Hund på snart 2år, som er begyndt at gø når alene hjemme Hund på snart 2år, som er begyndt at gø når alene hjemme
Hej alle søde hunde elskere
Jeg har virkelig brug for jeres hjælp.
I august måned flyttede jeg i en ny lejlighed- og det har kick startet min hund I at gø når hun er alene, helt ind til når jeg kommer hjem igen.
Jeg har haft en hundetræner med speciale i separationsangst, hjemme hos mig.
Hun fortalte mig om nogle metoder som jeg skulle udføre for at vise hende at jeg var lederen i flokken, og at jeg passede på hende. Hun mente at grunden til hunden gør, er fordi hunden tror den er lederen I flokken, og når du går ud af døren så kan den ikke længere passe på dig. Derfor gør den for at kalde dig tilbage. Det lyder jo meget rigtigt, men de her metoder skulle jeg altid gøre resten af livet.
Det er noget med at når jeg kommer hjem, så må jeg først hilse på hende når hun har været i ro i 5min, og at det altid er mig der bestemmer: hvornår hun skal spise, lege, sove, komme til mig og mange flere ting.
De sidste 3 måneder har jeg øvet alt dette og at gå ud og ind af døren, men det virker som om, at uanset hvor tålmodighed jeg er, taber jeg til problemet.
Findes der dog andre metoder til at hjælpe hende på vej, hvor ikke jeg skal betale dyre!! læge regninger, hunde trænere, medicin osv.
Har lige set nogle reklamer for ultra lyds produkterne. Det er helt NO-go ikke?
Håber at i vil hjælpe en frustreret hundemor ??
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 73 Hunde: 5 Emner: 34 Svar: 2.282
Den hundetræner du har haft fat i er helt galt på den, hunde vil ikke være ledere af mennesker, hunde ved godt at mennesker og hunde ikke er samme art.
Din hund er formodentlig blevet utryg over et eller andet medens den var alene og viser sin utryghed ved at gø.
Din opgave er at gøre din hund tryg igen, dvs træn i meget korte intervaller, gå ud af døren kom ind straks, gå ud af døren bliv ude 2 minuter og så videre, det handler om at komme retur før din hund bliver utryg, køb evnt en DAP og sæt i stikkontakten, lad radioen køre, lad hunden være alene i et rum hvor den er tryg, fx soveværelset, stop med at afvise hunden når den søger dig, giv den opmærksomhed og nærvær når du er der.
Sørg for pasning indtil hunden er tryg igen.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.137
En lille beskrivelse af videoen:
"En hund mener, at den lever i en flok, som fungerer efter principper, der nedstammer direkte fra ulveflokken!" Du ved, at det ikke passer, men hvad skal du sige?
Se videoen og få inspiration til svar i den fuldstændig vanvittige diskussion om, at du skal behandle din hund, som var du en førerulv!"
https://m.youtube.com/watch?v=2K6PjultZME&feature=youtu.be
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Hvor er det ærgerligt, at du er stødt på sådan noget fis.
I et nyt miljø og når den er begyndt at reagere ville jeg indlære det helt som var den en hvalp. Dvs. ikke efterlad den i lange strækninger endnu, men gør den langsomt og gradvist tryg, i et sådant tempo at den ikke når at gø/reagere voldsomt inden du er tilbage. Det kræver gradvis tilvænning, og kan ikke fikses som helhed bare du viser hunden du bestemmer
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Annoncer: 4 Emner: 1 Svar: 63
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.475
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.869
Hunden er i den psykiske modning, og der ses ofte tilbagefald i adfærd.
Alene hjemme skal ofte læres påny ved flytning af unge hunde.
Glem alt det lærte og start forfra. Hunden må ikke nå ud hvor den gøer.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 521 Svar: 12.537
Som de andre siger, så skal alene-hjemme indlæres igen, ligesom da du stod med en lille hvalp. Og hvis problemet er blevet så indgroet henover de sidste måneder, så hiv fat i en anden adfærdsbehandler, som er uddannet efter lidt mere moderne metoder. Hvis du fortæller, hvor henne af i landet, du bor, er der garanteret én af os herinde, der kan anbefale én
dec 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Det har virkelig hjulpet, og glædet mig at læse. Så jeg ved at det ikke er mig, eller min hund, der er noget galt med. Tumle, har allerede gjort fremskridt i at være alene hjemme, så jeg fortsætter arbejdet. Kryds fingre for at det lykkedes mig ??????
Hund på snart 2år, som er begyndt at gø når alene hjemme