{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Knurrer af fremmede {{forumTopicSubject}}

Gennem det sidste stykke tid, har Freja flere gange knurret af fremmede på gaden. De har hverken snakket med hende eller mig...

Inden det er noget der bliver et fast mønster for hende, skal det self. stoppes, men hvad er den bedste måde at stoppe denne adfærd på?

Det skal lige siges, at hun er en glad og velfungerende hunde-basse som ellers er en rigtig sød og omgængelig hund... Hun har gennem hele hendes liv, været vant til at møde mange forskellige mennesker og har altid været glad for kontakt til andre....

Skal jeg aflede hende, ved at gå den anden vej? Skal jeg irettesætte hende med et NEJ? Eller er der andre måder vi kan arbejde med dette på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knurrer af fremmede
  • #1   11. jul 2008 Hov, det skal måske lige siges, at det kun er en gang i mellem, hun knurrer af andre... Langt de fleste gange er der ingenting, men jeg vil selvfølgelig meget gerne have stoppet denne adfærd. Synes den er begyndt, at tage lidt til i kraft....

• #3   11. jul 2008 Vi har fået en hund mere, men det er snart et år siden nu. Freja er den "dominerende", men de har det rigtig godt sammen...

Hun er en rigtig sund hund. Ingen skavanker eller skader. Vi var til tjek ved dyrlægen i sidste uge, af samme grund.

Adfærden er kommet gennem de sidste 3 mdr. Altså hvis man tager de helt spæde tegn med....

Jeg har valgt, at gå den anden vej med hende, når situationerne er opstået. Den anden dag, fandt hun pludselig på, at hun skulle skælde ud på vores nabo, som hun ellers altis har været glad for...

• #5   11. jul 2008 Lillen: Jeg er helt vildt glad for, at netop du reagerer på tråden...ss. Har flere gange tænkt på at skrive en PB til dig om dette, men har ikke villet være anmasende...gg.

Angående stress, så har Freja tidligere været en MEGET opmærksomhedskrævende hund, der konstant ville have kontakt. Jeg har begået mange fejl, og hun har tidligere været stresset. Ville hele tiden have kontakt og kunne ikke rigtigt finde ro.

Heldigvis er jeg blevet klogere og hun er blevet meget mere rolig i hverdagen. Altså på den gode måde! Hun elsker sin træning og gåture og falder til ro, når vi kommer hjem igen...

• #6   11. jul 2008 Smerter i bevæge-apperatet... Syn blev ikke tjekket. Har faktisk overvejet det selv. Igaå aftes blev hun pludselig utryg ved kærestens rygsæk, der stod på spise-bordet.

• #8   11. jul 2008 Lillen: Kommer pludselig i tanke om flere ting, hvor hun er blevet utryg ved noget som ellers ikke er noget... En stabel brænde nede i skoven, en stor sten på et kloak-dæksel, en mand på en bænk...

Jeg kommer også til at tænke på, at når vi laver feltsøg, så slipper hun tingene lidt for hurtigt, og så er det som om hun først skal til at lede efter de små ting igen. Som om hun ikke kan få øje på dem...

• #9   11. jul 2008 Pyha, kommer fra Vejle...ss

• #10   11. jul 2008 Hvad tænker du på, når du siger, at hunden skal tilbydes et alternativ til den stressede adfærd?

• #12   11. jul 2008 Har lige bestilt tid...ss

Hvis ikke det er fysisk, vil jeg meget gerne kontakte dig igen.

• #15   11. jul 2008 Hun får ca. 3 kvarters mental og lydigheds-træning om dagen og ca. 3 kvarters gåtur, så jeg synes umiddelbart, at hun skulle kunne komme af med "krudtet" dér...? Og så leger hun selvfølgelig med den lille hund oveni....

• #16   11. jul 2008 Nu har jeg lige været med på sidelinjen her - og bliver da rigtig nysgerrig over det med stressen...

Lillen, er det rigtig forstået, at vælger man at "undertrykke" hundens stress ved at lave afledninger, så vil den bare poppe op et andet sted?
    Nu er jeg jo meget interesseret i forsvarsarbejde og her er der en del hunde, der let slår over i stress - ved at arbejde den tilbage i drift, får den så udladning nok?
    Teoretisk set ;o)

Og undskyld til dig Trine for at bryde ind i din tråd - den har fået tanker i gang hos mig smiley

• #17   11. jul 2008 Det var dog et skidt spørgsmål, jeg fik stillet..

Formuleret lidt anderledes: Kan man ved at sørge for, at få hunden i ordentlig drift give hunden aflad for stress?

I teorien... Jeg er klar over, at der er et væld af betingelser og undtagelser ;o)

• #18   11. jul 2008 CH: Det er da helt i orden....ss. Egentlig er det også lidt det jeg spørger til. Om spor-arbejde og lydighedstræning kan give afløb for denne stress eller om det fremprovokerer det?

• #20   11. jul 2008 Vi har en tid ved dylle kl. 15.30... Hvis ikke der er noget med synet, må jeg jo en tur til djævle-øen....ss

• #21   11. jul 2008 Taark :o))

Er rigtig glad for, at jeg lige så denne tråd - jeg har aldrig tænkt på, at afledning egentlig kun er "symptombehandling" - så tak for det!

• #24   11. jul 2008 Ok - så løsningen udspringer af den individuelle hund og hvad, den almindeligvis gør for at afstresse sig selv.

På træningspladsen ser vi nogle hunde, der får fuldstændig aflad for stress i arbejdet ved at have lange bærefaser - et enkelt tilfælde har jeg set, at hunden simpelthen gøede sig ud af stressen.
    Omvendt, faktisk - for jeg ville umiddelbart tænke, at gøen bare giver mere adrenalin.... Men det virkede på denne konkrete hund.

• #25   11. jul 2008 Vil det sige, Lillen, at jeg i princippet kunne have en bide-pølse med på gå-tur, og hvis Freja reagerer på fremmede, så give hende denne i stedet? Hun elsker at bære rundt på den...

• #27   11. jul 2008 Det prøver jeg lige på vores eftermiddagstur... Det slår mig lige, at hun normalt er en smule vagtsom, når vi møder fremmede hunde, men i forgårs gik hun med sin pølse i munden på vej hjem fra marken, da vi mødte en fremmed hund. Freja gik bare helt afslappet og logrede med halen, da vi gik forbi dem...

Men først får jeg lige tjekket øjnene...ss

• #28   12. jul 2008 hvordan gik det hos dyrlægen?

Kommentér på:
Knurrer af fremmede

Annonce