiA-vLyBRBWEiwAzOkGVJS2b2HUr3uUlyUbejhkmmz2SqliU0yH6BAjzkQF2RqcuDL8HpujmhoCIdcQAvD_BwE
En luftmadras er også guldværd - det har jeg dog ikke plads til
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.809
http://www.drk-nordsjaelland.dk/documents/1523119886.pdf
At deltage på hunde fitness hold, er også rigtig godt givet ud synes jeg
Jeg kan lave en video med nogle af alle de øvelser som vi selv bruger, hvis det er, jeg bruger både vippebræt, luftpuder, luftmadras , skammel og bomme.
Bryst / Balance træning til hund