{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Idéer til leg/aktivering udenfor {{forumTopicSubject}}

hey...
min lille Buller og jeg kan godt lide at være ud i flere timer af gangen, men når naboen ikke er kommet hjem fra arbejde endnu, så hendes to hunde og min Buller kan lege sammen, så kniber det med at få idéer til at få tiden til at gå. jeg vil ikke lære ham for mange komandoer, for han er kun 4 mdr, og kan allerede sit, dæk, giv pote, ikke spise før der bliver sagt værsgo, og kommer hver eneste gang jeg kalder, og jeg har næsten aldrig snoren med når vi går.
vi bor ude på landet med marker rundt omkring samt en stor have, så vi kan sagtens lave en eller anden form for forhindringsbane eller opgave-bane eller lign...

er der nogen der har idéer til hvad jeg evt kunne lave med ham, når vi er så meget ude, uden det bliver kedeligt?

jeg er åben for alt!!!
han er en blanding af labrador og golden retirever, så ingen opgave/forhindring er umulig smiley stort set i hvert fald.

han kan klatre over en palle (ca i meter højt) der står på højkant (med brædderne vandret) og en låge (ca 10-20 cm højere) med nethegn for...

håber der er nogen der kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idéer til leg/aktivering udenfor
  • #1   3. mar 2008 jeg hygger mig også alt hvad jeg kan med ham...
    men han vil så gerne lave noget, arbejde, og de "spring" han klarer, opdagede jeg fordi vi havde sat den palle op, for at han ikke skulle rende med mig ned til hønsene, men det fant han hurtigt ud af hvordan han gjorde alligevel, fint nok. han gjorde dem ingenting, og synes de så sjove ud.
    så skulle de flyttes pga fare for fugleinfuenza, og for at han ikke rendte mig i r***** mens jeg gik 32 gange frem og tilbage med en høne, og for at han ikke skulle prøve at "hjælpe" mig med at fange høns, lukkede jeg den låge, som han efter ti høns fandt ud af, hvordan han skulle komme over. så kom han altså indenfor... (uden skæld ud eller noget... ved det er fordi han ville være sammen med mig, og fordi han kedede sig)
    han går fint i snor, kontakten er også helt i top, og det samme med sit, og de andre ting jeg har skrevet at han kan...

    men han er helt vild med at arbejde og bruge hovedet udendørs, og jeg er løbet lidt tør for idéer...


  • #2   3. mar 2008 Jeg er enig med AM...... Sørg for at han ikke springer nogen steder. Det er ikke for sjov skyld at en hund af hans størrelse og alder ikke må springe ud og ind i biler eller gå på trapper før de er minimum 1 år......Du risikerer at smadre din hunds led og knogler...

  • #3   3. mar 2008 det vidste jeg ikke... vil lige ringe til dyrlægen, og høre, om jeg har gjort noget forkert, for han sover oppe hos os om natten, og der skal ha altså op af trapperne. og hvis ikke jeg hver dag lukker døren ud til trappen, render han da gladeligt op af trappen nogen gange...ved godt, at den slags hund kan få det med hofterne...
    vil ikke have, at jeg gør noget forkert med ham...
    men hvad skal jeg så gøre ved, at han elsker at arbejde?


  • #4   3. mar 2008 Hvor mange trappetrin er der tale om?? For trapper er jo mange ting..Og så skal du tænke på at han ikke nødvendigvis skal aktiveres hele tiden. Fint nok at du gør det ind imellem, men du ender med en hund, som ikke kan finde på noget som helst selv uden at have dig med, hvis du HELE tiden underholder ham:-)) Smid hans mad ude på græsplænen på et stort areal......Morgen og aften........

  • #5   3. mar 2008 Kig på min hjemmeside www.hotdog.minisite.dk under aktivering.. Der er en masse gode øvelser til at trætte hunde i alle aldre..

  • #6   3. mar 2008 tak... det vil jeg gøre smiley
    flere der har gode idéer?


  • #7   3. mar 2008 Hvis du har en busk kan du lave et pølsetræ smiley

  • #8   3. mar 2008 det har jeg desværre ikke... vi har frugttræer, og dem skal han ikke lære at tage noget ned fra...

    jeg ville god have idéer til noget man kan lave med en meget arbejdsglad og meget arbejds-ivrig hvalp...

    det behøver ikke være høje ting... tænker på en højde af 20-30 cm som max... eller tuneller eller lign...
    kom gerne med mange kreative idéer, for jeg er løbet tør...


  • #9   4. mar 2008 som de andre også siger, lad være med at springe. 20 - 30 cm bliver til meget, hvis det gøres flere gange. Du risikerer bare skader.

    Hvad med et fad vand med godbidder i bunden?
    næseopgaver er altid gode selv om det måske er knap så sjovt for dig.
    stort fad med mange forskellige ting i - og godbidder, der skal findes. Tingene kan lige så langsomt være ting, der også siger lyde smiley
    "Min bedste ven" med Marie Hansson er sprængfyldt med ideer.


  • #10   4. mar 2008 Til en hund er og bliver et rovdyr..
    Jeg har været inde på dine hjemme side, og der var en masse gode aktiverings tricks jeg vil prøve på Demon..


  • #11   4. mar 2008 Tascha: Det var da godt :o)

  • #12   4. mar 2008 Marianne - det vil jeg prøve smiley det tror jeg han ville synes var sjovt...

    er der flere idéer?

    tager imod alt der kan bruges smiley


  • Jeanette K
    Jeanette K Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #13   1. apr 2008 Hejsa hva med at gemme en ting, bag et træ eller under nogle blade, han så skal snuse sig frem til? Så får han da stimultret sine sanset lidt*S*

Kommentér på:
Idéer til leg/aktivering udenfor

Annonce