{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Vild og legesyg hund ved møde med andre hunde {{forumTopicSubject}}

Hej med jer
Min snart 4 måneder gamle hvalp bliver vild, løber rundt, gør og leger voldsomt ved mødet med andre hunde.

Jeg er overbevist om at det er svært at styre spændingen og glæden, men kan ikke slippe tanken om, om han måske forsøger at passe på os.

Har i andre prøvet ligende? og hvad gør vi?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vild og legesyg hund ved møde med andre hunde
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.153
    #1   6. jun Hvorfor skulle hvalpen passe på jer?
    Han leger - ligesom alle andre hvalpe gør. Nyd det, når han og hans legekammerater gør det smiley

    Det eneste, I skal gøre er, at observere at det er en god leg for både din hvalp og de andre hunde - at ingen bliver trynet.


  • #2   6. jun Hvilken race er det?
    Og sker det, når han er i snor - løs - eller begge dele?
    Og er det med jævnaldrene hvalpe eller voksne hunde? Og matcher de ham størrelsesmæssigt? smiley


  • #3   6. jun Jeg ville gøre to ting:
    1) Sørge for god, ligeværdig hundeleg med anden hund hver uge. Hvalpe har et enormt socialt behov, og mange hunde trives slet ikke uden et outlet på det punkt.
    2) Træne kontakt og passage med hunden, så I kan passere andre på gåturen uden reaktion. Dette trænes på hvalpehold og underbygges ved hjemmetræning.

    Man kan ikke gøre kun én af ovenstående. Det er en pakkeløsning.
    Træner man kun passage og det at ignorere andre, kan man få en socialt frustreret hund. Hunde har behov for at få ophobet energi ud, og mange hunde har et stort socialt behov. Nogle hunde kan lege med fører og ad den vej blive stimuleret socialt. Min erfaring er, at det sjældent er nok for hvalpe.
    Modsat - lader man altid sin hund hilse og lege, kan man ende med en hilsetosse, som ikke kan finde ro før den har hilst på alle. Det kan være svært belastende i længden.
    Derfor bruger jeg en kombination af de to.


  • #4   6. jun Som de andre skriver, så har de fleste hvalpe et stort behov for at lege med/være social med andre hunde.
    Men som Malene også skriver, så er det også vigtigt at lære hvalpen, at man ikke altid skal hilse.

    Det kan faktisk være et problem, at alle gerne vil hilse på Sia, da hun har lækkert hår, og udstråler total glæde.

    Jeg træner det blandt andet i min lokale hundeskov, hvor Sia får lov til at hilse, lege og bade. Det er Sia rigtig god til.

    Hvis man vil hele vejen rundt om søen, er der et kort stykke, hvor hunden skal være i snor. Der øver vi os så i ikke at hilse. Det er Sia knap så god til.


Kommentér på:
Vild og legesyg hund ved møde med andre hunde

Annonce