742 visninger
|
Oprettet:
Træning af en amstaff {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Vi har kigget lidt på en hund herinde, og da det er første gang kæresten og jeg skal have hund sammen, kunne det være rart at vide lidt om træning af dem
Kæresten skal i livgarden i 9 måneder i 2009, og der ville jeg stå for hunden selv, og for at træne ham. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om i kender nogen gode trænings steder i Aalborg, og om i havde nogen gode råd?
Vi har selv mulighed for at tage ham med ud og træne på store græsarealer, når den "rigtige" hundetræning er færdig?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og så skal man være obs på at rigtig mange træningspladser ikke tager imod den race, eller har særlige rgler for racen (mundkurv, må ikke være løs e.l.)
maj 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.513
Ellers kan du prøve at kontakte terrier klubben og høre om de ikke har noget deroppe i nærheden.
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 119
Som jeg har læst rigtig mange steder med den rette træning og den rette ejer er hunden virkelig super perfekt. Og ved da godt det tager tid at træne hunden, og jeg ville aldrig anskaffe mig sådan en hund hvis ikke det var fordi den skulle trænes og gøres til en rigtig familie hund :). Men det er rart at høre lidt forskelligt, også som du siger det ikke er alle der tager dem ind
Annika: super, tak! jeg vil prøve og undersøge det lidt nærmere, synes bare ikke jeg har kunne finde noget om det på google
jan 2007
Jeg forstår bare ikke at man mener at hvalpetræning, og så er det bare super (jeg går udfra det er hvad der menes med "rigtig" træning).
Særligt som førstegangshundeejer er det enormt vigtigt at have et sted man kan få råd og vejledning, og her er en træningsplads altså super.
Dertil kommer så at amstaff altså kan være noget af et helvede i lømmelalderen. Og den kommer jo først når hvalpetræningen ER afsluttet -og her er det så de fleste springer fra træningen.
Og netop her havde det jo været ekstra vigtigt at fortsætte med træning.
sep 2008
Da har en del af vores omgangs kreds hunde, blandt andet rottweiler og bulldogs
Men tak for rådet, det ville vi helt klart tage til os.
sep 2008
Vores plan er at vi ville have den fra hvalp, da vi har større mulighed for at vise den hvem der bestemmer og for at træne den fra fødsels, næsten..
Vi fortsætter da helt klart med at træne den, selvom den ikke er hvalp mere og det ingår sne, slud, regn og kulde. Der skal ikke springes noget over, for så kunne vi lige så godt lade være med at have den
Så slet ikke misforstå mig, vi ville skam bruge tid på den, og når jeg mener "rigtig" træning, er det hvor vi har professionelle til at hjælpe os, og når så vi har dage hvor vi ikke træner, vil vi selv gå ned på græsplænen med ham, og øve træningen så vi også selv gør noget for det.
jan 2007
Jeg mener at muskelhunden.dk har/har haft en liste over træningspladser der tager imod muskelhunde (over hele landet). Måske det var at kig værd.
jan 2007
sep 2008
jamen det er helt okay at have sine meninger, det kan jo være vi også slår fejl i vores bedømmelse
Men den skal helt klart trænes hele tiden
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.372
der er der en liste over steder der tager amstaff ind
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
Den er dyrere, men til gengæld ved I meget mere om dens bagland...
okt 2007
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 45
hvor gammel er den i har kigget på?????
en amstaff skal trænes og stimuleres på en anden måde end de andre racer.
mvh Sandie
Træning af en amstaff