{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Ældre hund {{forumTopicSubject}}

Mine forældre har en dejlig blandingshund på knap 12 år ved navn Trille. Fysisk virker hun til at være i topform, vil meget gerne med på tur og løber gerne rundt. Men - hun er ved at være lidt "muggen" og kan finde på at knurre af familien og min mors børnebørn, hvilket hun aldrig har gjort før. Hun virker til at trække sig lidt tilbage. Jeg har sagt at et dyrlægetjek var en god idé, så det ville de få gjort. Men er der andre der har oplevet noget lignende, når hunden bliver ældre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældre hund
  • #1   6. jun 2008 Nææææææ, men jeg kan mærke at Blackie ind imellem nyder at vi tager krudtuglen Lotus med alene, så han har kvalitetstid i fred alene herhjemme:-)). Og så kan han godt blive irriteret på os, når vi forsøger at hjælpe ham op i bilen.......Han ER dyrlægeundersøgt og fejler intet andet end alderdom:-))

  • #2   6. jun 2008 Hun er garanteret ved at miste både syn og hørelse, og så bliver hun usikker. Og derfor kan hun brumme lidt af familien og børn..

    Så er det at man skal til at give hende lidt plads.. Det er min mening ihvertfald


  • #3   6. jun 2008 kendte en hund der blev 15.. den bed ud efter alt der kom i nærheden af den..
    det var en blanding af en lab og grandanois


  • #4   6. jun 2008 Ja, min gamle hund Mille gjorde til sidst. . Det viste sig så at hun havde en knude i maven, så det ville nok være en god idé at få den tjekket!
    Hun bed efter mig hele tiden! Specielt når jeg skulle til at tage hende op. Til sidst hadede hun mig bare! Det var ikk spor rart! Hun havde smerter, og vi aflivede hende.. smiley

    Så jeg kan helt klart anbefale at få den dyretjekket! smiley


  • #5   6. jun 2008 Mette: Hihi ja når de bliver ældre gider de ikke de yngre hunde med krudt i rø*** smiley

    Jeanette: Det kan du have helt ret i. Min mor lukker hende også for sig selv når hele familien er samlet, da hun ikke virker til at kunne kapere det rigtig længere.


  • #6   6. jun 2008
    º•ºEjer af verdens dejligste gravereº•º

    Pyha det var godt I fik det tjekket så ja. Det er ikke rart sådan noget.


  • #7   6. jun 2008 Forresten, ved da ikke lige hvorfor jeg har oprettet den under off topic. Det må I undskylde.

  • #8   6. jun 2008 Nå ja, forresten. Blackie er stort set døv og jeg har også en stærk fornemmelse af at han ser meget dårligt, men han er sq en glad og meget social hund, så han holder forhåbentlig lidt tid endnu:-)). OGSÅ med en ny hvalp i huset.....*GGGGGG* Så må Lotus og vi aflaste ham ind imellem:-))

  • #9   6. jun 2008 Vores gamle labber var også næsten helt døv og blind til sidst. Hun blev dog aflivet pga at hendes nyrer satte ud..



  • #10   6. jun 2008 Mette: Ja så længe de virker glade og raske så er der jo ingen ko på isen. Men kan godt se en lille vaps må være træls indimellem for en ældre herre hihi smiley Trille synes nu heller ikke altid Pemfo er lige fantastisk.. 50 kg hvalp kunne hun vidst godt være foruden smiley Men de nyder at være på gåtur sammen og putte ved hinanden.

  • #11   6. jun 2008 Jeg har en jack russell på 12 år, og hun er blevet mere sur, og knurrer for et godt ord. Hun er hverken døv eller blind, men har et nedsat stofskifte, hvilket gør, at hun er mere træt. Hun er i behandling for det, og skal til dyrlæge på torsdag og have taget nye blodprøver.Hun får også lavet en blodprofil for at se om nyrer og lever fungerer som det skal. Hun er også lige blevet røntgen fotograferet, da hun har lettere vejrtrækningsproblemer. Hun ha fået letter astma, som der ikke skal gøres noget ved lige nu.
    Så måske skulle i også få lavet en blodprofil hos dyrlægen for at se hundens almen tilstand


  • #12   6. jun 2008 Maj-Britt: Det lyder meget som Trille, så det vil jeg lige sige til dem. Tusind tak for rådet!

  • #13   6. jun 2008 mine forældres cocker på 10 år kan også godt være lidt gnaven engang imellem, men det er normalt kun hvis man vækker hende når hun sover eller hvis min hund indynder sig lidt for meget, eller hvis min brors og min hund leger lidt for voldsomt...
    Men de har det ellers fint sammen hvilket også kan ses i mit fotoalbum 'Line på besøg'
    Skal nok lige siges at Line (mine forældre hund) har sukkersyge, og at det tærer meget på hendes kræfter


  • #14   6. jun 2008 Nu hvor hun er en ældre tæve, kan det godt være, at der er et sted hun har ondt! og selvom, hun aldrig har knorret af jer, så ligger det til hendes natur, at når noget gør ondt, er det hendes job, at holde jer væk fra det. Det ville være en meget god ide, at komme til en dyrlæge. :o) Men det kan også bare være, at hun er blevet en ældre hund :o)

    Held og lykke med det.
    Knus


  • #15   6. jun 2008 Blackie er nu kun gnaven når han skal hjælpes op i bilen.......Det passer vist ikke herren at han er ligeså adræt som han var for år tilbage:-)) Jeg havde mistanke om at han havde sukkersyge, for han drikker uhyggelig meget, så jeg var hos dyrlægen i forrige uge og få gennemtestet hans blodprøver. De var super fine allesammen, så han får lov at være lidt sær, når han skal i bilen:-))

Kommentér på:
Ældre hund

Annonce