{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Mål for 2023 - med hund {{forumTopicSubject}}

Plejer vi egentlig ikke at have en “det gad jeg godt opnå i det nye år”, altså sådan rent træningsmæssigt?

Uanset hvad, så er den her - hvad er dine (træningsmæssige) mål i 2023?

Dorit er jo blevet pensioneret fra rally. Mest fordi jeg ikke gider at træne det smiley Dukker der en konkurrence op, som passer ind i kalenderen, kan det være at vi lige napper en enkelt for hyggens skyld.

Men 2023 kommer til at handle om Ellie og hendes træning smiley Jeg synes vi er kommet godt fra start i både DcH og PH, og har fået lagt et fint fundament. Målet er, at hun kan stille i B-klassen (i DcH) til klubmesterskabet i oktober, så jeg kan få en fornemmelse af hvad der skal arbejdes på hen over vinteren. Og så burde hun være konkurrenceklar i 2024.

Jeg skal også have hende op til 1’er prøven i PH på et tidspunkt i løbet af sommer/efterår, så vi kan få grønt lys til at arbejde imod en prøvekåring. Realistisk set bliver prøvekåringen nok først i slutningen af 2024 eller 2025.

Jeg er VILD med at have en hund, der bare kan og vil det hele. Jeg elsker at mit største problem er at få hende NED i gear, og at det er alt dét der kræver ro og de stationære øvelser, som volder problemer. Eller det er nok lige overdrevet at kalde det “problemer” - det er nærmere bare en udfordring. Hun er 7,5 måned, og har bare ikke ro i kroppen til at noget skal gå langsomt smiley Dét er så noget af det vi skal arbejde rigtig meget på i det kommende år smiley

Men hvor er det bare dejligt igen at have mål smiley Det har været nogle lange år med en pensioneret hund, hvor jeg bare har kunnet kigge misundeligt på alle andre.

Hvad har I andre i støbeskeen for året?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mål for 2023 - med hund
  • #1   8. jan 2023 Fed tråd - jeg er vild med mål smiley
    Og hvor lyder dine planer bare spændende, Anne.

    I 2021 og 2022 opnåede jeg titler med Iza, som ingen andre har i vores race, så det bliver svært at gøre 2023 bedre eller vildere smiley

    Uventet har jeg fået en nosework-hund mellem hænderne, i form af Lumi, og målet for i år bliver derfor at bestå en NW1 prøve. Jeg glæder mig vildt til den helt nye verden.


  • #2   8. jan 2023 Ved ikke om det er mål, men ønsker.
    Med Slaske smiley (Enya), er det klart træning. Ikke noget specifikt, men bare ligesom at få hende formet færdig eller hvad man skal sige. Hun er knapt 11 måneder gammel.

    Og med Hundeprut har jeg leget lidt med tanken om at prøve noget agility, eller andet, simpelthen fordi hun er SÅ hurtig, klog, lærenem og elsker alt med fart, højde og andet.
    MEN det er en helt ny verden for mig jo, aner intet om det og jeg ved heller ikke om Hundeprut ville synes det er sjovt. Måske er der forskel på at give den gas herhjemme på 6,5 hektar og så decideret træning.


  • #3   8. jan 2023 Malene, hvordan med Lumi og løb? Hvornår begynder man at træne sådan noget, og hvordan?

    Det bedste ved den slags tråde, er også det værste. At man kan kigge tilbage når året er omme, og se om man rent faktisk fik opnået noget fornuftigt smiley


  • #4   8. jan 2023 Jeg skal tilmelde Sam NW1 prøve i år.
    Og måske jeg også skal tilmelde ham en schweiss prøve mere, så jeg får holdt træningen ved lige.

    Sidst men ikke mindst vil jeg rigtig gerne starte ham op til mantrailing hold smiley


  • #5   8. jan 2023 Vi har allerede en masse løb / stævner i kalenderen.

    Det er K9 Biathlon og Canicross og jeg tror vi er tilmeldt de første 6 eller 7 events fra februar til juni.

    Så her er målet, at holde formen ved lige (både min og hundenes) med fællestræning i hundeløbeklubberne og lidt selvtræning både ved løb og forhindringer herhjemme.

    smiley


  • #6   8. jan 2023 Jeg er kun en lille smule misundelig på det med at løbe smiley Men det løb er vist kørt (tøhø) for mig smiley Ellie ville ELSKE det!

  • #7   8. jan 2023 Uh, jeg er heller ingen løber, men deltager alligevel i K9 biathlon. Er allerede tilmeldt 2 i året her. Er vild med det smiley

    Lumi er kun 9 mdr gammel, så hun kan først køre løb næste sæson. Resten af denne her sæson er hun med på vandreture, korte sessioner løb og ellers tilvænning til sele, stabilt tempo, miljøtræning osv.


  • #8   8. jan 2023 Malene, hvilke er du tilmeldt?
    Så må jeg da lige holde øje med dig. smiley


  • #10   9. jan 2023 Uuuuhhhh - det er en farlig tråd smiley

    Mål med Sheena er at opnå Rally Øvet-titlen. Hun blev Rally-Begynder d. 31/12 smiley
    Nimbus skal op i en LP1 (forhåbentlig - vi har lige en apport, vi skal have ordentlig på plads først)
    JohnJohn skal have lov at være hvalp og hygge sig noget tid endnu, men måske bare en FP1? Den har han allerede bestået uofficielt, så det bør være til at opnå.
    Lufkaz - der satser vi på et par Sirius-titler (tricks og rally), men jeg skal lige have arrangeret et "trænings-fællesskab", hvor vi kan hjælpes ad med at filme. Hvis det lykkes, så bliver der også noget Sirius til de andre.


  • #11   9. jan 2023 Clinton og jeg skal til rallykonkurrencer i år smiley Vi har jo snuset lidt til det i 2022 og det er faktisk gået ganske fint i begynderklassen. Vi har startet 5 gange - tror jeg det er - og er da kun gået derfra med én IB. Og langt de fleste af fejlene skyldes at mine fødder er kommet til at blive stående fx i 'snur rundt'. Han blev bedste begynder i klubben i Rallydysten smiley Jeg troede egentlig ikke at jeg sådan rigtigt ville kunne lide rally, men Clinton og jeg hygger os og jeg går på et enormt hyggeligt hold.
    Med Penny tager jeg den med ro. Hun er langsom til at blive voksen og stadig ustyrlig meget hvalp trods sine 15 mdr. Så vi når det vi når i år. Bliver hun klar til at prøve en konkurrence til klubmesterskab i efteråret så gør vi det ellers bliver det først i 2024.


  • #12   9. jan 2023 Åh nej, bliver det bedre eller værre af at skrive det ned? smiley

    Vi håber for det første på at starte til rally. Satser på de laver et begynderhold til foråret i vores klub! Men med en flytning til sommer, aner jeg slet ikke hvor vi skal træne derefter (da vi ikke aner hvor vi skal bo!)

    Vi skal også have taget DKK's Sirius trick begynder prøve smiley

    Derudover tager vi vores største udfordring op, og introducerer vippen til agility. Indtil videre er vi gået fint udenom, men til foråret forsøger vi! Vi har trænet, at ting bevæger sig, men tror stadig det bliver en udfordring. Så vi tager det bare ét skridt ad gangen smiley

    Og til sidst, så har svigermor givet et løbebælte i julegaven, så nu skal hund (og ejer) i form! smiley Har ikke turde sætte mål for vores løbetræning endnu, så vi må se hvor vi ender smiley


  • #13   9. jan 2023 Jeg sluttede 2022 af med at frygte at det var ved at være tid til at sige farvel til Lucky. Heldigvis har jeg fået min Lucky tilbage efter vi startede på nyt medicin. Så målet for ham i år, er at vi bare skal have det bedste år nogensinde, med en masse sjov og alt hvad han har lyst til at lave. Jeg skal bare nyde hvert sekund jeg har ham (som forhåbentligt er mange år endnu) smiley
    Derudover vil jeg gerne at vi får en tricktitel eller to mere, han kan nemlig godt den gamle tosse smiley

    Det største håb for Teemo i år, er at få en voksen fornuftig hund, som faktisk gider fatte i sit lille kønne hoved at vi godt kan være nær andre hunde uden at skulle skabe os tosset, så vi kan begynde at arbejde på nogle af de drømme jeg havde for os.
    I mellem tiden, har jeg dog planer om at få et par titler mere i hus.
    Skulle han pludselig finde ud af, at han ikke dør af at andre hunde eksistere, vil jeg gerne prøve en biatlon med ham, jeg tror det er vildt sjovt!

    Og så starter jeg til nosework med begge hunde senere på måneden. Det bliver vildt spændende, for begge viser faktisk utrolig godt potentiale til det. De har været små stjerner de par gange Malene har været så sød at hjælpe mig med baner smiley
    De er dog uden tvivl begge mere til godbidssøg end duft, men vi arbejder på det.
    Det bliver et spændende nyt eventyr.

    Og så har jeg et personligt mål (dem har jeg mange af, men et der involvere hund) og det er at gå 20 km på én dag.. Så jeg skal i skarp træning med Teemo. Jeg ved det ikke er meget for nogle, men for mig er det en kæmpe sejr, hvis jeg igen kommer i en form hvor jeg kan klare det!
    Planen er at vælge en strækning, hvor folk jeg kender kan komme og gå sammen med mig et stykke hvis de har lyst, så jeg har lidt selskab, eller komme med forfriskninger osv. Jeg må selvfølgelig gerne holde pauser. Og så jeg måske kan have Lucky med på lidt af turen, men uden at skulle presse ham eller bærer på ham. Teemo er jeg ikke i tvivl om sagtens kan klare det, men han har selvfølgelig så også en mulighed for at blive hentet, hvis han mod forventning skulle blive træt.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #14   9. jan 2023 Vores største mål for i år (som har været et mål de sidste 3 år) Må være at få skik på de yngste, når vi er på tur/udflugter i samlet flok smiley . Vi har hele sagt det kan kun blive bedre smiley Når de bliver ældre, nu er de yngste i flokken 4,5 år smiley Og vi er ikke i mål endnu. Nogen ting kan forklares med en uheldig episode, samt at flokken er udvidet, men ikke alt smiley

    Vi er ikke 100% i mål med at få hvalpen der flyttede retur som 3,5 års som en del af flokken, der er nogen udfordringer p.g.a. vores blandet flok med tæver og hanner, men vi håber det lykkedes, ellers må vi finde et andet hjem til ham smiley

    At have det sjovt og få aktiveret hver enkelte hund fysisk/psykisk herhjemme smiley De er vidt forskellige.

    Har tilmeldt vores dampbarn til agility træning, håber at jeg har fået så meget styr på ham, at han kommer helt med hjem igen efter hver træning smiley Har aldrig haft en hund før med så meget power, at fremdriften er så høj, at han er til fare for sig selv og uden at han lærer af det, når han kommer galt afsted smiley smiley

    Vi skal deltage i nogen løb K9 run4fun / K9 biathlon, hvor der er gå ruter (kan ikke løbe lange strækning p.g.a. dårlige ankler).

    Vi har halvfærdige projekter på vores hundelegeplads, der skal færdiggøres i år smiley

    Jeg skal nørde endnu mere i "hundenes sundhed, er afhængig af hvad vi kommer i madskålen"

    Finde noget Rally træning til 4 af hundene smiley

    Kunne godt tænke mig, at finde noget orienteringsløb med poster (med hund) Men det er vist ikke så udbredt herhjemme endnu.





  • Marie A
    Marie A Online Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #15   9. jan 2023 Her er det primært nosework. Jeg håber først og fremmest på mere held med at få konkurrencepladser (er inde i en periode hvor vi ender som reserve hele tiden, året er allerede startet op med to...) og mindre uheld til de konkurrencer hvor vi får plads, vi snakker hvepsestik på snuden under søg og sådan smiley
    Årets mål med Meggie er at komme med på en beholdersøgskonkurrence og snuppe tredje og sidste diplom i klasse 1, gennemføre duftprøve til klasse 2 og så komme med på en (gerne flere) beholdersøgskonkurrence i klasse 2.
    Så skal jeg tage mig sammen og få trænet køretøjssøg, så vi (jeg) bliver klar til at starte noseworkkonkurrencer med alle fire momenter. Måske også duftprøven til klasse 3, og så en NW1 prøve på Sjælland.

    Aqua skal jeg have gjort klar til konkurrencer, så hun kan starte i klasse 1 når Meggie rykker op. Måske tager vi den første duftprøve. Hun søger virkelig flot, men vil stadig gerne spise duftkilden, så det skal jeg lige have trænet helt væk, inden hun rykker ud i konkurrenceverdenen smiley

    Så vil jeg gerne få trænet mere hoopers i år, og prøve vildtspor (schweiss sådan cirka) med mindst en af hundene (gerne begge). Forhåbentlig sammenfalder vores træningsmuligheder ikke med noseworkkonkurrencedage, ligeså meget som det gjorde i 2022. Førsteprioritet forbliver dog nosework smiley


  • #16   9. jan 2023 Målet her må klart være at hente et Junior championat på Nitro. Måske også de første certifikater til dansk champion. smiley
    Og i gang sætte lure coursing træning lige så stille smiley


  • #17   9. jan 2023 Efter et helt fantastisk 2022 er der ikke de store mål for 2023. smiley
    Buster sluttede med at vinde Årets hund i rally seniorklassen. Så kan gå på pension ( han er 12 år) som Danmarksmester og Årets hund smiley
    Han skal bare træne og fange mus smiley i 2023
    Archie vil jeg prøve at kvalificere til NM i rally igen og muligvis gå efter DM rally championklassen for 3 gang.
    smiley smiley smiley smiley smiley
    Miley er lige blevet 1 år og startet på agility. Så målet er blot en masse sjov agilitytræning og så starter hun nok lidt rally i begynderklassen.


  • #18   9. jan 2023 AG, jeg har en mus i bryggerset, som Buster gerne må hjælpe med smiley

  • #19   10. jan 2023 Mit mål er, at Walther får sin Lure Coursing licens.
    Han bliver snart 3 år, og han kan bare ikke koncentrere sig, når han løber med en anden hund. smiley For så mener han, at der skal leges, i stedet for at løbe efter “haren”.
    Han løber fantastiske solo løb, - så jeg plejer at sige, at han er “all Beauty and no brain” smiley smiley


    profilbillede
  • #20   10. jan 2023 Interessant tråd smiley

    Mit mål er det simple, at få Esh udtaget til FMBB VM i IGP3, der afholdes i Italien næste år - men udtagelseskonkurrencerne, heraf et DM, der skal bestås for at komme med, ligger i juni, august og oktober.

    Ellers skal der bare trænes med ham, og med kærestens nye malle, Cliff, som er 14 mdr pt. - og seriøst uden noget p.. det BEDSTE jeg har set i malle .. hvis ikke altid, så ihvertfald i MEGET lang tid. Kæft, en køter !!!!!

    Og så er håbet at Team´et får mere tid sammen - det holder lidt hårdt, grundet afstande, job og "alt det der" ..

    - og slutteligt, at min lydighedsmednørd og jeg får mulighed for at tage en tur til Polen og træne lidt med en dygtig hf fra Ukraine ..

    - og så naturligvis bare at 2023 bliver skadefrit for hunde og hundeførere - vi har GODT nok været hårdt ramt i 22, så det må være målet for 23 også smiley


  • #21   10. jan 2023 Mit primære mål er, at vores eftersøgning kommer til at sidde lige i skabet efter vi i løbet af 2022 skiftede fra halsgivning til bringsel.
    Hvis det så kan give et par rigtig gode A-konkurrencer (DCH), er det en dejlig bonus.

    I rally har jeg en lille drøm om deltagelse i DM i øvet klasse, men det er lidt langt væk.
    Vi prøver dog et par udtagelseskonkurrencer mere og ser hvor langt vi når.

    En bestået debutantprøve hos Retrieverklubben står også på ønskelisten - sammen med en bestået IFH1-sporprøve. Lige nu får vi dog ikke trænet så meget spor, som jeg gerne ville, så den må vente til senere på året.

    For Maggie er målet at fejre hendes 12 års fødselsdag i maj smiley


  • #22   10. jan 2023 Freddy og jeg skal til VM i freestyle i maj og lige nu er det eneste mål med ham at blive så klar som muligt til det - måske laver jeg nyt program efter VM - måske ikke.

    Målet med Tweed er at han skal blive lidt bedre til at eksistere i en verden med andre hunde, biler, mennesker, cykler mm og hvis vi også kunne få en funktionelt indkald, ville det være helt fantastisk.

    Simba skal være pensionist og måske starte et par NW1 prøver eller måske lidt hyggerally.


Kommentér på:
Mål for 2023 - med hund

Annonce