Udstilling gode råd og erfaringer? Udstilling gode råd og erfaringer?
Hej Vores 12 uger gamle Welsh Corgi Cardigan, skal om en måned til hendes første udstillingen (babyklasse) Jeg har aldrig selv været på udstilling, og vil meget gerne have lidt gode råd, spore mig ind på hvor dygtig hun skal være osv. Vi træner allerede stå på bord, blive pillet ved alle steder og gå pænt i snor (som hun har svært ved at koncentre sig om, er alt for meget spændende på jorden stadig) Men hvor høje er forventninger, når hun erså lille?? Hvordan forgår det, må man bruge godbidder?? Vi havde egentlig bare tænkt os, det skulle være en god oplevelse for hende og mulighed for at møde andre hunde af samme race og alder, er ikke super vigtigt for os, hun får top top placering, selvom vi selvfølgelig synes hun er den mest fantastiske i verden Handler om at få et mål med træningen og hun får en god oplevelse, Men hvad har I af erfaringer? Kunne gdot tænke mig at høre lidt flere detaljer, gode dårlig oplevelser og råd??
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.081
Så får du også trænerens vudering på en bedømmelse, og hvad du skal arbejde mere med...
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 432
Ellers er det lidt forskelligt hvad forventningerne til hvalpe og babyer er i de forsk. racer. I mine racer kan de fleste det meste allerede fra starten men i andre racer har de ikke lært en dyt.. Selv træner jeg to gange ugentligt med begge hunde ( 2 år iog 3 mdr gl. er de ) for selv om den ene er baby og den anden champ. ska det holdes ved lige og trænes positivt hele tiden så de til sidst elsker at komme i ringen hvilket de heldigvis gør nu.. Men også et spg. om ambitionsniveau
sep 2005
Følger: 33 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 2.227
Hun behøver selvfølgelig ikke at gøre alting perfekt, men det kan være noget af det der afgør om hun bliver nummer 1 eller nummer sjok.
Held og lykke med udstillingen
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 864
jan 2008
jan 2008
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.775
Det lyder som om du bærer dig helt rigtigt ad,nej dommerene er ikke så strenge ved hvalpe ,de skal jo først lære det, og der er masser af erfarne hundefolk der kan hjælpe dig ,jeg går ud fra det er udstillingen i Randbøldal du skal til,vi kommer også. håber mine har fået noget pels igen,for hold da op hvor de fælder der er snart kun dækhårerne tilbage. " smiler"
jan 2008
tak for alle de gode råd. Vi var til "åben" ringtræning i går hos DKK. Var en rigtig fornuftig belutning. Vi har ikke nået at træne gå pænt i snor endnu, så det var lidt en udfordring, men fedt at få oplevelsen med en hel masse andre hunde på samme tid, der snusede, gøede, knurrede osv. Vi var nok lidt i vejen, for Klunte synes en gang imellem, der lige var noget spændende på jorden, der var værd at stoppe op og snuse til. Så beklager til jer andre
Charlotte: Tak skal helt sikkert huske på det med den gode oplevelse. Pølser også super idé. Har været lidt streng med ikke at give hende noget andet end sin fuldkost, som er alt rigeligt, man skulle tro hun var en labrador:-) Har fået at vide en hvalpe mave er lidt sart. Men forstærker selvfølgelig den gode oplevelse af træningen, hvis det er ekstra lækkert. Vi klør på
Udstilling gode råd og erfaringer?