{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Lære at tage bolden, ikke fingrene {{forumTopicSubject}}

Kunne godt bruge et tip. Maggie er helt pjattet med at lege, både trækkeleg og "kaste bold", og det er jo skønt. Det er dog med fare for at miste en finger, for hun går efter at fange legesagerne tætteste muligt ved ens hænder uanset hvad man leger med, altså om det har håndtag, lang snor e.l.

Men... hvordan dælen får man lige introduceret konceptet "tag legetøjet, ikke fingrene"? Det er helt tydeligt, at hun intenst fokuserer på håndens bevægelse, legetøjet kommer først i fokus, når hun har fanget det og trækker/har vundet det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære at tage bolden, ikke fingrene
  • #3   26. aug 2023 Linda - her er der jo ikke muligt at "undgå munden", hun går helt specifikt efter hænderne/så tæt på dem som overhovedet muligt smiley

    Jeg ønsker jo heller ikke at tage iver og begejstring ud af legen, men omvendt må det kunne lade sig gøre at have "regler" for legen, så det er sjovt for begge parter. Det er trods alt begrænset hvor længe jeg gider lege med hende, når fingre og hænder lemlæstes ved det.

    Og det er jo så det jeg efterspørger - hvordan får man lært hunden, at gribe det der er i den anden ende af snoren I stedet.

    Jeg gætter på, at havde jeg malle, rottweiler e.l. med kraftigt bid, ville du måske have mere forståelse for ønsket?


  • #5   26. aug 2023 Linda - men det lærer hende jo så (forhåbentligt) kun trods alt ikke at tygge i fingre der mesre af tiden, det lærer hende ikke at gå efter bolden/hvad end der er i snoren, for så ville jeg jo afbryde samtlige forsøg på leg (i hvert fald tæt på), og så ville hun næppe synes det var sjovt ret længe.

    Altså jeg ser et hav af hunde, faktisk nærmest alle dem hos hundeførere der er garvede og gode til det med leg som belønning, der ganske sikkert og præcist tager bolden og aldrig snoren/fingrene mm. hver gang det kommer frem - får de fat i andet er det i hvert fald en fejl.
    Så det MÅ altså være noget man kan lære hunden er en del af legen uden at pille glæde og iver ud også.

    Jeg kan bare ikke helt greje hvor vi skal starte.



  • #7   26. aug 2023 Jeg fik lige tilbage blik på dette legetøj vi fik ind i petworld.
    De solgte helt utroligt dårligt, men den er jo lige hvad du søger, for du holder inde i det grå plastik så hund ikke kan ramme dine fingre.

    At Maggie så sikkert vil synes den er kedelig når hun ikke kan se din hånd, er en anden sag smiley


    profilbillede
  • #8   26. aug 2023 Bind en snor eventuelt paracord i legetøjet, bind den anden ende i en pind på 30 cm, så du får noget der ligner en drillepind, tror jeg det hedder til katte.
    Træk legetøjet henover jorden i bløde buer. Så er dine hænder taget ud af legen og sådan kan hunden lære at gå efter legetøjet og ikke hænder.


  • #9   26. aug 2023 Salla - det er vældig smart til at beskytte fingrene, men mit bud er, at Maggie så bare går efter den grå dims smiley

    About my - tænker en longepisk må kunne bruges? Og så spørger jeg lidt forsigtigt, men jeg antager man så på den ene eller anden måde gradvist går over til "ting i hånden" - må man gå ud fra, at vovse, i den tid den har leget med drillepinden har fanget, at det er bolden der er sjov og dermed relativt nemt kan overføre det?

    Ja sorry, men jeg har ikke den store erfaring med den slags - Gaia havde allerede styr på det og Sten æder ikke fingre.


  • #10   26. aug 2023 En longepisk er for lang, så det bliver for svært at styre legen på en god måde. Men du kan godt bruge en almindelig ridepisk.

    Jeg ville nok starte med nogle blødt og rart, flad bamse, pels eller lignede fremfor en bold.

    Men ja, når hunden har fået en god forståelse for at tage legetøjet, så kommer du gradvis tættere på med dine hænder, hvis hunden går efter dine hænder er du gået for hurtigt frem.


  • #11   26. aug 2023 Ah ok, det giver jo mening, tak.

Kommentér på:
Lære at tage bolden, ikke fingrene

Annonce