{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Nytårs støj {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Ja jeg har for nogle dage siden købt sådan en lyd cd med blandt andet lyde fra nytår. Ikke fordi jeg ved at Enzo ikke kan lide dem, men vil hellere forbygge end behandle..

Nu har jeg så lige et par spørgsmål.
En sagde til min mor at det var alt for sent at starte.
Damen sagde selv til mig at "der ikke er mange der tænker frem i så god tid"
Og igår i nyhederne sagde de at man sku starte allerede i sensommeren...

Hvis nu Enzo er en af de hunde der ikke kan lide krudt og kugler, er det så for sent at starte??

I dag har vi spillet cden 2 gange på vol 10 på mit anlæg. (ikke så højt igen - lavere end alm tv lyd)
Enzo kiggede en enkelt gang på en højtaler, ellers reagerede han overhoved ikke.

Skal jeg så fortsætte lidt på vol 10 eller sætte den op? Vil bare hellere ikke gå for hurtig frem?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nytårs støj
  • #1   19. nov 2007 ville måske sætte den en smule op?

• #2   19. nov 2007 Gentag et par gange på 10 mens i laver noget sjovt imens. Så skru op alt efter hvordan han reagere, det er vigtigt ikke at gå for hurtigt frem og tage det i hans tempo.

• #3   19. nov 2007 I dag gik vi bare rundt og ryddede op imens og han fik mad ud over gulvet... Vi prøvede at lade som om det var da ingen ting. Meget naturlige lyde, og det tog han det også som..

• #4   19. nov 2007 Selvølgelig var det da nok bedre at starte for 1måned siden så du havde mere tid, men synes nu aldrig det kan være spildt du må nå så langt du kan nå og hvis ikke kan du jo have noget beroligende liggende fra dyrelægen i nødstilfælde, og så starte træningen lidt før næste år, men gå hellere for langsomt frem end for hurtig ville jeg sige:o)

• #5   19. nov 2007 Fru R - Ja hellere lidt end intet. Men ville jo gerne undgå at skulle bedøve ham og synes os det er synd hvis han skal være så stresset hvert år.
    Men indtil videre ser det positivt ud. Han er heller ikk en der reagere på bil, motorcykel knaldet lyde med mere.. Der er ikke rigtig noget der skræmmer ham... Så det tegner jo godt nok

• #6   19. nov 2007
    Jeg tror ikke du er alt for sent ude. Slet ikke når han tager det så pænt.

Du kan jo alternativt til dyrlægens medicin bruge beroligende blomsterdråber istedet. Hvis det er nødvendigt.

• #7   19. nov 2007 Camilla.
    Sådan som du beskriver det tror jeg heller ikke du får problemer, og du har jo også en måneds tid endnu:o)

• #8   19. nov 2007 Oki.. Lyder da dejligt...
    Så fortsætter jeg lidt på samme vol og går så lidt deropaf i løbet af ugen. Der står så os at hvis de reagere, altså gøer eller kryber og sådan, skal man straks stoppe og så gå tilbage til lavere niveau...

• #9   19. nov 2007 Der er vist ikke så mange hvalpe der bliver bange. Det er da MIN erfaring. Skrækken kommer ofte senere i hundens alder.

• #10   19. nov 2007 Camilla - Hvor kan man købe den cd henne ??

• #11   19. nov 2007 Hos din dyrlæge......

• #12   19. nov 2007 Det er aldrig for sent at starte. Er der ikke en brugsvejledning med? Ellers ring til DKk og få råd.

• #13   19. nov 2007 Jo der er en med, men den er sådan lidt vag.. Og så står der hvis man får problemer og hunden reagere skal man kontakte dyrlægen for yderligere hjælp, men det eneste de kan hjælpe med er medicin, og det er jo det jeg helst vil undgå..
    Os fordi larmen ike kun er der selve nytårsaften men også både før og efter

• #14   19. nov 2007 Camilla:

Jamen hvorfor er du så bange for at han bliver bange?? Er han en nervøs hund eller??

• #15   19. nov 2007 Mette - nej.. Han er ikke nervøs.. han er skide nysgerrig og har meget gå på mod..

Er nok bare nervøs fordi mine forældres hund (som os er min da vi fik hende da jeg boede hjemme) hun er RAD for nytåret.. Hun hyler og piver og det hele er bare ganske forfærdeligt for hende. Sådan var det ikke i starten, indtil naboen affyrrede et kanonslag mens hun sked. Siden har hun bare været et nervevrag i de dage og skal dopes med alt muligtt, og det vil jeg bare gerne undgå med Enzo..
    Så som jeg skriver, hellere forbygge end behandle....

• #16   19. nov 2007 Camilla:

Det er HELT sikkert godt at forebygge. Jeg tror bare ikke at du behøver at være så nervøs for om du "når det" inden nytår. Jeg tror ikke han reagerer iår og så har du jo de næste mange år at træne ham i lydene:-))

• #17   19. nov 2007 Mette, ja det er os rigtig... Men frygter bare han bliver skræmt af noget i år der så ikek kan rettes op.. som med mine forældres hund..
    Men jeg er nok bare god til at tage sorgerne på forskyd...

• #18   19. nov 2007 Vores hunde får en god luftetur inden spisetid. Og så kommer de ikke udenfor igen før det værste ballade er overstået. Og her kommer de KUN i haven.

• #19   19. nov 2007 Mette, vi har os planlagt at tage en god tur i skoven eller stranden inden og lave øvelser indenfor op af dagen. Så han er godt træt.. Desværre er vores have så lille at der er han aldrig rigtig ude. Det er bare fliser. Så vi bliver nød til at gå med ham. Og så oplevede vi sidste år at nogle unge sys at det var vældig modsomt at sprænge krudt mellem blokkene.. Det larmer pænt meget indenfor.....
    Men nu har vi noget tid at øve i, og når de begynder i de at skyde af, får vi jo nok et meget godt billede af hvordan han vil tage det.. Så må vi ta kontakt til dyrlægen der hvis det er

• #20   19. nov 2007 Camilla:

Så er det bare gang i musikken om aftenen eller tv`et skruet højt op og være klar til afledningsmanøvrer, hvis han bliver utryg. Men jeg er bare bange for at du "smitter" ham, hvis du "forventer" at han bliver bange. IKke at du vil gøre det bevidst, men hunde ER sq følsomme dyr. Så spil CD`en for ham masser af gange op til nytår og så bliv ved at fortælle dig selv at han IKKE bliver bange:-))

• #21   19. nov 2007 Smiler, ja det har du jo nok ret i.
    Men han bliver ikke bange. For han er sådan en god hund.. Så det skal nok gå smiley

• #22   19. nov 2007 Camilla:

SÅDAN skal det lyde.....*SS*

• #23   19. nov 2007 Hihi, ja kamp gejst har vi nok af her smiley

• #24   19. nov 2007 Det prøver jeg virkelig os på. Vi har rendt hele dagen og lavet "normale" hus ting, oprydning og så videre for os at vise at det ikke betyder noget..
    Men derfor tænker jeg da alligevel over det når sådan jeg sidder her og skrive og læser....

• #25   20. nov 2007 jeg er med garanti et nervevrag til nytår, for jeg ved jo hvor slemt Møffe har det selv med skud langt væk *suk*
    Men vil da prøve at mande mig op og lade som ingenting

Ville osse helst undgå medicin, men aner ikke mit levende råd. For med medicin risikerer man jo en hund der er ligeså bange som uden, men bare ikke er i stand til at vise det, og uden, ja der er jeg bange for hun ender med at gå i chok (det var hun ved første gang der var rigtig tordenvejr)
    Øv øv, kan vi ikke bare springe nytåret over i år:o/

• #26   21. nov 2007 ja det ville tage livet af Møffe:o/

Hmm... hvorfor købte man ikke bare en hvalp man selv kunne lære at det ikke er farligt *suk*

så dejlig hun er -jg gør dt ALDRIG igen

• #27   21. nov 2007 Oraklet, var det så netop ikke en ide at prøve sådan en lyd CD hvor hunden langsomt og i trygge rammer vil lære at det er ok??

Det går super med Enzo. Han reagere stadig ikke det mindste på CDen, og han løber bare rundt og gør som han plejer. Det er ok højt og jeg er ved at blive træt af og høre på det, men fortsætter lidt endnu. Men er helt sikker på at nytåret ikke bliver noget problem smiley

• #28   21. nov 2007 Camilla -sådan en blev indkøbt for 2 mdr siden, og vi træner og træner. Men tror ligesåmeget det er lyset (altså blink ved torden osv) og lugtene som det er lyde hun reagerer på.

Har aftalt med de gamle at komme ud til dem til nytår. De bor på landet, så der er forhåbentligt ikke så meget larm

• #29   21. nov 2007 Ja oki.. Men bliv med at træne. Træn evt kunstner mens i lytter til cden og spred mad ud over gulvet.. Alt muligt så hunden ikke tænker så meget over det.
    Og nytårs aften. Træk alle gardiner for og ophold jer i et ellers mørkt rum, som i bare selv lyser op (også kaldet et rum uden for mange vinduer)
    Og så spil højt tv eller høj musik... Det er næsten mine bedste råd, som jeg har kunne læse mig til smiley

• #30   21. nov 2007 Camilla -det er sådan vi træner med den nu (bortset fra maden på gulvet for det gider hun ikke). Men hun "lukker af" når det er rigtig støj. CD'en er ikke noget problem, men f.eks. torden og støj fra militæret (selvom det er langt væk), så lukker hun helt af, går nærmest i slow motion og er slet ikke til at få kontakt til.

Nytårften får hun lov at kunne gå ind i mine forældre soveværelse, så hun kan gå under sengen hvis hun vil (herhjemme er hun glad for at ligge under tæpper eller i brusekabinen når der er støj)

• #31   21. nov 2007 Hvordan afspiller i CDen for hende?
    For i min brugsforvirring stod der at hvis ikke man havde surrond sound så skulle man stille anlæget ved en døråbning, så det lyder som om det kommer ude fra. Og når hunden ikke reagere på det, skal man flytte lyden rundt i hjemmet så den ved at det kan komme alle steder fra.

• #32   21. nov 2007 Det er sådan jeg gør (altså flytter den rundt). Og i starten var hun lidt utryg ved det, men det går rigtig fint nu, osse selvom det er lidt højt. Som sagt tror jeg det skyldes at der ikke er lugt og lys med.

• #33   21. nov 2007 Nå ja, og så spillede jeg i starten kun ca 2-3 min, hvor jeg kunne aflede hende, så hun ikke nåede derud hvor hun lukker af, men nu kan jeg spille hele cd'en uden at hun reagerer på den -andet end at hun forventer guffer og leg *G*

• #34   21. nov 2007 Hva så med... Hehe og nu bliver det vildt... at købe eller låne en af de man kan købe i BR, der lyser... som til børne diskotek... De sender farver rundt i luften....
    Så på med den, mens der er lyst i huset, så det ikke virker for voldsomt, og på med Cden og så øve......
    For at gøre det ekstra advangseret kan du stryge nogle tændstikker eller stjernekastere for lugt....

• #35   21. nov 2007 (link fjernet)

Har lige fundet dig en billig kugle smiley

• #36   21. nov 2007 Hehe... kunne godt være det skal prøves (selvom naboerne vil tro jeg er blevet sindssyg *GG*)

• #37   21. nov 2007 Jamen et eller andet sted.. Så hvis lortet virker.. Så er det jo fantastisk. Det er vel bare at prøve at øve så meget som muligt med hunden inden da... Og hvis det vil sige at høre knald bang ud af højtalerne, mens man ser farvet lysshow og brænder tændstikker af...
    Jamen hva gør vi ikke for vores kære kræ smiley

Men det er vel det nærmeste du kan gøre for at simulere en nytårs aften!?

• #38   21. nov 2007 Tror helle ikke man kommer det meget nærmere. Og ja, jeg er desperat, så jeg lader gerne folk tro jeg er klar til afhentning til den lukkede *GG*

Hvis bare Møffe klarer nytåret uden de store problemer.

Men tror det hjælper at hun jo skal være sammen med 2 hunde der ikke er bange

• #39   21. nov 2007 Ja det kan hvertfald kun være positivt for hende at se at andre hunde ikke er bange. Bare det os er hunde hun kender i forvejen..
    men prøv dog det andet der...
    Det er 80 kr det drejer sig om, og du kan lige nå at pakke den ned den 24 og gi den i gave til en nevø eller noget smiley lol

• #40   21. nov 2007 Hehe... Har desværre ingen mindre børn i familien, men skidt, den kan bare tage bolig i vaskerummet når den ikke er i brug mere:o)

Hundene kender hun skam. Den ene er hendes bedste legekammerat, så håber det kan have lidt god indflydelse:o)

• #41   21. nov 2007 Bedre sent end aldrig smiley Men synes også at en meget vigtig ting, når vi når længere hen mod nytår, er, at du er meget stille,rolig og ignorerende over for de brag der nok kommer. også på den må lærer hunden at de ingen fare er smiley held og lykke med det smiley

Kommentér på:
Nytårs støj

Annonce