Aktiveringsforslag? {{forumTopicSubject}}
Ja, som man sikkert også kan læse af mine tidligere tråde, har jeg en utroligt fræk Beaglehvalp på snart et halvt år, som eeeeelsker at lave ballade..
Jeg prøver at aktivere hende på flere måder.. Smider hendes mad i græsset, hun har en DogPyramid med mad i når hun er alene hjemme samt gulerødder og to fyldte marvben.. Derudover har jeg lige købt DogSmart, DogTwister og en DogFighter fra Nina Ottosson, men det er der ikke meget sjov ved, for Aiya løser det på nul komma fem uden problemer..
Syntes vi gør en masse for at aktivere hende, men nøj hvor bliver hun da bare ved med at lave ballade.. Har sagt til kæresten at den bedste løsning nok vil være en lillesøster, så de kan trætte hinanden, men er der nogen der har nogle gode forslag indtil da?
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
Jeg vil ikke anbefale en hund mere ...
Hvad jeg derimod til anbefale er en masse næsearbejde - det trætter gevaldigt, og er (hvis det trænes rigtigt) stress-nedsættende.
F.eks. spor (enten menneske eller schweiss), feltsøg (søge efter tabte ting som en mobiltelefon, nøgler og lignende), finde mennesker i skoven og lignende.
/Carina
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Det går der lidt tid med at løse op.
Legetøj kan jo ogå gemmes i skuffer og skabe, eller i højden og hunden skal så markere når det er fundet.
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
apr 2007
Følger: 101 Følgere: 100 Hunde: 3 Emner: 846 Svar: 3.538
Carina: Det er også først når hun bliver et års tid ældre vi skal have nummer 2.. Du kan ikke komme med en nærmere forklaring eller evt. et link til hvordan man laver de søgeøvelser?
Réne: Tvivler på håndlædet vil være den store udfordring for hende, men det må vi da lige prøve.. Det med at gemme tingene duer ikke rigtigt, for så får hun bare fat i alt muligt andet også.. Hun har kun stuen at være i når hun er alene nemlig..
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 14 Svar: 732
Næsearbejde og 0 søskende!
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Og så er det jo en beagle du har - en lille egenrådig en, som går sine egne uransagelige veje...
Så aktiver hende, men ikke for meget. Lad hende bruge hovedet, men lad hende også være lidt...
Og så sæt ind med lidt opdragelse, selvom det er en udfordring ;o)
jan 2006
jan 2006
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
<b>Nicole: Tvivler meget stærkt på at man kan overstimulere Aiya.. Det er vist umuligt..</b>
Husk - der er meget stor forskel på at hunden ikke bliver træt af det man laver med den, og så om den er overstimuleret.
Typisk ser man faktisk ved overstimulerede hunde, at de netop ikke kan finde ro og dermed konstant laver ballade.
___
<b>Carina: Det er også først når hun bliver et års tid ældre vi skal have nummer 2.. Du kan ikke komme med en nærmere forklaring eller evt. et link til hvordan man laver de søgeøvelser?</b>
Hmmm ... har ikke lige noget jeg kan linke til som er grundlæggende nok synes jeg - og som virkelig fortæller hvordan man gør. Det bedste var nok at finde et træningssted, hvor man kan få vist de mest basale ting, og så derefter selv læse mere :o).
/Carina
Aktiveringsforslag?