{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Mål for 2024 - med hund {{forumTopicSubject}}

Vi havde en tråd med mål for 2023, så vi skal da have en for 2024 også.

Fik du set, hørt, oplevet og opnået dét, du gerne ville i 2023? Og hvad er målene for 2024?

https://www.hundegalleri.dk/forum/traaening/1305442-maal_for_2023___med_hund

Jeg kan læse i den gamle tråd, at jeg nåede mine mål smiley Og lidt til endda. I hvert fald med Ellie. Vi kom igennem både 1'er og 2'er prøverne i PH, og vi stillede til klubmesterskabet i B-klassen i DcH og tog pokalen med hjem smiley

Nu træner vi lige så stille frem imod en konkurrencesæson i 2024, hvor målet er at give den gas i DcH's B-klasse, og gerne med pæne resultater og en tur til DM i september. Hun kan alle øvelserne til UG, men som det nu er med de dyr, kan det jo vise sig at vovse har glemt et par ting eller 3 på dagen smiley Umiddelbart har jeg kig på 5 konkurrencer, og så må jeg se om det rækker smiley

I PH skal vi bare fortsætte med at tage os god tid og lære programmet at kende, så vi forhåbentlig kan stille til en kåring enten i slutningen af 2024 eller starten af 2025.

Dorit er officielt pensionist, og det lader til at alle er glade og tilfredse med den ordning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mål for 2024 - med hund
  • #1   12. dec 2023 Jeg ved ikke, om det mest er en træningstråd, for der har jeg ikke så mange mål med mine to.

    Men har bare et simpelt mål om at nyde dem begge to så meget som muligt. De er 11 (Berta) og 9 år (Elvis).


  • #2   12. dec 2023 Ja, jeg har faktisk opfyldt mine mål i år: Clinton har været til en del rally-konkurrencer og Penny har startet sin første konkurrence til vores klubmesterskab smiley Og det gik over al forventning smiley
    I 2024 skal Penny og jeg ud til kokurrencer i B-klassen. Hvem ved måske vi ses til DM Anne smiley Jeg kommer muligvis nok også til at skaffe en rallybog til hende for hun er absolut ikke dum til det smiley
    Clinton skal stadig til rally konkurrencer. Vi hygger os med det selvom han er en 'bisse', der er noget udforudsigelig på banen smiley


  • #3   12. dec 2023 Vi har godt nok haft et uheldigt år med Sam, siden hans kasteration gik galt tilbage i oktober 2022 og han derefter skulle igennem en stor operation mere i oktober 2022 og en i februar 2023.

    Fordi hans immunforsvar var så lavt, efter alt den infektion, fik han problemer med anal kirtlerne, vi var oppe mange gange til dyrlæge, intet hjalp, og han havde haft skærm på i næsten 4,5 måned, så i marts 2023 blev de fjernet.
    Sikke en lettelse da det var overstået og han var ovenpå igen.

    Omkring maj-juni begynder vi at lægge mærke til at han sover mere end han plejer og begynder at virke inaktiv og gider ikke gå lange turer mere.
    Kun hvis vi kører til et sted han aldrig har gået tur før.

    Vi tænker det måske er kasterationen, da vi aldrig har haft kastreret hund før?

    I juli begynder han at sakke bagud på tur og vil ikke sætte i trav, jeg ringer til Sam's behandler, men hun har desværre brækket hånden og ved ikke hvornår hun kan behandle igen.

    Så starter søgen efter ny behandler til Sam, ikke nemt med en 48 kg Ridgeback, der ikke bryder sig om håndtering.

    Jeg bliver anbefalet Zita fra Dogtimze, og derefter starter vi et rigtig langt behandlings forløb op hos hende siden slut juli.

    Det har været det bedste vi har gjort.
    Sam havde faktisk bare skide hamrende ondt, det har taget lang tid at få ham i orden i kroppen og fået gjort ham stærk igen, men for pokker, hvor er det det hele værd!

    Han er nu spring fyldt med energi, løber så meget han kan komme til det hver dag, vil lege hver eneste dag igen, og bliver aldrig træt af at gå tur, vil kun have mere og mere, og nulre sig selv i søvn hver aften, ligesom da han var unghund.

    Det er simpelthen helt utroligt, vi er så vanvittigt glade!

    Vi fortsætter med behandling hver anden måned, styrketræner hver anden dag, samt laver smidigheds øvelser hver dag, som vi hele tiden får opdateret nye øvelser til.

    2024 kan kun blive bedre, vi er klar til mere træning, at få holdt Sam fit og slank og skønne vandre ture !!


  • #4   12. dec 2023 Jeg kan se, at jeg ikke meldte nogen mål ind for 2023, og det passer meget godt med, at jeg bare så frem til at nyde livet uden de store udsving. Desværre kom det ikke til at gå sådan, for 2023 har været fyldt med syge og tilskadekomne dyr.

    Det startede allerede i februar, hvor Sunshine på det tidspunkt 10½ år kom til skade med ryggen. Hvordan ved jeg ikke, men hun var så smerteplaget, at hun dårlig kunne bevæge sig og slet ikke turde forsøge at lægge sig ned. Selvfølgelig en fredag aften, så vagtdyrlæge både fredag, hvor hun fik masser af smertestillende, og igen søndag da en lille fremgang hurtig vendte til tilbageslag. Mandag hos egen dyrlæge startede hun op på Librela og Gabapentin, og det hjalp øjeblikkelig, men hun så flere år ældre ud, end før hun kom til skade.
    Men vi arbejdede på at få hende i form igen, og det gik fint fremad, indtil det igen begyndte at gå tilbage. Hun blev mere og mere sart overfor underlaget, hun gik på, men selv om jeg undersøgte poter i et væk, så varede det noget, før jeg pludselig fandt et hul, og så gik det hurtigt. Hele poten var fyldt med betændelse og trædepuden begyndte at smuldre af. Det endte med en amputeret tå, og synderen viste sig at være et græsavne i opløsning i et hulrum i tåen.
    Ud over det var der også et mindre men dybt hul i den bagerste trædepude, hvori der sad en flintesten. Amputationen lægedes pænt, men flintestens hullet var det meste af 4 måneder om at hele. Det gav over 3 mdr. hvor vi ikke kunne gå tur, og bortset fra at det var synd for hende, at hun ikke måtte komme med, så var det bestemt heller ikke godt for en 11 årige hund ikke at kunne holdes i gang.

    Samme dag som jeg fandt hullet i Sunshine's pote, kom min kat ind med en dyb flænge tværs over næseryggen og tæt på specielt det ene øje. Havde det siddet et andet sted, så burde det have været syet, men det kunne ikke lade sig gøre der. Heldigvis, for han er ikke altid så nem at håndtere, spiste han pænt sin medicin og kom sig hurtigt.

    Mens vi stadig bøvlede med Sunshine, fik Manilla 10 år, blærebetændelse, og måtte i behandling. Hun kom sig fint, men problemet kom tilbage et par måneder senere, og endnu engang lige så snart vi var ude af 2. behandling. Sidste weekend afsluttede vi så 3 ugers antibiotikakur. Og nu har jeg krydsede fingre for, at det var sidste gang. Hun har aldrig haft det tidligere, så hvorfor hun pludselig skulle rammes flere gange af det, ved jeg ikke, men forhåbentlig er det overstået.

    Og så tog Ouna et voldsomt fald i vild leg på en våd græsplæne, og har slået sin skulder, så hendes ture bliver også begrænset for tiden i forhold til, hvad jeg gerne ville.

    Sidste stunt var også Sunshine. Nu gik det ellers lige så godt, og hun var ved at komme i form igen, så satte hun pludselig blodspor i sneen sidste weekend. Hun har flået eller slidt en klo ned til det bare ingenting. Så nu er vi bombet tilbage til små ture med sok på eller ture, der mere eller mindre kun foregår på græs eller andet meget blødt underlag.

    Se, det var ikke lige sådan, jeg havde forestillet mig 2023, så mit mål er at 2024 skal blive bedre, og at det eneste dyrlæge, jeg får brug for, vil være vaccinationer og librela indsprøjtninger.


  • #5   12. dec 2023 Fed tråd! smiley

    Jeg vil gerne starte agility stævner med Luna og forhåbenligt blive mega dygtige. Vi har løbet 1 i år, dagen hun blev 18 måneder, det resulterede i 2 fejlfrie løb, så vi har rigtig blod på tanden.
    Så kunne jeg godt tænke mig at hun bliver dansk champion, men altså går det ikke, så er det bare sådan smiley

    Aslan er lige fyldt 13 år og lettere dement, så vi træner bare nosework i den forstand han husker, hvad han laver og så hygger vi bare sådan smiley smiley


  • #6   12. dec 2023 Få passet og luftet en masse hunde smiley

  • #7   12. dec 2023 Puh, et genbesøg i tråden fra sidst, kostede lige lidt vand i øjnene smiley
    Iza gik nemlig fra at være konkurrencehund på højt plan til at være døende på få dage i foråret. Hun havde en aggressiv type knoglecancer, som fra første tegn udviklede sig med lynets hast. Fem dage senere kunne benet ikke bære, og jeg sendte hende i forvejen. Det er det mest smertefulde tab af en hund nogensinde for mig.
    Lumi hjalp mig gennem den akutte periode af sorgen, og hun er stadig ved min side hele dagen.
    Vi nåede vores mål fra tråden sidst - en NW1. Vi har faktisk opnået 100 point 3 gange i DKK og 2 i DcH. Så målet er nu en guld titel i DKK med 5 x 100 point smiley

    Jeg ønsker jer alle et skønt nyt år, med glæde, drømme og fred.


  • #8   12. dec 2023 Jeg har ikke de store træningsmål med whipperne.

    Lidt ringtræning med hele flokken og så skal vi omkring væddeløbsbanen i Bjerringbro til træning et par gange, bare for at se om de yngste overhovedet synes en gang plastikstrimler er værd at løbe efter.

    Det her udstillingsår har været helt forrygende. Tilla er blevet Best in Show på en af myndeklubbens udstillinger, Daisy fik sit 3. cert. og er nu Dansk Champion (DKCH), yngstefisen Bellis er en fornøjelse at arbejde med og er blevet BIS 1 Baby og BIS 2 Baby på et par af DKK's Nordiske udstillinger. Kan næste år fortsætte den stime, ville det ikke være tosset smiley

    Det kommende år bliver Bianchi veteran og jeg regner med hun skal udstilles lidt igen, jeg har haft hende med til træning et par gange og hun har helt klart stadig glæde og gejst efter flere års pause.

    Tilla skulle gerne komme i løbetid i marts/april og planen er, at hun skal parres med en lækker tysk hanhund, så en del af sommeren kommer forhåbentlig til at nyde endnu et kuld hvalpe og få dem sendt godt afsted til blivende hjem.
    Forhåbentlig bliver der en lille keeper, Tillas hvalpe fra første kuld, har sammen fantastiske temperament som hun selv har, det vil jeg gerne have mere af i mine linjer smiley


  • #9   12. dec 2023 Ha, jeg kan bare skrive det samme i år som sidste år - Ikke fordi jeg ikke havde opnået det, men fordi jeg ikke rigtig havde skrevet noget der var konkrete mål.

    Freddy skulle til VM i freestyle, i 2023 - det skal han også I 2024. Jeg har svært ved at sætte et mål om placering, men jeg vil gerne have en hund der laver præcis det program vi har trænet hjemmefra med glæde og entusiasme.

    Tweed skal stadig blive bedre til at fungere i verden - det går bedre, så målet er at vi i 2024 kan starte konkurrencer i freestyle eller HTM.

    Simba skulle være pensionist - det skal han stadig, men han skal sikkert starte et par freestyle konkurrencer i klasse 1.


  • #11   12. dec 2023 Jeg vil bare byde min pensionisthund! smiley
    Jeg håber at flytte et sted hen med have, så han kan få sådan en at hygge sig i. Og så skal vi bare gå nogle gode ture og nyde livet. Ville rigtig gerne finde et lille hyggehold at gå på med ham, men det er ikke nemt med mine arbejdstider.


  • #12   12. dec 2023 Nogle af mine mål for 2023 blev ført ud i livet, andre ikke helt, men jeg føler vi har haft et godt år på træningsfronten.

    Lucky har det så meget bedre end sidste år ved denne tid, og han har haft et virkelig godt og aktivt år. Vi har været til forskellige slags træning, og været med til intet mindre end 2 k9 biathlon. Ingen ekstra titler, vi arbejder dog pt på en trick titel som jeg håber vi bliver færdige med i løbet af vinteren.

    Teemo og jeg er blevet vilde med nosework og træner benhårdt, det har også betydet et par DKK Sirius nosework titler i årets løb. Han er stadig reaktiv omkring andre hunde, men vi kæmper sammen, og jeg føler at vi har haft nogle rigtig gode oplevelser sammen i år.

    Til næste år drømmer jeg om:

    Lucky: at nyde min pensionist, han bliver 11 år d. 21 så han er ikke helt ung mere. Forhåbentlig bliver det til mere biathlon i 2024. Jeg tilmelder, og så må jeg vurdere til tiden om han kan holde til det, alt er på hans præmisser. Ellers er det bare gode gå ture, måske en titel eller to og hygge træning. smiley

    Teemo: jeg har taget ja hatten på og besluttet at 2024 bliver vores år, jeg tror på ham, så nu får han chancen. Jeg håber på nosework prøver, at få 1-3 færdighedsprøver i hus, nu man endelig må holde dem uden alt det andet, hvilket betyder mindre prøver med færre andre hunde.
    Sirius titler, domorewithyourdog titler. Og så må vi se hvor vi ellers ender henne.
    Hvis han bliver mega sej, så vil jeg gerne have ham med til biathlon smiley
    Og så selvfølgelig bare en masse sjov træning, og hvad vi ellers finder på.


  • #14   13. dec 2023 I sidste års tråd skrev jeg bl.a., at Tesla skulle få rutine i bringselsmeldingerne i DCH-programmet, så vi kunne have nogle fornuftige A-konkurrencer.

    Det lykkedes efter sommerferien, hvor vi var så forrygende tæt på oprykning til Elite-klassen (256,70 point og 257,10 point - oprykning er ved 260 point). Det lykkedes os at komme over de 260 point til vores uofficielle klubkonkurrence.

    Så målet i 2024 er at komme over de 260 point to gange til officielle konkurrencer. Med endnu et fornuftligt resultat, burde det være muligt at skrabe de 3 resultater sammen, som det kræves til at komme med til DCH DM.

    Alt andet kommer til at vige lidt for det mål.

    For Maggie er målet at blive 13 år til maj.
    For "lille-pigen" er målet at blive født omkring påske-tid smiley


  • MC
    MC Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 42
    #15   13. dec 2023 Jeg drømmer om at komme på nogle vandreture med hundende, helst i udlandet men også gerne i DK smiley

    Og så håber jeg på, at både hvalpen og jeg bliver rigtig glade for at gå til træning, så vi kan få det rigtig hyggeligt med det smiley


  • #16   14. dec 2023 Jeg håber at forsætte på hf og ikke blive taget ud.
    Fået et par hunde i gemmen trænings forløb, hvis jeg bruger min tid rigtig kan jeg få 2 i gemmen og stadig have sommerferie og træne Gaby op.


  • #17   15. dec 2023 Mit 2024 tegner desværre til at blive pænt deprimerende, så målet for hundene er heller ikke store. Jeg kommer til at skulle sige farvel til min elskede labrador Molli på 13,5 år snart, hendes krop er ved at være træt. I den forbindelse skal Mocca, min puddel på 6, lære at være alenehund, det har hun nemlig aldrig prøvet. Hun har aldrig fået lært at være helt alene hjemme uden Molli, så mon ikke vi starter der.

    Jeg har mere eller mindre altid haft to hunde, men grundet mange omstændigheder skal jeg ikke have en mere lige foreløbigt. Det bliver mærkeligt ikke at skulle tale om "hundene" længere.


  • #18   15. dec 2023 Jeg skal hente min nye hvalp til januar.

    Så de første mål vil være:
    Renlighedstræning
    Alenehjemme
    Hvalpekursus
    Indkald
    Hygge

    Hvad vi skal træne på sigt, afhænger af hvad vi er gode til, og samtidig synes er sjovt.


  • #19   29. dec 2023 Sidste år havde jeg et mål om at Lucky skulle nå en trick titel mere, men havde egentligt afskrevet at nå det. Men i dag har vi fået titlen i hus smiley

    Så jeg tilføjer lige at han skal blive advanced trick dog og expert trick dog i 2024 smiley bare fordi han er 11 år skal han ikke tro han bare kan sove dagen væk. Haha


Kommentér på:
Mål for 2024 - med hund

Annonce