{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.200 visninger | Oprettet:

stoppe familien med at give hund godbidder. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg søger nogle gode råd til at stoppe min familie med at fodre min hund med godbidder smiley
Sagen er den at min ungehvalp på 10 måneder er i fint slank tilstand, men min far er ikke helt enig smiley Min familie har tildens til at gi min hund godbidder uden min tilladelse smiley det lyder måske lidt åndssvagt, mindet pisser mig dog når jeg gang på gang skal bede dem lade vær smiley .. For ofte at vide jeg skal blande mig inden om eller at min hund ikke får nok mad..
Jeg vil helst ikke ha' hun taget meget mere på og da jeg nok ikke er den eneste i verden men problemet sørger jeg herinde smiley

Hvordan forklare i jeres familie at hunden ikke behøver at få godbidder hele tiden?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stoppe familien med at give hund godbidder.
  • #1   3. jan 2016 Pak hunden væk eller lad værd med at tage den med.. Gjorde jeg ved min familie og så fattede de budskabet har haft/har hunde der ikke kan tåle alt og det er min pengepung det går ud over. Min hund mine regler.

  • #3   3. jan 2016 Fortæl dem at det er DIN hund og at de bare skal blande sig helt uden om.

    Jeg kender det yderst godt - vores hund har endelig tabt sig og hele familien er enige om at hun er ved at blive for tynd, hvilket jeg fortæller dem at hun altså ikke er. Men de 3 andre mener hun er for tynd og så er det bare sådan det er. Og jeg kan ikke gøre noget ved det, for det er i grunden ikke min hund.

    Men i din situation er det derimod DIN hund, og her må du bare kontant fortælle dem, at det er din hund og dit ansvar, så selvom det bare er af godhed de gerne vil give nogle godbidder, så må de acceptere de regler du sætter omkring din hund.
    Med mindre de altså gerne vil blande sig og tage morgen-gåturene og alt det andet sjove smiley


  • #4   3. jan 2016 Nåå vent jeg forstod det som om du boede med familien? For ja, ellers ville jeg nok bare lade være med at tage hunden med, og er det så hjemme hos dig, så er det dine regler der gælder og ellers må de lade være med at komme smiley

  • Tommy F
    Tommy F Tilmeldt:
    sep 2015

    Hunde: 1 Svar: 16
    #5   3. jan 2016 Du kunne også lade dem give den godbidder når de er der. Ved at afmåle den daglige mad mængde, og lade dem give godbidder af denne mængde. Så er der bare de mindre til aftensmad, når der er mange godbidder.

  • #6   3. jan 2016 Jeg ville sørge for at få ALLES opmærksomhed og sige:

    Der er en hel masse der giver min hund godbidder. Den bliver syg eller får alvorlige problemer af det så stop med det. Det er aldeles ikke okay. Jeg ved godt hvad min hund har godt af, og den skal ikke have mere at spise. Skulle den være for tynd skal jeg nok selv fortælle det.


  • #7   3. jan 2016 Grunden til at Molly kommer med er at jeg ofte overnatter derhjemme, så at la hunden blive hjemme ka' godt blive lidt svær, men må så blive hjemme hos mig selv lidt oftere smiley
    Problemet er mest at vi faktis er i sommerhus sammen næsten hver' weekend, og der er hun også altid med smiley ..


  • #8   3. jan 2016 Jeg ville som sagt sørge for at gøre det HELT klart hvor slemt det kan blive hvis den får for meget mad/at alle bare giver den mad.

  • #9   3. jan 2016 Der er også strenge regler hjemme hos min søster, som har to hunde.
    Den ene Topper som absolut ikke må være overvægtig, og har sart mave i forvejen, og Koda som ikke skal have hele tiden, da han for det første bliver forfærdelig at være omkring, men også bare ikke skal blive tyk.

    Der bliver sagt med det samme man kommer (Som ny) at hundene ingen godbidder skal have, og sådan er det!
    Og bliver det ikke overholdt, så snakker hun med store ord, og siger at de skal stoppe eller smutte, da det ikke er for sjov at reglen er der..
    Der har været få gæster som er blevet mobsede over det, men de fleste respektere det.


  • #10   3. jan 2016 Så ville jeg afgøre om samværet med familien var vigtigt nok til at du kunne slække lidt på dine krav - eller eventuelt som Tommy foreslår, tage en håndfuld piller fra dagens mad og så er det godbidderne de må give. Så jeg ville nok tænke over om det er så vigtigt at du hellere vil blive hjemme end at lade dem fodre hunden unødvendigt (hvis det er umuligt at få dem til at stoppe).

  • #11   3. jan 2016 #6
    Har sagt det til alle i mine familie 100 gange smiley de fleste spørger først og respektere faktis et nej smiley
    Min far og farmor ka dog ikke forstå når jeg ber dem om at lade vær.. Og jeg gider ikke diskutere eller blive uvenner med dem smiley


  • #13   3. jan 2016 #12 tja det må jeg vist prøve på smiley
    Det er jo bare lidt træls, men vist de forstår alvoren ka det jo være at de stopper.


  • #16   3. jan 2016 tja hvis du mener det så seriøst som du giver udtryk for så ladvære med at tage i sommerhus med dem og overnatte ved dine forældre, længere er den ikke rigtig, hvis de enten er for dumme eller har for lidt respekt overfor dig til at respektere hvordan du vil have din hund skal fodres må du jo mindske samværet.. hvis der var nogen der gav min hund noget som helst jeg ikke ville have at den skulle have ville jeg satme brænde af i sådan en grad at det nok ikke skete igen.. min hund. mine regler!

  • #17   3. jan 2016 Eller gå nogle ekstra lange ture når i er i sommerhus, så forbrænder hunden nok de ekstra kalorier smiley


  • #18   3. jan 2016 Jeg har nogle i min familie, som bare elsker at forkæle hundene. Specielt min svigerfamilie vil bare så gerne forkæle dem, men de ved ikke så meget om hunde eller hvad de kan tåle, og mine er jo så små at der ikke skal meget til.
    Så jeg forklarede dem det stille og roligt men bestemt, og så aftalte vi at de gerne må forkæle dem, hvis de lige spørger først. Derudover får de en lille pose med forskellige ting, godbidder, foder, tyggeting osv. som de så har til vi kommer på besøg, og så kan de give noget af det. Jeg kan jo så se om de skal have aftensmad eller ikke den dag.
    Men de ved nok også inderst inde godt, at det er mig der bestemmer, og at man lige med mine hunde, retter ind, og ellers får man ikke lov til at være sammen med dem. Ved godt det lyder lidt hårdt, men de er mine "børn" og jeg har et ansvar overfor dem, og det vægter jeg altså højere end svigermors følelser. Men hun er heldigvis rigtig god til at lytte, og hun elsker de hunde smiley

    Men må så også indrømme at jeg altså ikke går så meget op i om det de får feder, det er ikke så tit vi er sammen, så der skal der også være plads til forkælelse, det eneste jeg kigger på, er at de ikke får mere end deres maver kan klare, og at det de får er noget de kan tåle. smiley


  • #19   3. jan 2016 mike hvis man er SÅ meget sammen med den familie der giver de godbidder som TS vist er er det temlig sikkert alle de godbidder der kan være skyld i vægt problemer... man kunne sagtens tage foderrationen og dele ud og så kunne de bruge dem som godbidder.. men hvorfor i alverden skulle man dog have det bøvl når det kun drejer som om at folk overhovedet ikke respektere hvordan TS vil have man skal behandle hund.. min svigermor propper også stortset godbidder i gabet på vores hunde fra vi kommer ind af døren til vi går igen.. men det ved vi og den dg bliver de så bare fodret efter det.. men hvis jeg skulle i sommerhus med hende næsten hver weekend oog udover det var der jævnligt fik hun da besked på at det skulle stoppe

  • #21   3. jan 2016 jeg forstår virkeligt ikke at det er hårdt at man ikke vil have at ens hund skal proppes med noget heletiden.. det kan jeg godt nok ikke se

  • #22   3. jan 2016 Jeg plejer selv at have godbidder med, men til nytår havde min mor også købt *g* plus han fik madrester.

    De første var fra juleanden, men dem ville han hive med hen på hans dyne (som jeg havde taget med) og ligge og gnaske der, det ville jeg ikke have (syntes det var lidt ulækkert)

    Så det sagde jeg bare og smed det i skraldespanden.

    Senere fik han mange af madresterne, og der sagde jeg også bare at nu skulle han ikke have mere smiley

    Han fik ikke mad ved bordet.


  • #25   3. jan 2016 Min kærestes moster, havde købt Pedigree dimser en dag, da jeg så sagde til hende (stille og roligt) at de var fyldt med sukker og ikke særlig gode for hundene, sagde hun selv at så skulle de da ikke have dem, men at hun havde set dem i en reklame. Jeg sagde også at de da ikke døde af at smage dem, men at hun bare en anden gang ikke skulle købe dem, for det kunne hun selvfølgelig ikke vide, men hun nægtede at give dem dem smiley

    Men jeg kan godt se dit problem TS, når i er så meget sammen, men så må du nok bare slå i bordet og sige at hvis de vil have jer med, må de altså respektere at det er DIN hund, og så kan du jo tage noget med hunden gerne må få, f.eks. noget foder den er glad for, og så fodre derefter, så den ikke får for meget. smiley


  • #26   3. jan 2016 Vi tager som regel noget foder med hjem til mine forældre, som de kan give hende, hvis de vil. De spørger altid før de giver hende noget, det er meget rart.

    MEN de ved så også godt at jeg synes deres hund er MEGET tyk (for det er han), og sådan skal min hund ikke se ud.

    Jeg ville tage hundens faste mad og så bede dem bruge det som godbidder til hende. Hvis hun så skal have "rigtige" godbidder ud over dette, kan du selv give hende det smiley


  • #27   3. jan 2016 Hvis de slet ikke forstår det kan du prøve flere metoder:

    Bed om en krone hver gang de giver godbidder uden at spørge, og sig det går til de ekstra hømhøm poser der skal bruges pga dårlig mave.

    Eller

    Hver gang du ser dem give hunden noget(eller er ved det) så sig nej til dem og tag hunden væk.

    Eller

    Hav menneske-godbidder på dig, og giv dem en hver gang de giver hunden noget og bed den spise den.



  • #28   3. jan 2016 Jeg var blevet væk med mine , INGEN fodre mine hunde ud over mig og kæresten smiley

    Jeg er simpelthen den sureste kælling når det kommer til hvad mine hunde får og ikke får ?


  • #29   3. jan 2016 Er sikker på familien mener det godt, men er sku osse godt trætaf min far der mener hund ikke får nok mad smiley
    Når vi er i sommerhus brænder hunde masse af kalorier smiley de tonser og får gået nogle gode ture smiley


  • #30   3. jan 2016 det har hun jo ligesom sagt ikke rigtig er en mulighed hvis du læste tråden igennem.. jeg har ingen problemer. de folk jeg omgiver mig med respektere hvis jeg siger min hund ikke skal have det ene eller det andet..

  • #31   3. jan 2016 Mikes mor: det kan være godt det lyder hårdt, men det er fordi det ER hårdt at være sammen med nogle der skal kommentere og gøre sig kloge på noget de ikke har forstand på smiley blandt andet at hunden ikke får nok foder eller er for tynd osv.
    Generelt er det jo enormt respektløst at de ikke accepterer et nej.

    Det lyder jo hårdt at "smide ens familie ud", men hvis de gang på gang ikke respekterer det man siger, så er det altså begrænset hvor fedt man synes det er at være i selskab med nogle der slet ikke tager hensyn til det man forklarer dem om hunden smiley


  • #32   3. jan 2016 Jeg tror i øvrigt jeg selv er slemmeste til det med godbidder smiley hvertfald når vi er ude.

    Hjemme er det ikke så tit.

    Men jeg elsker simpelthen det glade fjæs han laver og deler gladeligt godbidder ud til folk så de kan de det glade fjæs ;p og for at jeg kan se glæden i deres øjne smiley

    Og ja, jeg er også den mor der har svært ved at holde slik til slikdagen når det kommer til datteren, hun bor så ikke ved mig til dagligt smiley

    Hverken hund eller datter er overvægtig smiley


  • #33   3. jan 2016 Altså, jeg vil først og fremmest sige at jeg er meget afslappet mht. at Lia får ekstra godbidder af mine forældre, og de ved også udmærket godt hvor lidt hun plejer og få, og at plejer er død når de her eller vi besøger dem.

    Til gengæld forventer jeg 100% at de respekterer et nej - og det gør de, men det er kun fordi at jeg tog tyren ved hornene fra begyndelsen af, ved enten at fjerne hunden eller fjerne det de nu fodrede den med.

    Og ja... er da 100% klar over at jeg fremstår som en værre kælling, men sådan er det bare. smiley


  • #39   3. jan 2016 #Birgitta L
    Ja jeg har været for dårlig til at melde afbud smiley
    Hundetræning er på min list ger i det nye år, skal bare ha fundet noget smiley


  • #40   3. jan 2016 Det handler ikke om godbidder...det handler altså om respekt for DIG...! Du siger fra, du trækker en grænse og den har de altså bare værsgo at respektere...det er din hund og man kan da kun undres over hvad det lige er de føler går af dem hvis de gør hvad du beder dem pænt om?! smiley

    Det der ville aldrig ske med min familie...altså bevares -de stopper mit kræ med lidt af hvert han aldrig ville få herhjemme (og visse ting han aldrig ville spise herhjemme -men en godbid fra en fremmed er noget ganske andet...lækkert)
    Men de ville altså stoppe og holde deres naller for dem selv hvis jeg trak kridtstregen op...ligesom de ikke giver ham f.eks. hudben for ja...der har jeg trukket grænsen af helbreds og sikkerhedsmæssige årsager smiley

    Den eneste der ikke respekterer et nej i min familie er min 1½årige nevø... og de deler lidt af hvert og indrømmet der er jeg er ret laissez-faire, jeg går meget op i min hunds helse, men får de delt en kiks, en udskåret bid rugbrød med pålæg eller en klat grøntmos med kødssovs...endda en småkage når knægten engang får sådan nogen...det overlever vi alle nok, -men var det et problem -så holdt jeg hunden fra ham smiley


  • #41   3. jan 2016 jeg har ingen regel om at min hund ikke må få godbidder.. hun er så heller ikke overvægtig eller haar vægt problemer.. som sagt køre munden konstant når vi er på besøg ved svigermor og for den sags skyld også min bedste og min mor.. og de par dage om måneden der sker justere jeg maden efter det.. det der tricker mig her er at punkt 1 har hunden et vægt problem,, punkt 2.. der er 1 og kun 1 der bestemmer om hvad hunden skal have at spise og det er altså ejeren. og når man er så meget sammen med nogen der ikke vil respektere det som TS er ville jeg brænde sammen.. det drejer sig jo ikke bare om en jule aften.. eller en til to dage om måneden.. det er næsten hver weekend og andre dge udover det.. det er sgu da et problem

  • #42   3. jan 2016 Jeg har altid været sammen med min familie i weekenden, ja det er et stort problem for mig at min familie(nogen værre end andre) ikke respektere mig nok når jeg siger nej smiley jeg bruger jo selv godbidder når jeg trænet og den slags smiley

  • #44   3. jan 2016 Indrømmet.

    Jeg har ikke læst hele tråden.
    Men, der er forskellige måder at vise kærlighed.
    Ved at sige det, ved at gøre ting for den man elsker, ved kærtegn osv.

    Jeg tænker, at Trådstarter har nogle forældre som måske har et mønster med, at man forkæler da dem man elsker? Måske laver de lækker mad til Trådstarter, kommer lige med termo undertøj, som de finder på udsalg en kold dag - hvad ved jeg.
    Og det med godbidder er også deres teknik at vise hengivenhed til datterens hunde.
    Når de så forhindres i deres normale kærlighed adfærd brokker de sig, fordi de bliver sårede.

    Dvs at forældrene skifter ikke adfærd fra godbidder førend de har anden adfærd at sætte ind i stedet for.

    Vil det være godt at lære forældrene at lege med hundene, tage hundene med på gåture eller andet?
    Jeg tror at Trådstarter skal tilbyde forældrene en lovlig måde at vise hengivenhed på, for at gøre det realistisk at forældrene ændrer adfærd.


  • #45   3. jan 2016 Altså jeg har det sådan lidt som nogle af de andre siger - for det første så er det altså ikke bare en gang om måneden den får lidt godbidder, men meget oftere.
    Og så handler det bare om respekt; man kunne da godt stå og måle af hvor meget de må give af godbidder osv, men de skal da respektere det, når TS fortæller dem at hunden ikke skal have godbidder.

    Jeg gider da ikke gøre mig umage for at folk kan være respektløse og omgås min hund som DE vil. Hvorfor skal jeg rykke mig fordi DE ikke respekterer reglerne?
    Det er virkelig ganske simpelt... hvis man ikke vil have at hunden får godbidder, så respekteres ønsket og den får ikke godbidder smiley
    Man behøves først være en kælling hvis folk rent faktisk ikke accepterer det.


  • #46   3. jan 2016 Prøv med:

    Far/Farmor: Når i fodrer Molly selvom jeg har bedt jer lade være, så føler jeg egentlig ikke at i respekterer mig. Det er meget vigtigt for mig at Molly holder sin vægt og at jeg administrerer de godbidder som bliver givet, både ud fra hendes helbreds skyld men også fordi jeg bruger dem til træning der også er vigtigt for både hende og jeg...også på sigt.
    Så jeg ville virkelig være glad for hvis i holdt op med at fodre hende og jeg ville sætte stor pris på at føle i også stoler på jeg gør det bedste for hende. Tak

    Girafsprog smiley


  • #47   3. jan 2016 Du skal vist bare udover det at du ikke vil være uvenner eller diskutere - for pt. er det åbenbart ikke alle der er i stand til at tage det du siger seriøst. Så må man ind imellem tale med store bogstaver og vise at man altså mener det - eller blive væk og lade folk kende grunden til det.

    Jeg har heldigvis en familie der hører efter. Og gudskelov for det, for jeg har en hund der pt. er mistænkt for allergi, så han MÅ ikke få noget af det de normalt vil tilbyde ham. Jeg har nævnt det én gang og ikke en har givet hunden noget - selv de 3 julegaver som plejer at være spiselige, blev i år til legetøj smiley


  • #50   3. jan 2016 Har sagt det til dem 100 gange at de skal la' vær.
    Det med at ligge lafstand til dem har jeg tænkt over rigtig længe, smiley
    Det mest underlig med det hele er at de forkæler Molly big time, men glemmer lidt deres egen smiley


  • #51   3. jan 2016 Jeg tænker faktisk lige, om det kunne være en ide, at du sætter dig ned med dem, uden hund, og virkelig forklare dem hvad det gør ved dig, når de ikke respektere dig og hvordan du holder din hund. For som nogle af de andre er inde på, er det jo nok egentligt der problemet lægger, og ikke det at de forkæler hunden.
    Måske kan du også sige, at du virkelig nyder at i kan være sammen og synes det er hyggeligt at være med i sommerhus (hvis det er sådan du føler selvfølgelig) men at det bliver ødelagt af at de ikke lytter til dig, og hvis de ikke vil respektere dig og dine regler, så kan i bare ikke være sammen på den måde mere, fordi det simpelthen ikke fungere for dig. ? smiley


  • #52   3. jan 2016 I har nok ret, jeg tror jeg ta'r og snakker med dem og ser hvad der sker smiley

  • #53   3. jan 2016 Helt enig med Solvej, har du prøvet at tage en snak med dem ikke om hunden og godbidder, men at du ikke føler dig lyttet til og respekteret? For det er jo det, det bunder i, og nok egentlig det reelle problem der skal løses smiley
    Det kan jo godt være at de simpelthen bare ikke har været opmærksomme på at de ikke lytter til dig, hvis ikke du har fået det sagt


  • #54   3. jan 2016 TS: Jeg synes du skal gøre et sidste forsøg på at fortælle, at du ikke ønsker at din hund bliver fodret med så mange godbidder. Respekterer de ikke dette, så ville jeg se dem uden hund...så kunne det være de fattede det.

    At hunden får godbidder af og til er ikke problemet, det er at TS ikke bliver respekteret, når hun siger nej.
    Min hund må ikke få mad ved bordet. Hun er en golden retriever og tigger vildt meget ude i køkkenet, hvor hun ofte får lidt rester. Dette tiggeri vil jeg ikke have ved spisebordet og det skal folk respektere (og de gør de også).
    Det er TS hund, så hun bestemmer hvad og hvornår og hvor meget den skal spise.


  • #55   3. jan 2016 Jeg er nok lidt splittet.
    Jeg er den type der holder kraftigt på at mine hunde bor her og folk være her hvis de følger mine regler, omkring især hundene.
    MEN jeg ville aldrig i livet gøre mig uvenner for alvor med mine forældre og 3 søskende for noget så latterligt. Det er livet sku for kort til.


  • #56   3. jan 2016 Som jeg læser det, er her flere problemer.

    Trådstarter vil gerne kunne styre hvad hunden får at spise.
    Trådstarter føler sig ikke respekteret, når forældrene ikke lytter.

    Hvis forældrene forkæler Trådstarters hund langt mere end deres egen, så lugter det af, at der er langt mere i det end godbidder. Det lyder som love by proxy. Man viser kærlighed ved at forkæle barn og de væsener barnet medbringer.

    En ting er girafsprog.
    Hvad med burger modellen.
    Du siger noget ros - noget ris - noget ros.
    Så man er nødt til at lytte til det hele, kan ikke lukke ørene fra midten af samtalen, hvis man vil have det hele med.

    Evt give beskeden pr håndskrevet brev.

    Hej forældre.
    Jeg kom til at tænke på, hvordan mennesker viser kærlighed. Kan i huske som barn, da i lavede æbleskiver om sommeren, for at glæde mig og legekammerater?
    Jeg smiler når jeg tænker på det. Det gik op for mig at I viser kærlighed ved at forkæle, gerne med god mad.
    Jeg ved i giver Molly godbidder fordi i ønsker at være gode ved hende. Desværre har jeg set så mange hunde, der bliver fede af for mange godbidder, at jeg ikke vil have Molly får godbidder udenfor træning. Desværre bliver jeg ked af det når I alligevel giver godbidder, for jeg føler ikke at jeg bliver hørt.
    Jeg ved at I har så mange andre måder at vise kærlighed til mig og Molly. Fx blev jeg rigtig glad dengang da havde en fantastisk vandretur i klitterne, når I bruger tid på at gøre ting med mig og også gerne Molly på sidelinjen føler jeg mig elsket og får gode minder.
    Kan vi snakke om det, når jeg kommer til kaffe?

    - Og ja, din hund, dine regler.
    Men så må det også gælde, deres sommerhus, deres regler?
    I skal nok finde ud af at mødes på midten.

    Hav det rart og vælg dine kampe med omhu.


  • #58   3. jan 2016 Så ville jeg lade være med at tage mine hunde med derhjem. Eller også ville jeg tage nogle godbider med som hundene gerne må få og så give mindre aftensmad.


  • #60   3. jan 2016 Nej Isabelle, men så ville jeg lade være med at tage med. Altså længere er den ikke for mig. Men nu holder jeg som sagt også RET stramt på at jeg bestemmer over mine hunde og folk skal efterleve det hvis de vil omgås mine hunde.

  • #61   3. jan 2016 Altså... Nu har jeg en hund, som er meget sart, og derfor er det meget vigtigt, at det han får, er noget han kan tåle, og i mængder så små, at han kan tåle det.
    Min far fattede først budskabet, da Vaks endte med at brække sig i min seng, fordi han fik kartofler (Dem tåler han ikke), og fordi han fik så slem racerrøv af for meget sovs i resterne, som min far insisterede på at give, så vi måtte til vagtdyrlæge dagen efter (Ja, det var så slemt).

    Så sev den vist ind.
    Med en hund som Vaks, så er det altså uhyre vigtigt, at mine forældre spørger mig først, og at jeg kan regulere mængden. Nogle ting ved de selv, men det er ikke alt, han kan tåle.
    Med de andre hunde ser jeg ikke det store problem, så længe mængderne er små. De kan tåle det meste med deres maver.

    I dit tilfælde ville jeg nok bare lade være med at tage i sommerhus så ofte.


  • #62   3. jan 2016 Og hvis jeg virkelig gerne ville med i sommerhus, så ville jeg som sagt tage nogle godbider med og så sige MEGET bestemt at hvis nogen har lyst til at give mine hunde noget spiseligt, så står der en bøtte med godbider der og så sige at de intet andet må få.
    Fattede de det stadig ikke, så ville jeg weekenden efter melde ud at jeg blev hjemme.


  • #66   3. jan 2016 Man skal nemlig vælge sine kampe med omhu og det her er ikke en af dem hvor jeg ville starte en reguler fight over så lidt.

  • #68   3. jan 2016 Men skal man ikke tage kampen op hvis det handler om respektløshed fra familien? Ja man kan tænke at lidt godbidder ikke er det værd. Men det dér med ikke at acceptere et nej og respektere sin datters beslutning, det er måske - jeg kender jo ikke TS - noget der ikke KUN går igen vedrørende hunden?

    Hvis man ikke føler sig respekteret og lyttet til, så synes jeg da bestemt det er en "kamp" der er værd at tage op, ikke som et kæmpe skænderi men som en ærlig samtale om hvordan TS føler sig behandlet smiley


  • #69   3. jan 2016 Hvis der er mere i det end godbider, så syntes jeg da hun skal tage det op. Handler det KUN om godbider, så ville jeg ikke gide at gøre mig uvenner med mine forældre for så lidt.
    Men samtidig ville jeg jo netop tage det op, ved feks. at melde afbud til sommerhus. Mon ikke det er vigtigere for ens forældre at se ens barn end det er at give barnets hund godbider?


  • #70   3. jan 2016 Du har ret, og det er lidt svært - jeg gider fx. heller ikke altid starte et skænderi når mine forældre og jeg har MEGET forskellige holdninger til hundemøder, hundens vægt, dominans osv, det er bare ikke altid man skal tage kampen.. men jeg synes bare det lyder til at TS' familie ikke respekterer hendes valg overhovedet, og forholder det sig sådan så ville jeg bestemt tage en ordentlig snak med dem

  • #71   3. jan 2016 Jamen det er vi helt enige i smiley

  • #72   4. jan 2016 Nej jeg gider ikke blive uvenner med familien..
    det er ikke sådan at de ikke må, men når de spørg og jeg siger nej gir de hende jo alligevel smiley når jeg påpeger det ka de godt blive sure smiley
    Ja de respektere mig ikke, men det har de ikke gjort i mange år smiley


  • #73   4. jan 2016 Jamen SÅ ville jeg tage det op, for så er der jo mere i det end godbider smiley

  • #74   4. jan 2016 Nu som, ja må prøve at snakke med dem smiley

  • #78   4. jan 2016 Mine får også både leverpostej og kød og ben og alt muligt andet, men jeg ved stadig hvad de får oh kan regulere efter det.

    Nicole har du virkelig en hund der overhovedet ikke tåler kød?? smiley


  • #79   4. jan 2016 Arj, kød er vist andet end svin, okse og fjerkræ. smiley F.eks. kanin, hest, hjort og mange andre - og så synes jeg også fisk er kød. smiley

  • #81   4. jan 2016 er en struds ikke fjerkræ???

  • #82   4. jan 2016 Nej, den kan jo ikke flyve smiley

    Sort humor kan forekomme...


  • #84   4. jan 2016 kan den så også tåle vildsvin ??? smiley nå ok. jamenjeg var bare nysgerrig

  • #86   4. jan 2016 Igen, den kan ikke flyve smiley

  • #88   4. jan 2016 Men høns flyver jo heller ikke rigtigt

  • #90   4. jan 2016 Og de bakser ikke bare med vingerne? Og skaber en opdrift?

  • #92   4. jan 2016 Jeg har hvertfald ikke set en høne flyve rigtigt som fx ænder gør.

  • #95   5. jan 2016 Når du tilbringer hver week-end sammen med dine forældre i sommerhus, kan jeg ærligt talt godt forstå, hvis de har svært ved at respektere, hvad du siger til dem med hensyn til din hund, på mig virker det temmelig umodent at tilbringe så stor en del af ens fritid sammen med sine forældre

  • #96   5. jan 2016 Kirsten - sikke da en omgang fis at skrive smiley at tilbringe meget tid med forældre betyder ikke man er umoden, bare man er tæt knyttet med dem

  • #97   5. jan 2016 Hvor er jeg GLAD for at have forældre der ikke synes jeg er umoden, fordi jeg er tryg ved at være tæt på min familie smiley Kæft, hvor ville jeg blive ked af det, hvis mine forældre ikke ville være sammen med mig fordi det er lig med, at man så er umoden......

    Det er vel nærmere umodent at have den der holdning "ej ad hihi du er meget sammen med dine forældre"


  • #98   5. jan 2016 det er da fint at du har det godt med dine forældre, men hvis min voksne datter havde valgt at tilbringe alle sine week-ender sammen med mig eller sammen med hendes nu afdøde far, ville jeg ikke have været i stand til at betragte hende som et voksent og selvstændigt menneske, hvis meninger jeg skulle respektere.

  • #99   5. jan 2016 Så er jeg sørme glad for ikke at være din datter smiley
    Nu skal du huske på at TS' forældre rent faktisk gerne VIL tilbringe deres tid med hende. Så jeg tror nu ikke de opfatter hende som umoden, når begge parter gerne vil tilbringe weekenderne sammen smiley


  • #100   5. jan 2016 Kirsten...og det siger vist mere om dig...end om din datter...



  • #101   5. jan 2016 Så er det jo dig der har er problem ikke din datter.

  • #102   5. jan 2016 Og nej jeg ser ikke mine forældre hver weekend, ikke fordi jeg er "for moden" (tror jeg næppe jeg er) men fordi jeg ikke gider

  • #104   5. jan 2016 Isabella men derfra...og så til ikke at ville respektere dem og regne dem for umodne...der er ligegodt et stykke smiley

    Mit indtryk er at Nadia's forhold -uden at vide det, ikke er helt traditionelle smiley men det er ingen undskyldning for ikke at respektere hende og hendes holdninger (den undskyldning findes vidst slet ikke i min bog)


  • #105   5. jan 2016 Der er noget der undre mig lidt. Skal forældre kun respektere deres voksne børn ? Og kun når deres liv ikke involvere forældrene så tit ?

    Mine forældre har altid respekteret mig og ladet mig træffe beslutninger selv. Og da jeg boede alene med min mor, var min stemme altså ligeså stor som hendes, på trods af at jeg jo ikke var voksen, men det var som hun sagde også mit hjem. Selvfølgelig var der ting jeg ikke bestemte.
    Efter jeg flyttede hjemmefra første gang, flyttede jeg hjem et års tid, og min mor respekterede mig stadig. Jeg ser hende en weekend-en uge i måneden ca. Det er ikke fordi jeg ikke vil se hende mere, for jeg ville elske at se hende hver uge, men vi bor for langt fra hinanden, og hun respektere mig stadig som en voksen, både når vi er sammen en weekend og i flere uger, uanset om det er her eller nede ved hende og hun lytter til mig.

    Mit forhold til min mor er sikkert mærkeligt i forhold til andres, for jeg kan snakke med hende om alt og jeg elsker at være sammen med hende, men vores forhold er også bygget op på respekt, tillid og kærlighed.

    Forældre skal respektere deres børn som voksne og lytte til dem uanset hvor tit de ses! Og ellers er det altså forældrene der er problemet.


  • #106   5. jan 2016 Nej, jeg respektere langt hen af vejen også min 6 årige datter, men ikke altid.

    At hun vil gå i shorts om vinteren skal ikke respekteres smiley


  • #107   5. jan 2016 Beltane, måske har jeg en forkert opfattelse af hvad respekt er, men det har i mine øjne intet at gøre med om barnet får lov til at gå i shorts.
    Derudover er der altså stor forskel på at man respektere sit barn, men at barnet stadig er så lille at denne ikke altid kan se konsekvenser osv, og man derfor som forældre skal bestemme. Og så på at man ikke respekterer sit barn, specielt sit voksne barn, som jo altså gerne af forældrene skulle være klædt godt på til at kunne tage sine egne beslutninger og holdninger.


  • #108   5. jan 2016 Jeg ved godt det er barnligt og åndssvagt at vi er sammen i weekenderne smiley
    Jævnaldrene venner har jeg ikke specielt smiley selvom jeg bor på bosted... Og blandt mange mennesker smiley


  • #110   5. jan 2016 Nadia jeg synes hverken det er barnligt eller åndssvagt at være sammen med sine forældre hver weekend, hvis man har et godt og naturligt forhold til dem, og det virker det bare ikke som om du har når det kommer til at de skal respektere dig som et voksent menneske?

    Jeg ser altså ikke mig selv som hverken barnlig eller åndssvag og jeg kunne sagtens se min mor et par gange i ugen, hvis jeg havde boet så tæt på hende at det var muligt. Det er der altså ingen ting i vejen med, så længe det er et sundt forhold smiley


  • #111   5. jan 2016 Gad vide om min kæreste der arbejder for hans far og dermed sidder på kontor med han hver dag, også er umoden?

    Især når han også har sit eget lille firma.

    OG de snakkes eller ses også i weekenden.


Kommentér på:
stoppe familien med at give hund godbidder.

Annonce