{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

Ældre hund - gigt måske? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en skøn, ældre tæve på 9 år som efterhånden virker lidt stiv i forbenene.
Hun går ellers til agility en gang om ugen, og det er ikke fordi hun halter efter træning, men hun kan virke lidt vel langsom når hun har sovet.. hun tonser dog rundt i haven nøjagtig som da hun var yngre. Såeh jeg ved ikke..
Har prøvet at give hende metacam et par gange (for det er det jeg har liggende) men uden synlig forandring.

Hvad bruges ellers? Jeg har intet imod hvis hun skal være på smertestillende generelt, hvis det overhoved er nødvendigt, men er det evt snarere tilskud vi er ude i her?
Det er første gang jeg har en ældre hund.
Vil dyrlægen kunne pejle sig ind på, om det er gigt, uden en længerevarende udredning?
For måske er det lige vel få symptomer til at sætte det helt store apparat i gang..

Hendes hofter albuer og knæ fejler ingenting, hun blev røntgenfotograferet som ung da jeg troede hun skulle i avlen men det kom hun af forskellige årsager aldrig.

Input eller ideer til næste fornuftige skridt modtages gerne.
Her er skønheden:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældre hund - gigt måske?
  • #1   17. jul 2019 Flexadin Advanced .. er kæmpe fortaler.

  • #2   17. jul 2019 Og ja hold hende slank og aktiv... vi bliver alle ældre, så lidt stivhed er nok meget naturligt.

  • #3   17. jul 2019 Nå ja... hvis det var min hund, så ville jeg få hende tjekket hos Claus Sloth. Han vil hurtig kunne sige hvordan det står til.

  • #4   17. jul 2019 Louise - det er Faxe ikke?
    Også uden røntgen?

    Køber du det præparat online? Er det pulver på foderet?


  • #5   17. jul 2019 Flexadin Advanced ligner sådan en lille godbid, så ingen pulver.
    Det købes så vidt vides nogenlunde billigst hos Gærum Dyreklinik online.
    Men husk den SKAL hedde Advanced. Der er flere slags.


  • #6   17. jul 2019 Jeg kan varmt anbefale StrongJoint som tilskud.

    Jeg har fået at vide, at man skal give smertestillende i minimum i uge, helst to, før man kan konkludere om det har noget effekt på gigt eller ej.


  • #8   17. jul 2019 Isabelle- Har du god erfaringen med at kombinere flexadin med senior?
    Har givet flexadin i nogle måneder, og har lige bestilt senior også smiley

    Ts- Jeg ville starte med tilskud smiley


  • #9   17. jul 2019 Svenske Djurapoteket har også produkter med kollagen type 2 i

  • #11   17. jul 2019 Tinna, det er ikke samme slags kollagen der er i svensken.

    Jeg er med på Flexadin Advanced, og det var dét jeg ville prøve før alt andet.


  • #12   17. jul 2019 Isabelle- Tak for svaret smiley Jeg er spændt på at se om det også gør en forskel hos os

  • #13   17. jul 2019 A,

    Nej. Som jeg forstår det er det mere koncentreret i Svenska Djurapoteket


  • #14   17. jul 2019 Flexadin Advanced virker... jeg har set stokhalt hund blive haltfri og flere hunde, som er blevet symptomfri. Jeg bruger også senior fra Svenska Djurapotek, men vil holde mig til Flexadin Advanced og ikke deres Ledsupport Vet, da det bare ikke er lige så godt.

    Claus er i Skovshoved... han kan finde det der er... og hvis røntgen er nødvendigt ja men så anbefaler ham det, men har aldrig oplevet at han laver unødvendige undersøgelser.


  • #15   17. jul 2019 Tak for svar alle sammen og for erfaringer smiley

    Tror jeg køber en pakke til en måneds tid og ser om det gamle fjolledyr bliver lidt mere fri i forpartiet, inden jeg sådan lige gør mere.


  • #17   17. jul 2019 Flexadin Advanced har virket efter 2 uger hos dem jeg kender.

    Jeg giver Senior som forebyggende ... kan ikke se en forskel, men han er 9 år, og jeg vil passe på ham.


  • #19   17. jul 2019 Isabelle ... ledsupport Vet har kollagen II i ligesom Flexadin Advanced ... blot er de anderledes ... hydroloseret eller noget... jeg aner intet om den, men hos dem jeg kender er det Flexadin Advanced som er det der har virket.

  • #21   17. jul 2019 Nogen der har erfaring med canosan som tilskud til gigtramt hund?

  • #22   17. jul 2019 Tinna, det er ikke samme SLAGS kollagen. Den ene er hydrolyseret, den anden er denatureret.

    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/885547-hydrolyseret_kollagenikke_denatureret_kollagen


  • #23   18. jul 2019 A.. Jeg kan godt huske de tråde.

    Er kollagen type 2 ikke det samme som kollagen type 2?

    Forskellen er hvordan, det er behandlet, ikke?

    Og jeg forstår det sådan at når du hydrolyserer det, så bliver det mere koncentreret. Altså der er mere indhold i færre gram.

    Det kan så sagtens være at det i kroppen gør noget forskelligt eftersom det er bearbejdet forskelligt.

    Jeg synes det var værd at nævne i tråden, og overvejede inden jeg skrev, men ville så få den med som foreslag, i det tilfælde at man ikke får virkning ved de andre foreslag, så tænkte jeg det var super, hvis der var flere foreslag smiley


  • #24   18. jul 2019 Tinna jeg har ikke styr på den videnskab, men efter alle de resultater jeg har set med Flexadin Advanced, så ville jeg slet ikke overveje Ledsupport Vet.

    Jeg bruger flere tilskud fra Svenska Djurapotek, men lige ang kollagen II der holder jeg mig til den fra Flexadin.


  • #25   18. jul 2019 Jeg reagerer såmænd bare på at du skriver at det er samme produkt, men at det er mere koncentreret i svensken.

    Det er to forskellige produkter, og de kan sikkert bruges sammen eller hver for sig. Men det er ikke samme produkt. Måske man skal have stået med en aflivningsklar hund, som pludselig kan være haltfri af Flexadin, før man tror på det? Jeg ved bare at JEG til enhver til vil prøve Flexadin først.


  • #26   18. jul 2019 A..

    Så personligt er det slet ikke ment da, og det er super fint at få præciseret, hvis mine beskeder misforstås smiley

    Jeg skriver ingen steder at Flexadin Advanced ikke virker eller ikke skal prøves først.

    Og selvfølgelig er Flexadin Advanced og Svenska Djurapoteket forskellige produkter.

    De indeholder dog begge kollagen, MEN det er behandlet forskelligt, og det kan godt tænkes at det skulle have været præciseret bedre første gang smiley


  • #27   18. jul 2019 Louise

    Hvorfor hælder du til kollagen i Flexadin Advanced?

    Jeg er fuld af forståelse at du gør det personligt fordi du har set effekt! Sådan gør vi vel alle sammen? Man tør jo ikke skifte, hvis det har virkning.

    Jeg turde ikke skifte Dixie fra Strongjoint til Ledsupport fordi jeg ikke vidste om hun faktisk havde det så godt som hun kunne have det med det tilskud. Tænk nu hvis hun fik det værre. Jeg vidste ikke engang om hun ville få det værre uden, men jeg turde ikke teste det.

    Dixie får nu Ledsupport og det har virkelig haft effekt og fik det meget hurtigt, så jeg vil da også fremadrettet vælge Svenska Djurapoteket over Innordic.. Sådan er det jo med erfaringer. smiley

    Det er ikke direkte gigt, Dixie har, men denne tråd ligger sig jo heller ikke fast på gigt. Ikke at det kunne tyde meget på det, jeg synes da bare det ville være ærgerligt, hvis foreslaget manglede i denne tråd, for hvad nu hvis. Andet var det ikke smiley

    Så jeg tænkte mere på årsagen til det ene frem for det andet på et mere objektivt plan.


  • #28   18. jul 2019 Ret mig hvis jeg tager fejl.

    Kollagenet i Flexadin virker som en "vaccine" imod gigtsmerter. Det fjerner simpelthen den autoimmune del af gigten, altså det at kroppen nedbryder sit eget væv, og dermed fjernes den aktive smerte fra gigten.

    Ledsupport og de andre med den anden form for kollagen, virker ledopbyggende, og stimulerer dannelsen af sundt væv. Men det virker ikke på smerten.


  • #29   18. jul 2019 A..

    Det tror jeg faktisk godt kan være rigtigt forstået.

    Jeg tror bare ikke man kan sige at kollagen type 2 er forskellige. Det er måden det er behandlet på der gør dem forskellige.

    Ellers er det da forvirrende at kalde det for det samme, synes jeg.

    Men din forklaring der giver super god mening, for mig i hvert fald smiley

    Det er derfor Flexadin Advanced er godt til gigt og Dixie har effekt af Ledsupport fordi det er en defekt disk som der skal passes på.

    Jeg nævnte det KUN fordi der her ikke var sikkerhed om det nu VAR gigt man så symptomer på.

    Jeg ved intet om gigt og hunde andet end det i skriver her på HG og stod jeg med en hund med diagnostiseret gigt, så ville jeg fluks afprøve Flexadin Advanced efter alle de goder erfaringer I har været så søde at dele herinde smiley


  • #30   18. jul 2019 Tinna ... jeg har set over 10 hunde med problemer, som den dag i dag lever et liv uden smerter... pga Flexadin Advanced. Derfor ville jeg vælge det produkt.

    A skriver det, som jeg også har forstået det..

    Jeg giver ikke ret meget for Innordic, og så ingen forskel, da Junior var på deres produkter.


  • #31   18. jul 2019 Louise..

    Nej, jeg er heller ikke sikker på der var forskel ved Dixie om hun fik Innordic eller ej, men som sagt, turde jeg ikke prøve det.

    Jeg fik fanget at du havde set det på mere end ved din egen, men de "hunde med problemer", der var problemet gigt, ikke?

    Ellers har jeg bare misforstået det smiley

    Som skrevet lige før. Jeg nævnte det KUN fordi, der i denne tråd ikke var sikkerhed på om det nu er gigt.


  • #32   18. jul 2019 Tinne aner det ikke. Kender ikke alle hundene godt nok.

    Junior har ikke gigt, men begyndte på Flexadin efter en skade, og der var 100 % bedring efter 1-2 dage. Jeg er blot forsat med at give det.. pt lidt uden grund, men mest pga alder og igen at passe på ham.


  • #33   18. jul 2019 Jeg vil så også indskyde, at jeg prøvede at pille Bella af Solanum Flex HA, og så en forværring. Jeg ventede halvanden måneds tid før jeg startede hende op igen, og hun blev mindre stivbenet. Så jo, jeg ville også supplere med andet, hvis det var nødvendigt.

    Innordics produkter er jeg meget lidt begejstret for. Det kræver jo koloenorme mængder, og så er der meget vegetabilsk fedt i de fleste af deres produkter. Jeg kan ikke se hvad det fedt gør, ud over at være overflødige kalorier.

    Edit: Jeg tjekkede lige - 68% fedt i Strongjoint smiley Og en hund på Bellas størrelse, skal have 20 gram om dagen. Det er omkring 3 spiseskefulde smiley


  • #34   18. jul 2019 Louise,

    Okay smiley Jeg havde forstået at de havde gigt, men det er da heller ikke utænkeligt at Flexadin Advanced kan virke på andet end gigt.

    Jeg forstår godt at du er fortsat med det smiley


  • #35   18. jul 2019 A..

    Ja, jeg ryster også på hovedet af mig selv over ikke at have skiftet før smiley

    Men altså.. Jeg turde det bare ikke. Heldigvis fik jeg taget mod til mig, for skiftet har altså hjulpet her smiley


  • #36   12. aug 2019 Bare en update - nu har hun snart fået flexadin advanced i en måned, og hun er startet op til agility igen smiley
    Jeg har fået min fjollede, pjattede "gamle" hund tilbage.
    Nogle dage får hun lavet et hop eller vrid hun ikke skulle have lavet, og så bliver hun smågnaven på de andre, men det er ikke noget der viser sig som halthed, eller som ikke kan kureres med en god nats søvn.
    Så tak for forslag, alle. Jeg sender hende ikke i udredning pt smiley


  • #39   12. aug 2019 Kun som tablet.

  • #40   12. aug 2019 Ja det mener jeg ... men har endnu ikke oplevet en som ikke ville spise dem... er som en godbid.

Kommentér på:
Ældre hund - gigt måske?

Annonce