{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
369 visninger | Oprettet:

Reaktionsevne? {{forumTopicSubject}}

Linus har den mest dårlige reaktionsevne jeg nogensinde har set smiley
Jeg kan kaste en godbid i hans retning og han fatter intet, også selvom den rammer ham i hovedet/ansigtet - der er ingen reaktion, før den rammer jorden, der døjer han så også lidt med finde godbidden.

Så hvordan styrker jeg hans reaktionsevne?

Kommentarer på:  Reaktionsevne?
  • Isabelle
    Isabelle Hjælpe-administrator

Følger: 13 Følgere: 284 Hunde: 4 Emner: 551 Svar: 25.370
    #1   21. jun Vilma har det lidt på samme måde. Jeg tror, de bare er nogle små fjumseunger, der nok skal få bedre reaktionsevner, snuseevner mv smiley smiley

Vilmas udtryk, når jeg smider en godbid kan være a la:
    Hvad laver du?
    Skal vi lege?
    Skete der noget lige der?
    Gad vide, hvad det var?
    smiley

• Isabelle
    Isabelle Hjælpe-administrator

Følger: 13 Følgere: 284 Hunde: 4 Emner: 551 Svar: 25.370
    #2   21. jun Opmærksomheden (på godbidden) øges i øvrigt, hvis det er VIRKELIG lækre godbidder smiley

• #3   21. jun Jeg har indtil nu aldrig haft en hund der ikke lærte at gribe en godbid ret hurtigt. Og nu har jeg så Penny. Hun ser stadig komplet uforstående ud hvis man kaster en godbid til hende. Den rammer hende i panden og så samler hun den pænt op fra jorden - og jo, jeg bruger også lækre godbidder som fx frikadellestykker smiley Hun er åbenbart bare meget udfordret på mund-øje-kordinationen smiley

• #4   21. jun Hvis man er helt sikker på, at der ikke er noget med synet eller hunden er låst i nakken, så kan det nemt trænes bedre.
    Kast langsommere, i stor bue, så hunden har længere tid til at få øje på genstanden.
    Kast blødt legetøj eller en stor skive spegepølse eller lignende der er til at få øje på.
    Små godbidder kommer på sigt, når øvelsen sidder i skabet.

• #5   21. jun Jeg har trænet begge mine med popcorn smiley

Men der findes jo hunde, som bare aldrig fanger fidusen. Det gode ved dem er, at alle gerne vil kaste godbidder for at tage film i slowmotion smiley

• #6   21. jun Det kan meget vel være hvalpethed - det håber jeg virkelig smiley
    Om end det også kan have sin charme ikke at kunne gribe noget som helst, siger kvinden der har vanvittigt dårlige reflekser smiley

Tænk sig at jeg slet ikke havde overvejet at kaste noget blødt og stort, det må vi igang med. Og så opgradere til hyper lækre godbidder smiley

• #7   21. jun Alle mine hunde er startet med at have fået pølse direkte i fjæset... Og nu griber de bare. Uanset retning og hastighed. Så jeg er pænt sikker på, at alle kan lære det med træning smiley

• #8   22. jun Baglænskædning.. han har aldrig lært at gribe og ved ikke hvad det betyder det du gør... smiley

• #9   22. jun Malene, jeg håber virkelig at han lærer det smiley
    Det lyder helt som Linus, han får også godbidder i fjæset og opfatter først at det var en godbid når den rammer jorden.

Ansofie, hvordan ville du gøre det?
    Jeg er totalt newbie ang. træning af hund - min den gamle gjorde ligesom bare tingene af sig selv, så hende har jeg aldrig rigtig trænet smiley

• #10   22. jun Godbidden helt tæt på munden, og så længere pg længere fra og forstår han ikke han skal åben munden skal gå et skridt tilbage:)

Kommentér på:
Reaktionsevne?

x