{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.839 visninger | Oprettet:

Beretning om en hunde handler {{forumTopicSubject}}

Jeg har bare lyst at berette for hvem der nu end kunne være interesseret, om min meget dårlige oplevelse med og af en hundehandler. Jeg er stadigvæk rystet over at et menneske der handler med dyr er sådan.

Jeg kommer der op og kommer ind i et rum med tre mops og fire franske. Den ene af de franske ligger og er meget nedstemt og sløv, den opføre sig slet ikke som de andre hvalpe som er glade og livlige.
Jeg ligger på daværende tidspunkt ikke så meget i det, da jeg tænker at den måske blot er træt. Hvilket den i øvrigt også så udmærket kan have været.
Vi forelsker os straks i en fransk han og køber ham på stedet.
Nu hvor jeg ser tilbage på denne hurtige beslutning og handel, kan jeg udmærket se at det var meget uansvarligt ikke at have bedt om mere information eller noget og dette er jeg faktisk meget flov over. Men så igen, man regner da med at man kan stole på at mennesker som handler med dyr(levende væsner) er ærlige og reelle.
Men vi købte ham som sagt på stedet og tog ham med hjem med det samme, naturligvis i den tro at hunden var sund og rask. Og i den tro at manden vi handlede med var et ærligt og realt menneske.

Den efterfølgende dag bliver vores lille nye syg. Han begynder at kaste op, han vil hverken drikke eller spise og bliver mere og mere sløv. Vi bliver nervøse ved det og beslutter at bringe ham til dyrehospitalet døgnvagt (landbohøjskolen). De bliver også lidt bekymret og indlægger ham til nærmere undersøgelse. En time efter bliver vi ringet op at han var testet positiv for parvovirus/infektion, fik den besked at det var meget alvorligt og at så små hvalpe som ham ikke så ofte overlevede sådan en omgang. At det måske ville kunne komme til at løb op i et beløb mellem 15.000 og 20.000 kr. for at behandle ham, da det var aften/nat og de skulle indkalde en ekstra dyrlæge til at sidde fast vagt hos ham. At der var cam 90 % chance for at han ikke kunne overleve og modsat ca. 10 % chance for at han klarede sig igennem det.

Vi kontakter straks sælgeren og sætter ham ind i situationen, han bliver helt chokeret over vores meddelelse og siger at det kan han slet ikke være med til at betale. Siger at vi så må lade handlen gå tilbage forløbepligt, at vi skal bede landbohøjskolen stoppe hans behandling med det samme og sidst at han ville være i kbh og hente hvalpen inden for en time, for så at bringe den til sin egen dyrlæge i Sorø, som tog nogle helt andre priser end landbohøjskolen.

Han ankommer der og starter ud med at han overhovedet ikke troede på at den hvalp fejlede noget og hvis den gjorde, så var det i hvert fald ikke parvo. Han agtede ikke at bringe den til dyrlæge, men ville blot tage den med hjem til sig selv og tage sig af den der. Sagde at en dyrlæge kunne ikke gøre mere eller det bedre end de kunne hjemme hos ham og at hans kone var uddannet sygeplejerske. Han sagde at han ikke troede på test resultatet, at man ikke kunne test og få et korrekt svar på den måde de havde testet hunden. (de havde testet på afføring og blod)
Den vagthavende dyrlæge informerede ham om at han og hans kone ikke havde kompetencer til at lege dyrlæge og at hunden på deres anbefaling bør tages direkte til hans egen dyrlæge for fortsat behandling. Hun sagde at hun klart ville betragte det som et brud på dyreværns loven, hvis ikke han gjorde dette. Det endte med at han sagde ja og lod som om at han var indforstået med den besked hvorpå han drog så af med hunden. Desuden at der var en meget stor fare for at han fik smittet de andre hunde han havde/har på stedet. (og der var ikke så lidt af dem) Vi var i chok, kede af det og helt ude af stand til at reagere på nogen måde.

Vi havde sammen i familien her besluttede at, hvis han ellers blev 100 % rask og vi fik en dyrlæge attest på dette, så ville vi gerne stadigvæk have ham.

Den følgende morgen ringer jeg til ham, jeg spørger til hvalpen og informere ham om vores beslutning.
Han fortalte at hunden gik hjemme hos ham i isolation, at han havde ringet til sin dyrlæge. Han sagde at han kunne gøre mindst lige så meget for hvalpen hjemme hos sig selv. At havde han taget den til dyrlægen havde de bare sat den i et bur og sat den i et baglokale, hvor de havde kikket til den engang imellem.
Han sagde at han havde hvalpen på vand og at han gav den nogle penecilin piller.
Jeg blev dybt bekymret for den stakkels hund og meget chokeret over hans indstilling til det. Han legede jo ligesom gud og dyrlæge i et - sådan føler jeg det i hvert fald. Jeg ringede igen om aftenen den samme dag og fik den besked at hvalpen havde det meget bedre, at han nu var begyndt at spise lidt og ligeså drikke. At han var blevet glad og aktiv igen. Han sagde igen at han stadigvæk ikke troede på den diagnose landbohøjskolen havde sat.
Jeg ringede fortsat igen den følgende dag og fik her af vide at det gik bare så godt med ham. Jeg spurgte så om det var muligt at jeg måtte komme og se til ham den efterfølgende dag - altså torsdag, to dage efter han var blevet alvorligt syg.

Jeg havde samme dag som jeg skulle se til hvalpen været i kontakt med dyrlægen som behandlede hvalpen på landbohøjskolen (dette var i forbindelse med bekymring for smittefare til min voksne franske bulldog), hun informerede mig om at de onsdagen havde modtage endnu en hvalp af samme race indlagt hos dem som også var blevet teste positiv. At hun personligt havde kontaktede indehaveren af stedet hvorfra hvalpen kom og informeret ham om dette og smittefaren ved det. Og at ejerne ligeså havde kontaktet ham, uden at have fået noget ud af dette. Jeg kom selv i kontakt med ejeren og fik bekræftet at hvalpen var fra samme kuld
De sagde desuden også at de bestemt ikke mente at hvalpene var så gamle som da var beskrevet, men at de nok ikke engang var de 8 uger endnu

Da jeg kommer Torsdag aften for at se til hvalpen (altså i går d. 23-3) finder vi en slap, afkræftede og meget svækket hvalp. Han er desuden meget tynd og ser meget trist ud.
Det var slet ikke det han havde meddelt os over tlf. vi så og vi blev meget berørte af det. Jeg spurgte igen hvad og hvordan han behandlede hunden og fik af vide at den spiser lidt, at den drikker lidt og så fik den nogle penecilin piller (en kur på 5 dage). Jeg spurgte ham om han ikke var bekymret ved at lade den gå sammen med de andre hvalpe og svaret her var nej. Han troede stadigvæk ikke på den test og test metode. Han havde haft ringet til flere dyrelæger i holbæk, som alle havde sagt at den måde at teste for den virus/infiktion var meget ukorrekt og uholdbar. Jeg spurgte ham om han havde hørt om eller vidst noget om den ene hvalp han havde solgt før vi købte vores, om der var nogle andre der var blevet smitte. Han svarede Nej Nej overhovedet ikke. Hans kone blandede sig i samtalen og de begge gav meget stærkt udtryk for at landbohøjskolen var et svindler sted der tog overpriser og ikke kunne finde ud af at teste og sætte diagnoser.
Jeg spurgte hvad de havde tænk sig at gøre med det stakkels lille kræ, hvis han ikke blev beder meget meget snart. Til dette svarede de at så må vi jo se om vi kan finde på noget andet.
Jeg udtrykt min utilfredshed med deres syn på testen, dyrlægen og landbohøjskolen generelt. Jeg måtte holde så meget sammen på mig selv for ikke at eksplodere i vrede. Jeg ønskede jo stadigvæk at købe hvalpen og nu mere og mere af ren barmhjertighed.

Handlen er ikke gennemført og bliver det heller ikke, jeg selv og ejeren fik et godt opgør pr mail og så var det slut.

Det har været en meget dårlig og trist oplevelse det her.

Jeg må jo så vidt jeg har forstået ikke nævne navnet på stedet her på debatten, så jeg må jo nøjes med at nævne at det er lokaliserede v. Fårevejle/Hørve området.





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beretning om en hunde handler
Kommentér på:
Beretning om en hunde handler

Annonce