{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Hopper op... {{forumTopicSubject}}

Hej!
Vores hvalp på 12 uger hopper op af alle møbler. Han hopper ikke op af os, kun hvis vi sætter os på hug. Men der vores problem ligger er, når vi sidder i sofaen eller ligger i sengen og skal til at sove. Så hopper han op, fordi han da gerne vil være der og se os. Men hvordan får vi ham til at lade vær.
Når han hopper op, siger vi nej, og når han så hopper ned får han en godbid. Men når han er i lege humør og helt overstadig, hopper han ikke ned, selv om vi siger nej. Også er det, vi ikke ved, hvordan vi skal gøre.
Nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hopper op...
  • #1   23. maj 2008 kan ikke se problemet?? :S han vil jo bare have noget kontakt...

  • #2   23. maj 2008 Jep det er jeg klar over. Men han skal jo lære, at når vi sidder og slapper af i sofaen må han gerne slappe af også eller beskæftige sig selv lidt. Han skal ikke hoppe op af møblerne.

  • #3   23. maj 2008 Jeg tror bare i skal fortsætte med jeres nej, den er jo ikke så gammel, så den skal lige have en chance for at lære det smiley

  • #4   23. maj 2008 jeg tror også bare hun skal lære det.


  • #5   23. maj 2008 Han ved godt, hvad nej betyder. Han er rimelig lærenem.Og der er som sagt heller ingen problemer, når han er "sig selv". Men sådan der en halv times tid inden vi skal i seng, hvor hele huset skal ræses igennem og hele haven (han har fri udgang til haven hele tiden), der er han helt oppe at køre :o) Og der reagere han ikke på nej eller noget andet. :o)

  • #6   23. maj 2008
    Marianne B - det kan være i skal gøre ham træt indne i går i seng, dvs mentalt trænning..


  • #8   23. maj 2008 Han er ikke sådan at køre træt. Vi er ude med ham hele eftermiddagen, laver øvelser i form af søg foder, lære tricks og sådan især sidst på eftermiddagen / først på aften, når han lige har fået en chance for at krudte af, når vi kommer hjem.
    Han sover ikke om aften mere. Det er rimelig svært at få ham til ikke at ræse rundt. Det er ikke os, der køre ham op, det er ham selv. Når man så sætter sig ned på gulvet, så han kan komme op på skødet evt. med et godt kødben, så bliver han der kun et par min. så vil han lege.
    Vores aften rythme lyder på, at vi sidder stille og roligt og ser lidt tv. Han render rundt eller ligger hos os, når han vil. Når vi skal i seng bliver alt slukket, vi siger "skal vi ud og tisse" vi går ud og han får gjort alt det han skal. Men når han så kommer ind og vi er kravlet i seng, så kommer energien op i ham igen.


  • #9   23. maj 2008 hvad med at lave noget indendørs søg, når han begynder at geare sig selv op, så han slet ikke når at blvie umulig?

  • #11   23. maj 2008 Lily: Ja, det var da en mulighed. Det vil vi prøve i aften.

  • #13   23. maj 2008 Marie med Tor: Okay, ja det kan jeg godt se. Men generelt gider han ikke ligge i sin kurv, kn når han sover. Så måske vi skulle prøve med noget lækkert, der får ham til at blive der, mens vi nusser.
    Det er klart et forsøg værd. Tak.


  • #15   23. maj 2008 Marie med Tor:
    Der er jeg helt enige. Fra vi kommer hjem fra arbejde og indtil kl ca. 21 er alt vores opmærksomhed på ham. Derefter vil vi gerne have en times tid, hvor vi kan slappe af foran tv'et eller noget andet. Derfor skal han lære også at slappe af.

    Milder:
    Og selvfølgelig skal han lære det. Og vi vil ikke have ham i møblerne. Men det betyder jo ikke, at han ikke skal være i stuen sammen med os. Hans kurv stå lige ved siden af sofaen. Så han er stadig sammen med os. Men for hans egen og vores skyld skal han da lære, at slappe lidt af uden vores opmærksomhed rettet direkte på ham. Og det betyder ikke, at vi skulle have haft en kat istedet!!


  • #16   23. maj 2008 Milder:
    Dømmende? Hvordan det? For det er da bestemt ikke meningen. Vores vaps hopper bare meget op. Og ikke nok med, at vi selvfølgelig gerne vil lære ham ikke at hoppe op både af møbler men også af mennesker. Så sagde dyrlægen, at han ikke må stå for meget på bagben før hans muskulatur i bagbene er blevet noget stærkere.
    Så der er intet dømmende i det. :o)


  • #17   23. maj 2008 Jeg vil lige indskyde, at selv den mest lærenemme hund har ikke nogen kommandoer siddende fast i tolvugersalderen....

    Den er kun lige startet på at lære, hvad NEJ betyder ;o)



  • #19   23. maj 2008 Marie med Tor:
    Det kan godt være. Men det er så svært at lade vær. For han er så glad og vil så gerne. :o)
    Altså selvfølgelig får vi også lavet dagligdags ting i den periode. Vores liv er ikke gået på stand by :o)

    CH:
    Det er vi klar over. Vi forventer heller ikke han kan det nu. Jeg spørger efter gode råd til at opnå et godt resultat.
    Ikke på, at han er ung og ikke forstår det.


  • #20   23. maj 2008 Milder:
    Det var ikke meningen.
    Ville bare have nogle gode råd. Det er jo svært at lære ham det om et år, hvis han får lov nu. Og så er det meget rart med nogle gode råd, når nu vi kan se, at vi selv har svært ved det.
    Det er såmænd det hele :o)


  • #21   23. maj 2008 Bare i orden :O)

  • #22   23. maj 2008 De lærer hurtigt de små hunde - de gør, hvad der kan betale sig.

    Han har fundet ud af, at når han gør sådan, så får han en belønning i form af opmærksomhed fra jer - så hvis jeg var jer, ville jeg tage den belønning væk ;o)


  • #23   23. maj 2008 CH:
    Lige præcis, det har vi snakket om. Problemet er så bare, at dyrlægen sagde, at han ikke må stå for meget på bagben på grund af risiko for løse knæ, da han muskulatur i bagbenene ikke er så stærk endnu. Derfor tør vi heller ikke bare ignorere, når han gør det.
    Når vi går i seng, ignorere vi ham, så går der ikke så længe inden han selv lægger sig.
    Det kan godt være vi skal ignorere ham så.


  • #24   23. maj 2008 Man kan jo sige, at jo hurtigere I får adfærden væk, jo mindre belaster han sine ben ;o)

    Så ja, jeg ville ignorere den dårlige adfærd....


  • #25   23. maj 2008 CH:
    Der har du en pointe. Det prøver vi en gang. :O) Mange tak!


Kommentér på:
Hopper op...

Annonce