504 visninger
|
Oprettet:
Træning af amstaff.? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en amstaff på snart 8 mdr. og hun lystre ikk helt, og jeg ku rigtigt godt tænke mig at finde nogen gode måder at træne hende til at gå unden snor og komme når jeg kalder. og ikk bare at løbe afsted..
Har i nogen gode råd til mig..
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 620 Svar: 3.624
Tilgenæld.. når du skal indøve det. så køb en laaaaang snor.. gerne på 10-20 m. så hunden kan løb frit men du stadig har den i kontrol. indøv kalden, og ros med godbider, og igen. løb rundt sjovt.. gør det til en god oplevelse at komme hen til dig.
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 4
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.339
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 4
Tusind tak for det gode råd vi går igan med at prøve det med det samme..
Endelig hvis du har flere gode råd så vil jeg mget gerne hører dem..
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 620 Svar: 3.624
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
Men lad være med at række ud efter hende, hunde har en vis fornemmelse for hvor lange arme vi har. Bed hende om at sætte sig ned, og så kan du sætte snor på. Men lad være med at sætte den på hver gang, for det skal være sjovt at komme ind til dig, og det er det ikke , hvis linen bliver sat på hver gang
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 245
* Lege sommerfugl/ Spasser for at virke intressant, så hunden finder dig som spændende
* Sige en masse underlige høje lyde og igen leg lidt mærkelig..
Men det vil hunden jo ikke ligefrem lærer at komme af..
Det kræver træning og en samarbejds villig hund!
* Du kan vise du har godbidder i lommen og sige dens navn, mens den blir på plads ved dig og når den så reagerer så giv den en godbid og masser af ros og efter i har gentaget det et par gange, kan du så slippe den fri, for så ved hunde du har noget lækkert på dig og når den er lidt væk fra dig, så kalder du på den og når den så lystrer så giv den godbid + ros.
* Du kan som man har set fra victorias program - mig eller hunden, tror jeg det hed.. Lærer den at lystrer ved en fløjte... Så når du fløjter i sådan en lille fløjte, så kommer hunden til dig, som det var sinalet...
Meld dig evt. til noget lydighedstræning, hvis ikke hjemmetræningen går:)
Held og Lykke!
Træning af amstaff.?