{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

Så lykkedes det - oprykning til DCH's A-klasse {{forumTopicSubject}}

Med noget forsinkelse kommer konkurrencesæsonen endelig i gang i DCH, og Tesla og mig skulle ud og se om træningen kunne holde i konkurrence.

Første konkurrence var i Silkeborg for 14 dage siden. Vi missede nogle ellers sikre øvelser (spring og dæk). Til gengæld gik hun et perfekt spor og fik 10 point for det. Vi endte på 169,40 point, så en okay margin ned til de magiske 160 point.

I fredags skulle vi så i ilden igen - denne gang på hjemmebane i Esbjerg. Vi startede med spring, apport, fremad og dæk - og gik fra det dommerhold med 2 10-taller, 9,5 og 9 point.
Sit og stå ved næste dommerhold gik også fint - 9,5 og 9,7.
- men så kom fri ved fod - jeg ved hun kan gå meget pænere, men jeg skal have fundet ud af at få hende sat ordentlig op til øvelsen. Nå, men 5,4 point kom på kontoen.

Så gik turen ud til skoven, hvor 2 genstande blev fundet på 49 sekunder, og figuranter fik et lille dut på fingrene - 2 10 taller og 8 for runderingen.

Videre til sporet. Det var en fin græsmark, slået for 14 dage siden, men den ligger helt ud til diget, og jeg havde hørt fra flere, at vinden drillede. Vi startede ud i mod/sidevind og der var nogle kontroller på det ben, men da vi først kom over i sidevinden og derefter i medvinden, gik det bare derud af. 8,8 point for sporet og 10 for genstandene.

179,4 point og oprykningen var i hus på bare to konkurrencer og 1 uge før hendes 2 års fødselsdag.

Der er ikke noget DM i DCH i år, og jeg kender flere, som holder deres hunde et år tilbage for så at give den gas til næste år.
Den tanke har jeg også haft, men jeg har gået i den s..... B-klasse siden 2015 og trænger i den grad til at komme videre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så lykkedes det - oprykning til DCH's A-klasse
Kommentér på:
Så lykkedes det - oprykning til DCH's A-klasse

Annonce