1.429 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Syvsover hvalp Syvsover hvalp

Hejsa
Et lidt atypisk problem?? jeg har en skøn lille hyrde blandings hvalp på 9 uger som jeg er igang med at alenehjemme træne
Jeg har altid alenehjemme trænet på det tidspunkt de senere skal være alenehjemme fra når jeg køre på arbejde da jeg mener det giver hvalpen mest ro at lære den rigtige rytme fra starten
Her kommer det sjove, han kommer ud og tisse ca klokken 5.30 og så løber han direkte ind i seng igen og ligger og putter/ sover til omkring middag

Så hvordan alenehjemme træner man en hvalp der har lært at man skal putte/sove til det tidspunkt hvor mennesker normalt kommer hjem fra arbejde hvor han er spring fundet med energi ?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syvsover hvalp
  • #1   18. okt 2021 Altså - det er vel også det han normalt skal?

Min hund sover/slapper af mens jeg er på arbejde. Så er hun fuld af energi og klar på ballade når jeg kommer hjem smiley
    Så det er da bare dejligt at han allerede har det mønster - indtil videre

• #3   18. okt 2021 Jo det er hvad han helst skal mennn

Skal jeg så sidde i carporten til han vågner og så se hvordan han reagere ?

Jeg er ikke helt så godtroende at jeg går ud fra at han bare kan det uden at lære og træne det smiley

• #4   18. okt 2021 Først tillykke med din hvalp. Håber at i får mange gode år sammen.

Hvorfor skulle han ikke kunne det selv om han ikke har trænet det ?
    Jeg har været så heldig, at de sidste to hunde jeg har haft har kunnet det uden at jeg har trænet det med dem.

Gå ud og handle, og lav en aftale med naboerne at de går ind og henter ham, hvis han skulle blive ked af det.
    Måske er du så gode venner med naboen, at du kan gå over og drikke kaffe, så kan du selv gå hen til ham, hvis han bliver ked af det.

• #5   18. okt 2021 Tillykke med snorketrynen.
    Jeg ville da bare glæde mig over at have sådan fantastisk hvalp.
    Kan du ikke foretage dig et eller andet roligt, mens hvalpen sover? Jeg tænker; læse en bog, lave noget håndarbejde eller lignende?
    Købe ind, gå til svømning, og/eller måske lave en aftale med naboen?

Det er da fantastisk, hvis hvalpen kan blive i denne gode vane smiley

• #6   18. okt 2021 Tro mig, hvis hvalpen ikke var tryg ved at du gik, ville hvalpen ikke bare blive liggende og sove. Så det er bare om at udnytte at den faktisk bare går ind og sover og også bliver liggende selvom du går. Så træn du bare videre med det smiley
    Du kan også sagtens gå ind mens hvalpen sover, den skal nok registrere både at du går og at du kommer alligevel, men du kan jo ligeså godt udnytte det så den lære at være alene de timer den skal.

• #7   18. okt 2021 Jeg ville bare gøre det præcis som når man ellers træner alene-hjemme. Gå, vær lidt væk, kom tilbage - øg tiden efterhånden. På et tidspunkt skal hvalpen nok vågne.
    Med mindre han er fuldstændig slået ud så registrerer han jo stadig at du går. Så lader du bare være med at være væk i 5 timer i første omgang, og filmer ham imens smiley

• #8   18. okt 2021 Tak for alle de gode svar ??

profilbillede
  • #9   18. okt 2021 Tror du har samlet den forkert smiley smiley

• #10   18. okt 2021 Er der ingen andre end mig, der synes det lyder ret underligt, at en hvalp på 9 uger først sover hele natten, og derefter lige tager 7 timer mere?
    Var det min race, ville jeg virkelig være bekymret. Det er alt andet end normalt.
    Her er der fuld power på alle hvalpe uden undtagelse fra de vågner om morgenen og i hvert fald tre timer frem, hvorefter de så godt kan nuppe nogle timers søvn igen.

• #11   18. okt 2021 Malene, det kommer nok lidt an på hvornår hvalpen sover tænker jeg. Som jeg læser det er det tidligt morgen omkring 5.30 den kommer ud og tisse. Men hvis den kommer sent i seng eller ikke sover om natten, så tænker jeg da godt den kan trænge til en lur mere efter tissetur.

Det handler måske også hvad hvalpen er vant til hjemmefra. Hvis den er vant til at der er ro til kl 10 og der så sker en helt masse, vil den vel sove til kl 10. Hvorimod hvis den er vant til at bo i en familie der skal tidligt op og der derfor er liv i huset kl 7, så er det kl 7 den er vågen smiley

• #12   18. okt 2021 Jeg er helt sikker på at der ikke er noget galt med ham.. han er fra ejen avl og da hvalpene er blevet født ved kejsersnit er han blevet dyrlæge kontrolleret hver gang moren var til kontrol, dvs. med mellem 7 og 14 dages mellemrum frem til nu

Hvalpe sover op til 18 timer i døgnet han vælger bare at tage en god del af dem med nogle hygge/tisse/tyggeben i sengen pauser

• #13   18. okt 2021 Hvad er han blandet med?

• #14   18. okt 2021 Moren er border collie, rottweiler, dobermann
    Faren er Aussie/samojede +

• #16   19. okt 2021 Det kommer vel an på hvordan aktivitetsniveauet er de timer, hvor hvalpen ikke sover.

Flere af mine whippethvalpe har i den alder kunnet sove 12 timer i streg, et par har ikke engang været ude at tisse i det tidsrum, men så har de resterende tolv timer også været med meget begrænset søvn.

Ikke at de har kørt med 180 i timen hele tiden, men de har været vågne og skiftevis tullet rundt, fræset afsted eller lagt sig og gnavet ben eller lignende

• #17   19. okt 2021 Hej Isabelle
    Det var moren der var til gentagende kontrol og hvalpene var med da jeg ikke skiller en tæve og hendes hvalpe og når de var der kunne dyrlægen ikke lade være med lige at kikke dem igennem også, og det var hun pga meget kraftige efterveer der stressede hende om natten og derfor i en kort periode nedsatte mælkeproduktionen, snor der ikke blev opløst men afstødt af hende osv, så små komplikationer og ikke noget alvorligt.

Jeg har helt fra de var meget små øvet ro om formiddagen, dvs der er kedeligt og ingen underholdning, da jeg mener det giver en hvalp et forspring at kunne det fra starten
    Som jeg også skriver sover han jo ikke tungt alle de timer men sover/putter/tygger ben

Jeg er ikke ny med hund, har haft hunde hele livet og jeg er på ingen måde bekymret for hans helbred, han er en kæk lille flab der laver alt det ballade en hvalp skal, samtidig med at han er super lærenem, utrolig opmærksom og har så meget selvtillid at han stadig prøver at finde en måde at stjæle de ben hans mor tygger på

• #18   19. okt 2021 Altså Lucky you!!
    Mon ikke han bare kopiere sin mors adfærd som også lader til at være rolige i de timer smiley

Jeg har bare hyperaktive voksne hunde, så det kopiere mine hvalpe ??

• #19   19. okt 2021 Det der sådan ud smiley

Jeg har lige været væk i 30 min med kamera på

Og alle hunde, mor, far og hvalp stjal vores seng og lå bare og max hyggede i en stor bunke

• #20   19. okt 2021 Hvalpe spejler sig meget i "flokken", og du er jo så heldig at have rollemodeller af bedste slags. Så jeg tror bare, at du skal glæde dig over det (så længe det varer smiley ) , der skal nok komme nogle teenagernykker hen ad vejen.
    Skønt med sådan en tryg og velafbalanceret lille hvalp. smiley

• #21   19. okt 2021 Tak tror også det er hvad jeg er nået frem til, jeg er slet ikke i tvivl om at han kan lave ballade og der kommer mere til, lige nu er vores store diskution om man må stjæle brændet til brændeovnen eller ej smiley
    Jeg skyndte mig lige at snuppe et billede da jeg kom ind her til morgen, moren var gået for at sige hej men far og søn lå og ventede på jeg kom ind til dem smiley

profilbillede
  • #22   19. okt 2021 Hold da op, det er godt nok noget af en blanding, men hvor ser han yndig ud der hvor han ligger i sengen, og sikke et dejligt frækt blik

Jeg tror hellere ikke, at han fejler noget, men at det er som andre siger, nemlig at han gør som mor og far.

Du vil nok ikke få problemer med at han skal være alene hjemme sammen med de andre hunde, men hvis jeg var dig, så ville jeg også lære ham at være alene uden at de andre hunde er der.
    Og så synes jeg, at det er meget vigtig, at han også har "alene tid" med dig, hvor i går tur uden at mor og far er med, og hvor i kan foretage jer noget sammen kun han og dig.

Kommentér på:
Syvsover hvalp

Annonce