{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Hannibal bider :( {{forumTopicSubject}}

Min kærestes hund bider en del smiley
Han er 9 uger så self klør tænderne, men han er begyndt at bide i snoren og i os og han bider ret hårdt.
Når vi tager fat i ham og siger nej, så er det som om at det bare gejler ham endnu mere op så han bider endnu mere.
Hvad skal vi gøre ved det ?
Har i nogel gode råd ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hannibal bider :(
  • #1   2. aug 2008 Det er bare svært for ved dyrlægen sige de at man skal tage fat.
    Så det er ret forvirrende. Og det er en adfærds psykolog.

• #2   2. aug 2008 Men det er jo klart at vi gør som hun siger, fordi man tror jo på at hun har ret.

• #3   2. aug 2008 Det er jo bare en hvalp :o)
    Sådan er det jo.
    Byt fingre, hundesnor og andet den bider i, ud med noget legetøj den gerne må bide i.

• #4   2. aug 2008 Ja det er rigrig nok at han bare er en hvalp, men det gør ondt og så er det irriterende. Men tak for rådene, de skal helt sikket prøves :o)

• #5   2. aug 2008 forstår godt i følger dyrlægens råd, for man regner jo med hun ved hvad hun siger. Men i kaan jo så erfare det ikke hjælper, og ikke er en god metode. Prøv at gør som Connie beskriver. Sådan har vi gjort fra starten da vi fik Bianca, og der har aldrig været nogle bideproblemer, heller ikke da hun skiftede tænder. Måske vi bare har været heldige, men jeg er af den indstilling man ikke skal tage fat i hunden. Tal hellere hundens sprog. Stop legen, så den lærer at når den bider slutter det sjove. Og gi et lille skrig så den ved det gør ondt, hvis den bider jer.
    held og lykke med den. Det skal nok stoppe.

• #6   2. aug 2008 Okay :o)

• #7   2. aug 2008 Prøv at læse nogle gode hvalpebøger, Irene Jarnved og Lone Greva har skrevet nogle som er meget brugbare. Og i øvrigt er der kun en eneste i DK der må kalde sig hundepsykolog, og det er Lone Greva. Så hvis din dyrlæge kalder sig det, er det faktisk ulovligt da psykolog er en beskyttet titel.

• #8   2. aug 2008 vores dyrlæge sagde også vi skulle tage dem i nakkeskindet som dens mor, men jag var herinde inden jeg fik ham hjem og afprøvede noget af det andet og har så ikke haft bideproblemer

• #9   2. aug 2008 Man skal passe lidt på med at lytte til adfærdsråd fra dyrlæger, synes tit man hører meget dårlige råd. Der er jo sket meget indenfor hundeadfærd, og der er ingen der tvinger dyrlæger til at opdatere deres viden.
    Desuden får hvalpe altså meeeget lang snor fra de voksne, der skal virkelig meget til før de siger fra. Vi mennesker er bare så pylrede smiley

• #10   2. aug 2008 Ja det fleste hundemødre er gode til at ignorer.

• #11   2. aug 2008 Nemlig smiley Det kræver tålmodighed at have hvalp, både af mennesker og hunde, bare spørg min Mingus smiley

• #12   2. aug 2008 Vi var også "over-hunde" og stærke i vores krops sprog, men fandt hurtigt ud af at det absolut ikke hjalp, han blev bare mere aggressiv, så lyt til de andre og lån nogle gode bøger som de andre anbefaler. :O)) Og måske passe på I ikke selv gejler hvalpen op til at blive for vild

• #13   2. aug 2008 Ja det er sjovt så ofte det bliver anbefalet at være "hård" overfor hvalpe, når man ser hvor tålmodige selv fremmede voksne hunde er overfor dem! Cajsa er jo inde i den meget voldsomme periode, men de voksne hunde hun leger med, finder sig bare i det, selvom hun er lidt strid!

• #14   2. aug 2008 Når Bianca leger med vores svigerforældres schæfer på 7 år siger schæferen ikke "stop", men vender istedet siden af hovedet væk fra Bianca sådan dronningeagtigt "jeg kan ikke se sig, du er nu luft for mig" og så forstår bianca det med det samme og stopper, og finder på noget andet at lave.

• #15   2. aug 2008 Tak for jeres svar alle sammen :o)

• #16   2. aug 2008 Pernille: Gid den virkede på Cajsa smiley Hun er ret ligeglad med hvad Mingus gør, men han er nu som regel med på den værste selv!

• #17   2. aug 2008 :o) Ja lige med schæferen den har Bianca stor respekt for.. der er lfaktisk lidt dronning over hende :o), alle de hunde jeg lige kender eller møder, trodser hende ikke. ikke fordi hun gør noget, det er bare hende der bestemmer og det er de ligesom klar over :o) det er sjovt at se. Måske Bianca tør lidt mere når hun bliver ældrer..

• #19   4. aug 2008 Anitta K

Du har prøvet mange ting, men er de også ført igennem 100 % konsekvent af alle der er omkring din hund? Hvis ikke, så er hunden ikke dummere end at han bare prøver igen.
    Hvis det du har prøvet ikke begynder at virke, ville jeg i din situation laven en "timeout". Dvs. når han bider i jer, så ville jeg tage ham helt væk fra jer i et minut eller to. Altså ud i baggangen el. lign. Det skal gøres HVER gang han bider. I skal ikke skælde ud eller noget, bare sætte ham derud og når i så lukker ham ind igen, skal i lade være med at gøre en masse ud af at få kontakt med ham. I skal snakke med ham hvis han kommer hen til jer, men bider han så igen, er det ud igen. det plejer at være en god løsning, hvis alt det andet ikke virker.
    Men frem for alt: Tålmodighed, det er stadig en hundehvalp.

• #20   6. aug 2008 det i siger med at man skal vende sig væk fra hunden det er lidt svært at få en dreng på 1 år til at gøre når nu vores hund napper ham

• #21   6. aug 2008 jeg er der altid.. og tak for rådet

Kommentér på:
Hannibal bider :(

Annonce