Aktivering af schæfer der halter?? {{forumTopicSubject}}
Min kæreste har en schæfer på ca 4 år som er et værre dampbarn :o)
Han er en helt anden typer hund end Thea og derfor vil jeg søge gode råd hos jer.
Der skal helst ske noget hele tiden, så han piver og er rastløs. Jeg har købt en grime til ham, da han altid har været vant til at gøre som det passer ham og derfor ikke kunne gå i snor uden at trække mig hen hvor det passer ham. (Han er meget dominerende og kan faktisk finde på at tisse på mig hvis han ikke får sin vilje.)
Jeg har prøvet forskellige ting for at få ham til at slappe mere af og har også talt med 2 schæfer opdrættere herfra området. Jeg har eks. trænet en del lydighed med ham, men det gider ham ikke. Han er ikke specielt madglad og derfor svær at motivere med guf og når han ikke gider mere, så lægger han sig bare ned.
Da jeg cykler en del med Thea, har jeg også prøvet tage ham med der, men selv efter korte ture så halter han på det ene forben.
Jeg har prøvet at give ham hans mad på græsplænen, men han lader Thea æde det meste, da han ikke gider at lede efter det.
Ting som han holder meget af er f.eks at spille bold, men det får ham bare endnu mere op at køre.
Hvad kan jeg gøre for at aktivere ham og få ham til at slappe mere af i det daglige?
Og er det normalt at schæfere gør uafbrudt når de bliver ophidsede?
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 1.162
Mht tisseri gør jeg også alt for at stoppe det og det er også noget af grunden til at jeg træner med ham + har fået grime til ham.
Jeg har foreslået at få ham kastereret, men det kan der slet ikke være tale om. Du ved mænd og deres kønsdele :o)
Min kæreste er kun hjemme i weekenderne og jeg har ingen bil,så at komme de 50 km der er til schæfer træning er desværre ikke en mulighed.
Så jeg håbede på nogle gode råd til at få ham motiveret med andet end mad for at kunne træne ham.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
en god aktivitet for hunde med ledproblemer, er svømning. det styrker musklerne uden at belaste. Kan han ldie vand? Der findes jo svømmehaller for hunde. også løbebånd under vand, netop for de hundes skyld der har noget med benene.
Det er altså kanon sjovt
maj 2004
Og det er ikke noget jeg kan gøre hver dag, da det er hver dag at han er så hyper.
Har prøvet at lokke ham til at lege med thea, da hun meget gerne vil det, men han gider ikke.
Han er vist et dovent damp barn :o)
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.630
maj 2004
Okay, jeg ved så kun hvad min kæreste har fortalt at dyrlægen har sagt.
Men jeg må tage hunden under armen en dag og slæbe ham til dyrlægen.
Kan være at de samtidig fjerner hans evne til at gø *GG* JOKE!
Men har da fundet ud af at jeg aldrig selv vil vælge en schæfer, jeg holder mig til de dovne mynder :o)
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 300
Stress kan ligeledes dæmpe appetittet.
Der kan være flere faktorer der selvfølgelig også spiller ind på hans opkøren,og det kan meget vel være understimulering. En schæfer har behov for både fysisk som mentalt aktivering for at få stillet deres behov.
Jeg ville tage til en dyrekiropraktor, hvis det var mig, for at få undersøgt det med smerterne, det ser ud til at dr. dyr ikke kunne sige hvad det er, og der vil en kiropraktor muligvis kunne hjælpe jer med.
En kiropraktor arbejder med bevægelsesapparaturet (led og muskler), og vil tit og ofte finde årsager til smerter som en dyrlæge ikke kan.
Ellers så kan man jo søge proffesionel hjælp via en god adfærdsbehandler.
maj 2004
Jeg tager ham til dyrlæge hurtigst muligt og ser hvad de siger.
Inden han begyndte at halte både gik og cyklede med ham samt trænede lydighed, så jeg synes at han skulle være både fysisk og mentalt stimuleret.
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 542
Min Balto har også lige haltede i 10 dage da der var sket noget med hans ledkapsel ( mellem tærene) så han har kun måtte svømme.
Vores dr. dyr sagde at der kunne gå på til 4 mdr. hvis ikke han holdte sig i ro.
Han måtte kun svømme i de 10 dage.
Vi har en madbold, han bruge ( det mentale) med ved ikke om det vil hjælpe jer, da vores er meget madglad
maj 2004
Tak... men tror desværre ikke at Rollo gider den slags.
Men jeg taler med dyrlægen og håber at hans halten ikke er alvorlig.
Aktivering af schæfer der halter??