{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
426 visninger | Oprettet:

Aktivering - råd! {{forumTopicSubject}}

Hejsa - ville lige høre om der er nogen der har nogle gode råd til, hvordan jeg kan aktivere min hund både når han er alene og vi er hjemme.

Der går nemlig ikke lang tid før han kommer til at kede sig - og så kan man se han er ude på ballade smiley Jeg synes, det er svært at holde ham aktiveret HELE tiden.

Specielt her hvor vi nærmer os vinteren - der gider han ikke at være ude så meget nemlig *S*

Glæder mig til at høre fra jer...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aktivering - råd!
  • #1   3. nov 2005 hvor gammel er han??

• #2   3. nov 2005 Altså man kan købe nogle spil til hunde, hvor de skal flytte en dims, for at få godbiden... Det tror jeg de kan bruge lang tid på...

HAr dog ikke prøvet dem selv..

• #3   3. nov 2005 vi har jo lige fået en lille ny og han er 3 en halv måned, så der er også lidt ballade i ham, men vi har jo også basse, så de underholder meget hinanden smiley Men vi har købt en aktiveringsbold. det er en bold man putter godbidder ind i, og så skal hunden selv få dem ud, de kan bruge masser af tid på det, og så bliver de jo også belønnet for deres arbejde når de har fået godbidderne ud smiley den virker ihvertfald herhjemme smiley

• #4   3. nov 2005 Han er snart 7 mdr. - ved ikke helt hvornår de kommer i "trodsalderen"??

• #5   3. nov 2005 Man kan også sprede hundens foder ud over hele huset.. Og ja, her er det så nok fedest at fodre med tørfoder ;o)
    Jeg gemmer også køkken-og wcrulle-rør og kommer godbidder eller foder deri. Man kan også pakke noget mad ind i en avis. Gemme foderet i hjørner, så hunden ikke lige kan se det, men skal lede efter det osv. osv. osv.
    Kun fantasien sætter grænser :o)

• #6   3. nov 2005 Og hvis han er ved at være 7 måneder, så passer det meget godt med at han er ved at være i trodsalderen.
    Noget af det vigtigste er at du fortsætter med at træne ham, også selvom det virker som om han slet ikke fatter hvad der sker. Det gør han nemlig, og det vil komme til udtryk når han engang kommer ud af lømmelalderen.
    Og husk, TÅLMODIGHED. Din hund kan ikke gøre for at han opfører sig sådan, han er bare SÅ proppet med hormoner at han ikke kan styre sig :o)

• #7   3. nov 2005 Har prøvet den med colaflasken, og den har han regnet ud allerede - han tager bare fat i toppen af flasken og hælder alle godbidderne i munden smiley
    Har også prøvet den med de tomme køkkenruller - den er faktisk ret god - men bare ikke hvis han skal være alene i mere end et par timer!
    Vil prøve den med at tænde for radioen - tak for alle jeres ideer - er stadig åben for flere hehe....

• #8   3. nov 2005 PPrøv om du ikke kan finde en flaske med en smallere hals, eller komme nogle større godbidder i, så kan skal arbejde lidt mere med det.
    Men du skal da ikke være ked af at han har regnet den ud, det viser bare at du har en hund, der er fantastisk lærenem, og det er vi MANGE, der sukker efter *gg*

• #9   3. nov 2005 Belinda - Mojo vil helt sikkert sætte pris på hvis jeg smed DXP rundt i alle hjørnerne, MUMS:o)

• #10   3. nov 2005 den med cola flasken virker den bruger jeg også bonzo kan gå heeeeelt amok!!!! på den. det kan også være underhoolende at se på smiley

• #11   3. nov 2005 Prøv bogen klikker træning skrevet af KAren Pryor. Så kan både du og hunden blive aktiveret, og når man først har lært at træne sin hund. Findes der ikke ngoet sjovere end at lære den triks.. og det er den bedste måde at aktivere ham på. god træning

• #12   4. nov 2005 prøv at kigger her: www.grosserguiden.dk/Traening_og_leg/klikkertraening/Leg_med_hunden/leg_med_hunden.html
    måske du kan bruge lidt af disse lege..........
    knuz Marlene og samson

• #13   14. nov 2005 Jeg forstår helt dit spørgsmål om aktivering!! Jeg har en finsk hyrde på næsten 5mdr. og han keder sig ret hurtigt. Har det indtryk at jo kvikkere de er des hurtigere keder de sig. Min race er en tænkehund,dejligt, men det er lidt vanskeligere end med den fysiske aktivitet. Man skal selv være tænkende øh...og ikke mangle fantasi. Synes der mangler en bog på markede kun med tænke-aktivitet eller jeg har bare ikke fundet den endnu. De forslag du har fået har jeg alle prøvet, men det holder ikke længe. Olivers skulle ha en "politistav" som de hævder aktiverer min. en halv time. Du husker vel også det simple at gemme legetøj væk en tid, så det virker nyt og interessant... Held og lykke

Kommentér på:
Aktivering - råd!

Annonce