783 visninger
|
Oprettet:
Glæde-tisseri... {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg tænkte at jeg her kunne hente lidt hjælp til en ret træls ting hund hun gør.
Hun er en glad lille hund og har en meget stor tendens at tisse når hun bliver glad?
Jeg har tidligere læst lidt på det,, hvor der egentlig bare stod at man ikke kunne gøre andet end at ignorere hunden til den var faldet til ro.
og at man ikke kan skælde hunden ud for det, da den ikke aner det selv.
Og ja det er forsøgt at ignorere, men uden det store resultat, da hun lige så snart hun er faldet til ro, tisser igen hvis nogen hilser på hende.
Nogen der kan give fif?
aug 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 56 Svar: 890
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 29
At give hende noget lækkert er kun kortvarigt, hun er simpelthen i sin egen glædes verden når der kommer kendte mennesker.
Hun gør det ikke ved mig, hvilket jo nok hænger sammen med at jeg netop trænede ikke kontakt med det samme når jeg kom hjem til hende da hun var hvalp.
Og rigtigt nok så er det meget afgørende hvordan folk taler til hende. Og selvom man siger til folk vent lige med at snakke med hende, så holder det jo kun længe.
Men i guder hvor det træls m den tiseri.
Jeg kunne måske håbe at det går over når hun bliver 3, det bliver hun til august. griner...
og tak for ideerne
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.706
jun 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 232 Svar: 2.745
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 345 Svar: 2.134
Og jeg gjorde intet ved det, da jeg bare blev glad for at min hund var glad for at se mig, og tænkte at det gik væk igen.. og det gjorde det :o)
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 6 Svar: 29
Jeg synes såmænd også at det er dejligt at min hund bliver så glad for at se folk, men en anden detalje ved tisseriet er jo at hun straks ligger sig ned for at blive aet på
Og det betyder jo at man ganske ofte er nødt til at vaske hende, fordi hun jo ligger sig i sit eget tis
Og hvis hun ligger i sengen når fx min kæreste kommer hjem, ja så går det her også ofte galt... også uden at han snakker med hende, så bliver hun alligevel så ivrig.
Så hun er ganske let følsom med det tisseri
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 640
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
Jeg har selv en hund der kan finde på det samme. Jeg købte et mavebælte da min jo er en hanhund, og det har stoppet hans tisseri. Måske du kunne gøre det samme med en løbetidsbuks? Det har hjulpet hos os, måske det hjælper hos jer*S*
Glæde-tisseri...