{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
446 visninger | Oprettet:

"Fancy buk" trick {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

jeg har fået en idé til et godt trick, jeg gerne vil lære min cirkus-vovse, men jeg er ikke helt klar på, hvordan jeg vil bære mig ad.

Det drejer sig om et ekstrafint buk, hvor hunden i stedet for at lave det alm. buk, hvor den går helt ned på begge forben, kun sænker det ene og så bøjer det andet ben ind under sig. Ligesom heste kan lære det.

Nogle gode idéer? smiley

(Uh, det er helt spændende!)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Fancy buk" trick
  • #1   25. sep 2007 mit forslag er at lære den det på samme måde såm man lærer heste det:

Hesten lærer først at stille sig med større afstand mellem for og bagben end normalt. Så lærer man den at løfte det ene ben lidt fra jorden,på kommando/ved et prik på benet eller hvad man synes. Ved hjælp af godbid lokkes den til at sænke hovedet og forparten (som når man lærer hunden at bukke alm -godbid ind mellem forbenene og føre den nedad) selfmens benet er løftet og så har du egentlig bukket, så skal den jo bare blive sikker i det og lære at holde den længere + uden godbid til at lokke.

Har ikke prøvet det på hunden, men det var den måde hesten har lært det, så med lidt små tilpasninger skulle det vel osse kunne anvendes på andre 4-benede:o)

• #2   25. sep 2007 altså det løftede ben skal jo løftes "bagud" som hvis du vil se undersiden af poten, så vil den jo automatisk komme til at støtte på knæet på det ben, mens det andet er "fremad" som i alm buk.

• #3   25. sep 2007 Tak.

Hvordan ville du lære den at løfte det ene ben bagud? Ved at kilde/prikke lidt? Eller har du andre idéer?

Er der i øvrigt nogen grund til at foretrække, at hunden bukker det ene ben frem for det andet? Altså, er der tradition for det ene eller kommer det bedst til at ligne noget officielt, hvis det andet, eller sådan noget? (Bare en tanke - jeg kan jo lige så godt få spurgt, hvis nu der er. smiley )

Dejligt at blive inspireret lidt. smiley

• #4   25. sep 2007 altså ved hesten lærte jeg den det ved at prikke lige bag knæet til den blev den løftede benet et par cm (eller nærmest bar bukkede i knæet). efterhånden kan man så forange mere løft. Men kun rose når den løfter det bagud ikke når den løfter det frem (som når den giver pote).

Det er forskelligt hvad de foretrækker. Min ene hest vil helst ligge på højre knæ (altså at det højre er bøjet), den anden fortrækker venstre. Prøv dig frem og se hvad hunden foretrækker.

• #5   25. sep 2007 Prøv at se billede nr 18 i Møffes profil. Sådan som hun står med det højre forben e sådan som du skal starte med at få løftet benet. Og så efterhånden få den til at løfte poten højere op bagud:o)

Kommentér på:
"Fancy buk" trick

Annonce