539 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

give en hund nye vaner?... give en hund nye vaner?...

mht ny hund en dag overvejer vi om det ska være en hvalp eller en voksen..
hvis det blir en voksen har vi spekuleret meget på om man kan ændre dens døgnrytme?- fx nogle hunde kommer ud og gå lange ture kl 5 om morgenen, og det kan vi næppe komme til da vi ikke kan finde ud af at komme så tidligt op, og noddie gider dårlig nok med ud og gå kl 7.30..

noddie er en syvsover hund der går tidligt i seng og først så op sent på formiddagen..

kan man tilvende en hund der kommer op kl 5 til at den ska vente til vi andre står op ved en 7-8 tiden i hverdagen og sover længe i weekenden??

smiley

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af vægge i stue 1.000 kr.
  • installation af vaskemaskine 990 kr.
  • Ophæng at Fritz Hansen Concerto lampe (stor) 750 kr.
  • Samle + montere Ikea-skab + kommode 500 kr.
  • Mixed tasks, electricity 1.800 kr.
  • Vand på gasfyr 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  give en hund nye vaner?...
  • #1   8. feb 2009 Ja, det vil jeg bestemt mene..... Hunde indretter sig rimeligt hurtigt efter nye rutiner.

• #2   8. feb 2009 tibetansk: hehe det håbede jeg også:)

jeg har nemlig aldrig før sku prøve at ændre en voksen hunds vaner, så hvis det blev aktuelt med den voksne ku man lige så godt være forberedt

• #3   8. feb 2009 Sagtens, Jeg overtog hund fra mine bedseforældre, hun havde faste tidspunkter de gik tur på osv ... men jeg har ikke mærket noget til det overhoved - her gælder mine regler og når hun e på besøg igen så gælder deres regler igen smiley

• #4   8. feb 2009 camilla: super duper smiley

• #5   8. feb 2009 gæt hvem.. overvej det nøje, jeg har lige overtaget en hun der er fra maj 2008 og hun var vant til at have fri tøjler og inge faste rammer osv og hun er noget af et stort arbejde, hun er dejlig og er faldet til her men hold op det er meget at arbejde med og ændre på og det meget svære at reperere på hunde end at have dem fra hvalp hvor de lærer alt de må fra start..
    Så det giver mange udfordringer:
    hun trækker
    er selvstændig og vil kun hvad hun selv vil når hun vil
    skider indenfor selvom hun var renlig ved tidligere ejer
    har ikk været vant til sååå meget tid med ejer som hun får nu hos os og det kan man godt mærke hun ikk helt forstår at vi bruger så meget kvalitets tid sammen..
    ja der er mange ting

og udover det kan man ikk vide hvad hunden har oplevet før og hvad den evt har fejlet..

molly havde et sår under halsen og et lille på bagenden som hun nu skal til dyrlæge med..

men hold op der er en masse ting man bar ikk ved om hunden som
    var dejligt med at have hund fra hvalp af for såå ved man næsten alt tihii

så der er mange fordele og ulemper..

men jeg er sååå glad for det forhold hende tulle nu har tulle virker meget glad for at have en at lege med hele dagen lang og læge og sove ved siden af osv..
    men ville nok foretrække en hvalp..

• #6   8. feb 2009 Man kan sagtens ændre en hunds vaner, min mand havde en hund med ind i vores forhold og den var umulig at få til at stå op før ved 9 tiden, men det var fordi den havde vænnet sig til det. Nu går den tur kl. 5.20 hver morgen(i hverdagene) og det har han langsomt vænnet sig til.

Så det er ikke det store problem at ændre vanerne hos dyr, da de vænner sig til flokens rutiner.

Dog er der jo selvfølgelig så mange andre ting man skal tage med i overvejelserne når man vælger en genbrugs hund. F.eks dårlige vaner, så som at tigge, ligge i sofaen eller hvad det nu kan være.

Kommentér på:
give en hund nye vaner?...

Annonce