446 visninger
|
Oprettet:
"Fancy buk" trick {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
jeg har fået en idé til et godt trick, jeg gerne vil lære min cirkus-vovse, men jeg er ikke helt klar på, hvordan jeg vil bære mig ad.
Det drejer sig om et ekstrafint buk, hvor hunden i stedet for at lave det alm. buk, hvor den går helt ned på begge forben, kun sænker det ene og så bøjer det andet ben ind under sig. Ligesom heste kan lære det.
Nogle gode idéer?
(Uh, det er helt spændende!)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Hesten lærer først at stille sig med større afstand mellem for og bagben end normalt. Så lærer man den at løfte det ene ben lidt fra jorden,på kommando/ved et prik på benet eller hvad man synes. Ved hjælp af godbid lokkes den til at sænke hovedet og forparten (som når man lærer hunden at bukke alm -godbid ind mellem forbenene og føre den nedad) selfmens benet er løftet og så har du egentlig bukket, så skal den jo bare blive sikker i det og lære at holde den længere + uden godbid til at lokke.
Har ikke prøvet det på hunden, men det var den måde hesten har lært det, så med lidt små tilpasninger skulle det vel osse kunne anvendes på andre 4-benede:o)
jan 2007
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 650
Hvordan ville du lære den at løfte det ene ben bagud? Ved at kilde/prikke lidt? Eller har du andre idéer?
Er der i øvrigt nogen grund til at foretrække, at hunden bukker det ene ben frem for det andet? Altså, er der tradition for det ene eller kommer det bedst til at ligne noget officielt, hvis det andet, eller sådan noget? (Bare en tanke - jeg kan jo lige så godt få spurgt, hvis nu der er.
Dejligt at blive inspireret lidt.
jan 2007
Det er forskelligt hvad de foretrækker. Min ene hest vil helst ligge på højre knæ (altså at det højre er bøjet), den anden fortrækker venstre. Prøv dig frem og se hvad hunden foretrækker.
jan 2007
"Fancy buk" trick