{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Hopper op i sofa... {{forumTopicSubject}}

Vores dejlige vaps er kommet i teenage perioden... Så han har meget selektiv hørelse... :o)
Hvilket betyder, at han bliver ved med at hoppe op i sofen, vel vidende at han ikke må. Hvis hans tæppe ligger i sofen må han hoppe op på det, hvilket han udemærket ved, men når han lige får en tosse rundet "glemmer" han det.
Vi er konsekvente hvergang og siger nej, hvor efter han hopper ned (det er, når vi ikke sidder i sofaen).
Kan vi regne med det blot er fordi han er i den periode? Og når han kommer ud af den periode, så falder der ro på ham igen?
Nogle erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hopper op i sofa...
  • #2   28. jul 2008 Man kan se på ham, at det eneste han venter på, er at vi reagere... Han er bare fræk. :o)
    Ved godt, at har de fået succes en gang så bliver de ved... Så vi er rimelig konsekvente især i denne periode... Håber han vokser lidt fra frækheden...

• #3   28. jul 2008 Han må kun ligge der på tæppet... Sådan har det hele tiden været, fra han var lille. Og har set masser af hunde, som sagtens kan det. Så tror skam ikke han er forvirret.
    Det er ikke der problemet er... Han gør det for opmærksomhed og leg...

• #5   28. jul 2008 Lige præcis... Det er det vi kæmper med... Vi håber bare han lægger det fra sig igen, når han kommer ud af teenage perioden... :o)

• #6   28. jul 2008 Jeg lærer den at det gør man ikke, og det er ved at lære den nej-kommandoen.

Tager simpelhen hvalpen op, i halskraven, og siiger nej, så vare det ikke længe så ved hvalpen hvad nej betyder..

• #7   28. jul 2008 Babett: Jeg ville nu aldrig tage ham op i halskraven... Men han ved godt, hvad nej betyder.
    Mit spørgsmål går ikke på, hvordan jeg får ham til at lade vær. Det ved jeg godt. Og det er at fortsætte som vi gør.
    Mit spørgsmål går på, om det blot skulles hans teenager periode, og at det vil stoppe igen.
    Han gjorde det ikke før. Og han hopper ned, når der bliver sagt nej.
    Men som tidligere skrevet kan man se på ham, at det ligesom er for at drille. Ligesom når han tager ex. ens sko, som han normalt ikke gør...

• #9   28. jul 2008 Han har lært nej øvelsen... Og vi kan tabe stor set alt på gulvet, hvis der bliver sagt nej, så rør han det ikke...
    Så det har vi på plads...

• #11   28. jul 2008 Marianne B

Nu bruger jeg den metode, og det er fordi - at mine hunde kører meget højt, og jeg gider ikke at slås med mine hunde, så vil jeg heller en gang for alle, lærer dem at det er mig der bestemmer, hvad de må og ikke må..

Om hunden så er inden i en tros periiode eller ej, så skal den bare høre efter, finder mig ikke i ulydighed..

Derfor har jeg og så nogle gode hunde, som ved havd de må og ikke må - jeg har aldrig fået ødelagt noget, og det er bla. fordi jeg bruger netop den nej metode i mens den er hvalp.

• #12   28. jul 2008 Babett: Fint nok, jeg bryder mig bare ikke om den metode... Men pyt med det. Sætter pris på dit svar...

Vi er rimelig konsekvente overfor ham, da vi ikke vil have det. Og normalt ved han godt, han ikke må. Derfor ser vi det som et udtryk for teen. perioden. Hvorved vi fortsætter med at være konsekvente, så vi ikke har får ødelagt det hele igen.

• #13   31. jul 2008 en gang i sofaen altid i sofaen..

Kommentér på:
Hopper op i sofa...

Annonce