715 visninger
|
Oprettet:
Hopper op i sofa... {{forumTopicSubject}}
Vores dejlige vaps er kommet i teenage perioden... Så han har meget selektiv hørelse... :o)
Hvilket betyder, at han bliver ved med at hoppe op i sofen, vel vidende at han ikke må. Hvis hans tæppe ligger i sofen må han hoppe op på det, hvilket han udemærket ved, men når han lige får en tosse rundet "glemmer" han det.
Vi er konsekvente hvergang og siger nej, hvor efter han hopper ned (det er, når vi ikke sidder i sofaen).
Kan vi regne med det blot er fordi han er i den periode? Og når han kommer ud af den periode, så falder der ro på ham igen?
Nogle erfaringer?
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Ved godt, at har de fået succes en gang så bliver de ved... Så vi er rimelig konsekvente især i denne periode... Håber han vokser lidt fra frækheden...
apr 2008
Det er ikke der problemet er... Han gør det for opmærksomhed og leg...
apr 2008
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Tager simpelhen hvalpen op, i halskraven, og siiger nej, så vare det ikke længe så ved hvalpen hvad nej betyder..
apr 2008
Mit spørgsmål går ikke på, hvordan jeg får ham til at lade vær. Det ved jeg godt. Og det er at fortsætte som vi gør.
Mit spørgsmål går på, om det blot skulles hans teenager periode, og at det vil stoppe igen.
Han gjorde det ikke før. Og han hopper ned, når der bliver sagt nej.
Men som tidligere skrevet kan man se på ham, at det ligesom er for at drille. Ligesom når han tager ex. ens sko, som han normalt ikke gør...
apr 2008
Så det har vi på plads...
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Nu bruger jeg den metode, og det er fordi - at mine hunde kører meget højt, og jeg gider ikke at slås med mine hunde, så vil jeg heller en gang for alle, lærer dem at det er mig der bestemmer, hvad de må og ikke må..
Om hunden så er inden i en tros periiode eller ej, så skal den bare høre efter, finder mig ikke i ulydighed..
Derfor har jeg og så nogle gode hunde, som ved havd de må og ikke må - jeg har aldrig fået ødelagt noget, og det er bla. fordi jeg bruger netop den nej metode i mens den er hvalp.
apr 2008
Vi er rimelig konsekvente overfor ham, da vi ikke vil have det. Og normalt ved han godt, han ikke må. Derfor ser vi det som et udtryk for teen. perioden. Hvorved vi fortsætter med at være konsekvente, så vi ikke har får ødelagt det hele igen.
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 673
Hopper op i sofa...