650 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Udstilling hvor, gode råd. Udstilling hvor, gode råd.

Hej - Jeg har en bichon havanais som jeg godt kunne tænke mig at tage til udstilling med, for hyggens skyld. Han har DKK stamtavle.

Hvor kan man se en oversigt over hundeudstillinger, og tilmelding. Og hvordan gør man og hvad kræves der. Har aldrig prøvet det før.

Bor på sjælland.

på forhånd mange tak. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling hvor, gode råd.
  • #2   21. mar 2017 Tilmeldt dig noget ringtræning, så kan du få hjælp til tingene smiley

Du kan se udstillinger, træningssteder mm. på DKK's hjemmeside smiley

• #4   21. mar 2017 Jeg har nu tilmeldt mig på DKK hjemmeside. En udstilling i maj. For junoir hunde..nogle gode råd til selve udstillingen

• #5   21. mar 2017 Tilmeld dig ringtræning og så skal de nok informere dig om det hele smiley

• #6   21. mar 2017 Nemlig smiley

• Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 151
    #7   21. mar 2017 Havanesere skal være i fuld pels til udstilling og må kun klippes omkring poterne og deres genitalier smiley
    Hvis de er klippede bliver man nødt til at vente til at pelsen er vokset ud igen, det tager normalt 1-2 år.

• #8   21. mar 2017 Det aller bedste råd nogen kan og har givet dig, er at tage til ringtræning.

Går du i ringen uden nogen form for anelse om hvad man skal, hvad der forventes, hvad der er formålet og uden at have trænet først, giver det ikke nogen særlig god første gang. Hverken for dig eller for din hund og selvom det bare er for hyggens skyld, vil det næsten være penge ud af vinduet at stille op til noget som hverken ejer eller hund har trænet.

Man behøver ikke at være verdens mester eller at træne intensivt - men skal det være hyggeligt, så skal man være forberedt smiley
    Tag det fra en 'erfaren' udstiller, for der er ikke noget værre end at stå og føle sig dum fordi man ikke forstår hvad dommeren mener eller at stå med en hund som ikke bryder sig om at være i ringen og blive rørt ved/vist tænder, fordi den ikke har prøvet det før.

Når det så er sagt, så er der nogle ting som du kan starte op på allerede nu, derhjemme.

Hunden skal kunne løbe i trav ved den venstre side, helst uden at kigge op på dig, men bare det at den traver er det vigtigste smiley så i kan godt øve på at den skal trave ved siden af dig.

Hunden skal være vant til at blive rørt over det hele - fra hoved til hale, inklusiv testikler! Det er vigtigt at få andre end dig til at røre ved hunde vejne, gerne nogen han ikke kender så godt, få gerne dem til at give noget belønning. Husk at tage det i små etaper.

Hunden skal være vant til at få vist tænder også af andre.

Hunden skal være vant til at stå på bord - det er der der dommeren berører hunden, den skal med tiden lære at stå stille når dommeren går over den.

Hunden skal være vant til at blive 'stacket', dvs at den skal være vant til at du flytter på benene, mens den står stille - det kan godt tage noget tid for hunden om at vænne sig til at den skal stå stille imens man flytter på benene, så start langsomt ud med bare at belønne for at stå stille og dernæst for at stå stille og så en let berøring på benene.

Alt dette vil man gå mere i dybden med til ringtræning og det er så meget lettere at forstå med en, der står foran dig som kan vise dig hvad man skal. Det er også nemmere at forklare reglerne til udstilling, for det kan være svært at hitte rundt i som ny smiley

Til allersidst, så er der noget forarbejde mht til grooming, både på dagen men også før. Jeg vil anbefale at du snakker med din opdrætter, de burde også kunne komme med gode råd til hvordan man udstiller i din race smiley

http://www.westminsterkennelclub.org/breed-results/breed-videos-2017/hava-video/

Her kan du se hvordan det fx ser ud til en af de store udstillinger på verdens plan. Og er eksempel på hvordan slut resultatet skal se ud smiley

• #9   21. mar 2017 Og mht til ringtræning kan jeg personligt anbefale Felicia Celine Olsen. Hun er skide dygtig, hun kan findes på Facebook hvis det er.

Du kan også finde ringtrænings hold hos DKK - jeg har været glad for at gå hos et hold i Birkerød, men du får ikke så meget personlig undervisning og der er ofte mange, så det er begrænset hvor meget man når at få ud af det, specielt hvis man ikke kender til det i forvejen (synes jeg).

Ved at gå privat, er det oftere færre på holdet, du går med andre på ca samme niveau og træningen er målrettet efter hvor i er henne som hold og ikke bare det samme der piskes igennem hver gang smiley

Kommentér på:
Udstilling hvor, gode råd.

Annonce