{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde træning med kuperet øre
  • #1   29. maj 2008 man kan da godt udstille?

og man kan osse gå til træning

nogle steder kan have deres egne regler

• #2   29. maj 2008 Nogen klubber har intet imod kupperet øre eller haler bare henvend dig til DCH.. de tager alt.

• #3   29. maj 2008 Jeg har gået til ringtræning, hvor der har været hunde med kuperede ører.
    ..du må gerne udstille hunde med kuperede ører; de skal bare være købt og kuperet i et land, hvor det er lovligt.
    Men hundens fotos kommer IKKE i blade osv...

• #4   29. maj 2008 Det var så DKK jeg udtalte mig om....forresten ;o)

• #5   29. maj 2008 Christel "kom så Diva" .

Jeg træner i PH - og i schæferhundeklubben.

• #6   29. maj 2008 altså en boxer med kuperet ører eller hale kan ikke udstilles i dk... men ved ikke med andre racer;o)

• #7   29. maj 2008 Hunde med kuperet hale (bortset fra 5 særlige jagthunderaver, hvor det er tilladt for at de ikke skal komme til skade), må ikke konkurrere ved DKK.
    Jeg kan ikke huske at have læst noget om ører (udover at det er synd).

• #8   29. maj 2008 Christel -en dober uden ører har heller ikke hale. Og det er halen der gør at dobere ikke må udstilles i DK;o)

• #9   29. maj 2008 Babett - 4 ÅR Gammel Kælling . - Det kommer an på hvor i landet det er og hvor gammel hunden er.. Her i Fredericia må muskelhunde ikke starte hos dem når de er over 5 måneder gammel

• #10   29. maj 2008 Har lige sat og læst, netop DCH at man ikke kan deltage i deres konkurencer men der stod intet om træning....

Kom så Diva: Ja er nemlig os lidt i 7 sind om jeg skal ha min CC med eller uden øre for der er så mange fordomme når man vælger uden øre.
    Men det er jo smag og behag, og jeg synes at CCen er smukkest uden.
    men som du siger det er os rigtig træls at udelukke sig selv pga. det

• #11   29. maj 2008 En kuperet GD kan godt udstilles.
    Vinder de??????....hhmmm, næ vist nok ikke, men det er vist ikke ørerne (eller manglen på samme) der gør det, men hunden i helhed.

Nogle dommmere ser gerne at man holder hundens ører oppe, så man viser linjerne i hoved, nakke, hals, imens andre slet slet ikke vil se det!!!

• #12   29. maj 2008 Ja du kan træne i DcH men ikke gå til konkurrence.

• #13   29. maj 2008 Christel -så vidt jeg kan se skrev du at hunde uden ører ikke må udstilles. Det er ikke korrekt. Hunde uden hale må ikke udstilles. Men f.eks. amstaff har jo hale selvom de har kuperet ører, og må altså gerne udstilles (så længe kuperingen er foretaget lovligt) :o)

• #14   29. maj 2008 Som en anden skriver, må man godt udstille, hvis hunden er lovligt ØREKUPERET fra sit hjemland, men uden hale, kan den ikke udstilles.
    Jeg vil tro, at det er forskelligt fra klub til klub, om man må træne en ørekuperet hund der.

• #15   29. maj 2008 Vil ha min hund fra polen og der er det lovlig at kupere frem til 2010...
    Så må jeg vil godt udstille den så eller hva??

• #16   29. maj 2008 Jeg kan også sagtens se at en kuperet GD er super lækker, men tanken om at de skærer de store bløde ører af og taper dem op med plastic-krus og jeg ved fisme ikke hvad i månedsvis.......nej tak!!

Og så har jeg fået bildt mig selv ind at hunde-ører der hænger, hænger af en årsag. Og det skal man så bare lade dem gøre!! ;o)

• #17   29. maj 2008 maibritt: Hvad fremtiden bringer af lovgivning er svært at vide, men med det fokus der er på dyrevelfærd, så skulle det ikke undre mig om der kommer et total forbud inden for en kort årrække!!!

• #18   29. maj 2008 Oscer-daddy cool: Nej helt sikkert ikke... Nu heller ikke fordi det siger mig noget pt at udstille,
    jeg har jo ikke noget jeg kan udstille, da jeg i nu kun har mine to dejlige tavleløse hunde smiley

• #19   29. maj 2008 sakset fra DKK's udstillingsregler:

Kupering m.v.
    Dansk opdrættede, ørekuperede hunde født efter 1. januar 1985 kan ikke udstilles. Samme bestem-melse gælder for hunde født i andre lande, hvor ørekupering er forbudt.
    Halekuperede hunde født efter den 1. juni 1996 kan ifølge dansk lovgivning ikke udstilles, uanset i hvilket land hunden er født. Forbuddet omfatter også hunde, som har fået halen kuperet af
    veterinære årsager, uanset om man har en dyrlægeerklæring. Følgende racer er dog undtaget for halekuperingsforbuddet: Ruhåret Hønsehund, Korthåret Hønsehund, Breton, Vizsla og Weimaraner.
    For hunde født før 1. oktober 2004 gælder, at hvis en hund er født stumphalet, skal der, såfremt det-te ikke allerede fremgår af hundens stambog, fremlægges en dansk- eller engelsksproget dyrlægeat-test, der er udstedt i det land, hvor hunden er opdrættet, på, at hunden er født stumphalet. For hunde født efter 1. oktober 2004 gælder, at kun følgende racer kan udstilles naturligt stumphalet: Austra-lian Shepherd, Boston Terrier, Bouvier des Flandres, Dansk/Svensk Gårdhund, Engelsk Bulldog, Entlebucher Sennenhund, Fransk Bulldog, Gos d’Atura Catala, Jack Russell Terrier, Karelsk Bjør-nehund, King Charles Spaniel, Mudi, Old English Sheepdog, Perro de Agua Espanol, Polski Owc-zarek Nizinny, Pyrenæisk Hyrdehund, Pyrenæisk Hyrdehund m/korthårshoved, Terrier Brasileiro, Västgötaspids, Welsh Corgi Pembroke.
    For alle andre racer (med undtagelse af Breton, Korthåret Hønsehund, Ruhåret Hønsehund, Vizsla og Weimaraner, som er undtaget fra halekuperingsforbuddet) gælder, at hunde uden hale eller med kun dele af halen født efter den 1. oktober 2004 anses for at mangle legemsdele og kan dermed ikke udstilles (og vil blive diskvalificeret).
    Det er endvidere ifølge dansk lovgivning forbudt at fjerne vildtkløer af kosmetiske årsager. Da lovgivning vedrørende kupering/andre operative indgreb varierer fra land til land, må dommeren således i sin bedømmelse ikke tage hensyn til, om hunden i overensstemmelse med standarden er blevet kuperet eller har fået sine vildtkløer fjernet.

Hvad angår træning, må det være op til den enkelte træningsplads. Jeg tror dog ikke at det burde være et stort problem at finde en træningsplads der tager øre/hale kuperede hunde ind... :o)

• #20   29. maj 2008 Tina R. Der er der på alle hans hvalpe og de kan overføres i DKK.
    Det er en super god kennel og han har solgt mange hvalpe til danmark sverige som vinder udstillinger verden over...

• #21   30. maj 2008 Må ærlig indrømme, jeg ikk kan se det smukke i en hund med kuperet øre!
    Jeg synes det grumme, overskygger det eventuelle smukke, der måtte være.
    Ja undskyld, men måtte lige komme med den. :o)

Kommentér på:
Hunde træning med kuperet øre

Annonce