{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Nicoline I
Nicoline I
Tilmeldt:
20. aug 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Måske give hund nyt hjem {{forumTopicSubject}}

Inden jeg bliver dømt, på at måske give mit hund et nyt hjem - vil jeg sige intet er helt sikkert endnu men jeg søger råd og vejledning.
Min datter har fået allergi, vi ved ikke hvilket endnu men højt sandsynlig er det overfor min hund. Da hun stadig er lille, kan man ikke teste så vi skal forsørge frem og tilbage for at se om vi kan spore os frem til det.
Jeg har en dejlig gadehund, som har nogle svære sider med noget angst. Men intet som er slemt eller man ikke kan arbejde med. Hun er dybt tilknyttet til mig og det skær i mit hjerte bare med tanken, specielt fordi jeg er bange for at en ny familie ikke kan rumme hende og hun måske kommer videre en gang til. Og det har ingen hunde godt af.
Jeg vil selvfølgelig heller ikke aflive en sund og frisk hund men et skifte for hende, er jeg bange for har en Stor betydning smiley
Nogen som har råd, vejledning i sådsn en situation eller måske har stået i en lignende?
Medicin er ikke en mulighed, det vil jeg ikke byde min datter når hun er så lille.
Håber selvfølgelig vi kan beholde hende, det ser bare ikke så lyst ud desværre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske give hund nyt hjem
  • #2   4. aug 2020 Spørg dyrlægen, om ikke de kan sige hvad du skal gøre.

  • Nicoline I
    Nicoline I Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #4   4. aug 2020 Rigtig god ide at tage kontakt til dem som jeg fik hende af!!! De har trods alt gjort det mange gange før!

  • #6   4. aug 2020 Ja kontakt foreningen.

    en anden ting

    Jeg har nogle gange givet folk det råd at få en rådgiver ud og lave en vurdering og et skriftligt træningsprogram som kan følge en hund med problemer til et nyt hjem så den nye ejer ved hvad de får, og hvordan man kan arbejde med det.

    så betaler de nye ejere den pris for hunden, som program koster, og for at holde den nede, er besøg og program til halv pris eller endnu mindre....... fordi det vigtigste er at hjælpe hund og nye ejere og gamle ejer videre på bedst mulige vis.

    Du kunne jo overveje, om det var en løsning og så prøve at snakke med rådgivere tæt på dig.

    se fx www.sea-hund.dk

    jeg tænker at vi der har valgt at arbejde med hunde gør det fordi vi kan lide hunde og det er en situation hvor pengene er mindre vigtige, hvor imod alles tarv er i fokus...

    ofte kan rådgiveren også hjælpe med at formidle via netværk. og så kan de nye ejere jo også altid kontakte rådgiveren senere ved spørgsmål, fordi denne allerede har set hunden tidligere.

    Jeg har i hvert tilfælde erfaret at det er en meget optimal måde at give en hund med udfordringer en ny chance hvor alle er trygge.

    Du bør dog overveje hundens tarv aller først... Jeg kender ikke din hund men er hunden meget bange så kan det være at det er bedre at spare den for at skifte hjem.... Det ved kun du.

    pøj pøj med dit valg smiley
    Du står i en hver hundeelskers største frygt.... Jeg kan huske da jeg fik barn... Hvad gør jeg hvis hun ikke kan tåle hund og kat.... Jeg sender dig derfor et kæmpe virtuelt kram for det er sgu synd for dig når du tydeligvis er så glad for din hund



  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 247
    #7   4. aug 2020 Gadehund der har nogle svære sider med noget angst. Men intet som er slemt eller man ikke kan arbejde med. Hun er dybt tilknyttet til mig og det skær i mit hjerte bare med tanken, specielt fordi jeg er bange for at en ny familie ikke kan rumme hende og hun måske kommer videre en gang til.

    Nu er jeg nok både dum og hård, nok heller ikke så smart at skrive dette i et hundeforum. smiley

    Men jeg havde nok valgt at give hende fred, hvorfor skal hun trækkes igennem omvæltninger igen ? Er det hundens tarv, eller ??


  • Nicoline I
    Nicoline I Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #8   4. aug 2020 Jeg vil med glæde betale for en rådgiver til den nye ejer, for penge har ingen betydning i denne sag. Jeg har haft en adfærdstræner ude som jeg fik træningsøvelser af. De vil selvfølgelig ryge med videre - hun er en så god hund. Man skal bare kunne rumme hende og forstå hvorfor hun er og agere som hun gør i visse situationer.
    Hun skal ihvertfald have et helt specielt hjem ellers er det ikke godt nok for hende! Vil altid sætte min hund i første prioritet og gøre hvad jeg føler er bedst da jeg kender hende
    Men jeg tager fat i dem jeg fik hende fra og høre hvad vi kan gøre hvis situationen kommer derud! Tusind tak for alle jeres indput og tak for den søde besked lens!


  • Nicoline I
    Nicoline I Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #12   5. aug 2020 Jeg så helst en omplacering hos folk hun kender og kender hende eller hos nogle som har haft gadehunde før, som ved hvad det indebære.
    Har måske udtryk mig lidt forkert, min hund fungere fint men har i visse situationer en slem angst (ved større hunde, mange hunde samlet og hvis man fx snakker meget højt bliver hun bange) men ellers er hun en super velfungerende, som elsker børn og trives.
    Hvis man kan gå hendes ting i møde, er der ingen problemer overhovedet.
    Omplacering frygter jeg fordi jeg ikke ved hvordan hun reagere, da hun er en tryghedmagnet og har været hos mig i 6 år.


  • #15   5. aug 2020 Jeg har lige omplaceret en fantastisk hanhund, og det går bare super godt. Men han er også en hund der elsker hele verden, alle hunde, alle mennesker - super sød og social, så det var for mig bare det helt rigtige.
    Nu har jeg tre tæver tilbage, og ingen af dem ville jeg kunne få mig selv til at omplacere, for de er vildt knyttede til vores familie, det ville jeg ikke kunne få over mit hjerte. Så kan de ikke være her, så skal de aflives, med mindre en i allernærmeste familie vil have dem, nogen de kender super godt.

    Havde jeg en hund som din, så ville den aldrig blive omplaceret, ud fra det du fortæller, det ville jeg synes var synd. Den har i sit liv som gadehund fået nogle traumer, den har manglet tryghed og kærlighed, og når den nu endelig har fået det, så synes jeg det er synd at fratage den det igen, jeg ville ikke kunne bære at skulle omplacere sådan en hund.


  • #16   5. aug 2020 Den har angst, hvorfor.

  • #18   5. aug 2020 okay

  • #19   5. aug 2020 Ts, hvis du vil være helt sikker, på din hunds skæbne, så ville jeg ikke omplacere. Men derimod give hende en fantastisk sidste tid, med alt det hun elsker og holder af, og så et kys på snuden ved dyrlægen, og et, Vi ses over regnbuen, ven smiley

    6 år er ikke gammelt, men tænker det er meget svært, at finde et hjem til en gadehund på 6 år, der har nogle ting i bagagen.


  • #22   6. aug 2020 Holly - TS skriver, at det ikke er en mulighed pga barnets alder.

  • #23   7. aug 2020 Hvis det viser sig, at allergien er så slem, at I ikke kan beholde hende - så ville jeg give hende en chance hos en anden familie.
    Hvis hun er ok med andre (kendte) hunde, så er der en del, der i forvejen har hunde med lidt udfordringer, der ville kunne skabe en tryg hverdag for hende.

    Jeg har fx. selv en hund, der helst skal holdes på behørig afstand af andre hunde, og så er yderst velfungerende, når det bare respekteres - i sådan et hjem, skal man jo ikke foretage ændringer i dagligdagen, for at den også ville kunne rumme din lille gadehund.

    Såååå - giv hende en chance.
    Det ville jeg ihvertfald selv gøre.


Kommentér på:
Måske give hund nyt hjem

Annonce