{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Træning af en amstaff {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Vi har kigget lidt på en hund herinde, og da det er første gang kæresten og jeg skal have hund sammen, kunne det være rart at vide lidt om træning af dem smiley

Kæresten skal i livgarden i 9 måneder i 2009, og der ville jeg stå for hunden selv, og for at træne ham. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide om i kender nogen gode trænings steder i Aalborg, og om i havde nogen gode råd?

Vi har selv mulighed for at tage ham med ud og træne på store græsarealer, når den "rigtige" hundetræning er færdig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning af en amstaff
  • #1   26. sep 2008 Maja -den "rigtige" hndetræning varer hele livet. Jeg synes det er enormt trist, særligt med de type hund, og som førstegangsejer, at man tror at hvalpemotivation må være nok.

Og så skal man være obs på at rigtig mange træningspladser ikke tager imod den race, eller har særlige rgler for racen (mundkurv, må ikke være løs e.l.)

• #2   26. sep 2008 Såvidt jeg ved, er der nogen i det område der har rene amstaff-hold. Søg og du skal finde.

Ellers kan du prøve at kontakte terrier klubben og høre om de ikke har noget deroppe i nærheden.

• #3   26. sep 2008 Michelle: Tak, men som du siger der er nogen steder de ikke tager dem ind, hvilket er deres valg smiley
    Som jeg har læst rigtig mange steder med den rette træning og den rette ejer er hunden virkelig super perfekt. Og ved da godt det tager tid at træne hunden, og jeg ville aldrig anskaffe mig sådan en hund hvis ikke det var fordi den skulle trænes og gøres til en rigtig familie hund :). Men det er rart at høre lidt forskelligt, også som du siger det ikke er alle der tager dem ind smiley

Annika: super, tak! jeg vil prøve og undersøge det lidt nærmere, synes bare ikke jeg har kunne finde noget om det på google smiley

• #4   26. sep 2008 Siff -hov jeg afviser ikke at en amstaff kan bo hos dem, så helt enige er vi ikke;o)

Jeg forstår bare ikke at man mener at hvalpetræning, og så er det bare super (jeg går udfra det er hvad der menes med "rigtig" træning).

Særligt som førstegangshundeejer er det enormt vigtigt at have et sted man kan få råd og vejledning, og her er en træningsplads altså super.
    Dertil kommer så at amstaff altså kan være noget af et helvede i lømmelalderen. Og den kommer jo først når hvalpetræningen ER afsluttet -og her er det så de fleste springer fra træningen.
    Og netop her havde det jo været ekstra vigtigt at fortsætte med træning.

• #5   26. sep 2008 Vi kommer begge fra en familie hvor vi har haft hund, og stadig har smiley

Da har en del af vores omgangs kreds hunde, blandt andet rottweiler og bulldogs smiley .. Men det er som sagt en stor hund, og ved den kræver en bestemt handling osv smiley
    Men tak for rådet, det ville vi helt klart tage til os.

• #6   26. sep 2008 Michelle : vi ville ikke kun træne den fra hvalpe, også slut!
    Vores plan er at vi ville have den fra hvalp, da vi har større mulighed for at vise den hvem der bestemmer og for at træne den fra fødsels, næsten..
    Vi fortsætter da helt klart med at træne den, selvom den ikke er hvalp mere og det ingår sne, slud, regn og kulde. Der skal ikke springes noget over, for så kunne vi lige så godt lade være med at have den smiley

Så slet ikke misforstå mig, vi ville skam bruge tid på den, og når jeg mener "rigtig" træning, er det hvor vi har professionelle til at hjælpe os, og når så vi har dage hvor vi ikke træner, vil vi selv gå ned på græsplænen med ham, og øve træningen så vi også selv gør noget for det.

• #7   26. sep 2008 Maja -at familien har haft hund er jo et plus. Men langt fra det samme som selv at have en;o)

Jeg mener at muskelhunden.dk har/har haft en liste over træningspladser der tager imod muskelhunde (over hele landet). Måske det var at kig værd.

• #8   26. sep 2008 Maja -ok, jamen så har jeg jo het misforstået dig:o)

• #9   26. sep 2008 hehe tak for linket .
    jamen det er helt okay at have sine meninger, det kan jo være vi også slår fejl i vores bedømmelse smiley
    Men den skal helt klart trænes hele tiden

• #10   26. sep 2008 http://www.amstaffnetwork.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=90&Itemid=84

der er der en liste over steder der tager amstaff ind

• #11   26. sep 2008 I vil have større trænings muligheder, hvis I så også overvejer jer en ast med stambog... smiler... det vil være i jeres egen interesse... også selvom I ikke lige har lyst til eller skal bruge den i udstilling...

Den er dyrere, men til gengæld ved I meget mere om dens bagland...

• #12   14. okt 2008 hej

hvor gammel er den i har kigget på?????

en amstaff skal trænes og stimuleres på en anden måde end de andre racer.

mvh Sandie

Kommentér på:
Træning af en amstaff

Annonce