{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Muskelhunde og træning. {{forumTopicSubject}}

Er der nogen muskelhunde racer som herhjemmme bliver brugt til agility?

Er der nogen der køber fx en amstaff med hensigt at ville bruge den til agility?

Vidste du at en af de største foreninger skriver sådan:

"AGU har dræftet emnet muskelhunde til agilitykonkurencer, I henhold til DCH's vedtægter str der, at det er lokalforeningernes ansvar, at hunde der stiller op til konkurencer ikke er til fare for andre hunde og personer.
AGU kan læse i referatet fra et DCH seminar afholdt d. 31 marts 2007 for DCH's instruktører omhandlende muskelhunde, at Sussi Frisch der har arbejdet med muskelhunde i mange år og selv har haft flere forskellige muuskelhunde racer udtaler: Brug dem til spor, felt og andre gode øvelser - ALDRIG til agility. Kun unden snor i lukket område og alene. IPO arbejde bør undgås. De stresser let op og er meget svære at få stresset ned.
AGU ved, at hunde meget let stresser ved agilitytræning og især ved agilitykonkurencer. Derfor vil AGU følge anbefalingerne i orienteringen fra HB om muskelhunde, der siger at muskelhunde efter pubertetsalderen konstant skal have line på, hvilket vil udelukke deltagelse i agilitytræning og konkurencer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskelhunde og træning.
  • #1   16. maj 2008 Jeg går til træning med mine hunde, udelukkende pga agility......

    Jeg gør det, fordi både hunden og jeg synes det er skide sjovt.
    Og jeg har ikke snor på nogen af mine hunde når jeg går tur med dem......



  • #2   16. maj 2008 Hvis man har til hensigt at dyrke agility, så køber man en hyrdehund.. Border collie, tervueren, sheltie.........

    Men det udelukker jo ikke at man kan dyrke agility på hyggeplan med andre hunde..
    Taco ( ambull / bullmastiff) løber nogle gange lidt agility... Han synes det er helt vildt sjovt, men han bliver skisme aldrig en vinder på det felt.

    Vi har ingen regler for at visse racer skal føres i snor efter en vis alder.
    - Dch- Nørre Snede


  • #4   16. maj 2008 Så det vil sige at i andre i DCH klubber rent faktisk får lov at træne agility med jeres muskelhunde?

    Jeg træner i DCH Odense - her er der ingen agility muskelhunde, men aner faktisk ikke om det er fordi de bliver afvist eller om det er fordi de ikke melder sig tiil træning,


  • #5   16. maj 2008 I min klub er en border collie pt udelukket fra konkurence. Dette pga den stressede sådan op under konkurence at ejer ikke kan fange den når den er færdig med at løbe.

  • #8   16. maj 2008 Jeg bor 5 km fra en DCH træningsbane, og undskyld jeg siger det, jeg ku aldrig finde på at gå til træning der.

    Der hvor jeg går med mine hunde, er hos en privat. De 2 trænere som er der, er begge 71 år. Og spørg lige, om de har styr på deres pis.....!

    De har begge 2 arbejdet med DCH og ingen af dem bryder sig om den træning de bruger der.

    Mine trænere mener, at tingene ska leges ind, hvilket jeg kun ka give dem ret i. Og de tager åbenhjertet imod alle hunderacer.


  • #9   16. maj 2008 Kjelgaard

    Min erfaring er at der er stor forskel på kvaliteten af agility og lydighedstræning i DCH foreningerne.

    Jeg ville aldrig gå til lydighed i DCH...


  • #10   16. maj 2008 Christ gad vide om deres hysteri aldrig stopper.....De muskelhunde jeg har mødt, falder ligeså nemt ned som andre hunde. min egen amstaff gik jeg også en overgang til agility med. Jeg stoppede godt nok igen, men p.g.a. tidsmangel + at hun ikke rigtig ku se pointen i at hoppe og være aktiv, når det var mere behageligt at bare trisse lidt rundt og snakke med de andre hunde.( og især hundeejerne)

  • #11   16. maj 2008 Personligt træner jeg agility i to forskellige DCH klubber. Jeg synes jo det er de to bedste steder indenfor en radius af 1½ times kørsel smiley

  • #12   16. maj 2008 *Agilitydogs * - hvorfor vil du aldrig gå til lydighed i DCH ???

    Jeg synes nu ikke at DCH er blevet hysteriske - jeg er selv træner i en DCH-klub og har også været til et fordrag med Sussi Frisch om muskelhunde - og det var et ganske udemærket foredrag. HUn har en meget sund holdning til tingene og træner/ejer selv muskelhunde og har bestemt ikke noget i mod dem.
    Vi har endnu ingen restiktioner i vores klub - andet end at så længe at de opfører sig pænt (gælder alle racer) så kan de træne på ligefod med alle andre.
    Men der er som andre har sagt stor forskel klubberne imellem - men generalt er der sket meget inden for DCH og deres træningsmetoder de sidste år.


  • #13   16. maj 2008 det er vist rigtig svært at få lov at gå til agility med en muskelhund efterhånden - desværre.
    latterlig regel - og latterligt foredrag af Sussi Frisch - har aldrig i mit liv hørt så meget pladder på en aften.
    DKK bruger hende dog lystigt - og dch og andre - desværre...



  • #14   16. maj 2008 OH my god - holder hende sussi da aldrig kæft.... hvordan har hun dog fået så meget magt?

  • #15   16. maj 2008 Karin - fordi det ene kursus jeg har gået på var så anderledes i grundprincipperne iforhold hvad jeg troede på.

    Derimod har jeg gode erfaringer med dkk klubberne hvad angår lydighedstræning.


  • #16   16. maj 2008 hm... så fordi et kursus var dårligt - så er alle andre i DCH det også ???



  • #17   16. maj 2008 Karin F>> Nej sådan ka man vist ikke veje det op.

    Jeg kender kun til den DCH klub som ligger her hos mig, og det er ikke meget godt jeg hører derom......

    Men DCH må da have, de sammen træningsmetoder hele landet over, eller?


  • #18   16. maj 2008 ja sådan burde det jo være - men jeg tror desværre ikke det er sådan - og det kunne det jo tyde på at det ikke er smiley

    måske er der nogle "gamle" forstokkede medlemmer som træner som de altid har gjort - efter de lidt "hårde" metoder og ikke som DCH går ind for i dag - med positiv forstærkning.
    Nu har jeg selv lige taget træner udd. sidste år - og det er i hvertilfælde i kreds 4 (syd/sønderjylland) sådan - med posivtive forstærkninger og man ser ikke med milde øjne på folk som er hårde overfor deres hunde.


  • #19   16. maj 2008 Karin - nej, men nogle gange er man nødt til at være lidt vag i sine formuleringer på et offentligt forum smiley

Kommentér på:
Muskelhunde og træning.

Annonce