1.120 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hvalpen bider meget... Hvalpen bider meget...

Min dejlige lille cocker spaniel hvalp bider meget. Den bider i hænder og fingre, bukseben, sele og hvad den ellers kan komme i nærheden af som har noget med mig at gøre. Den har stadig ikke helt fattet komandoen "nej", så det arbejder vi med for tiden, men jeg er lidt bange for at biderriet kan blive et problem senere hen. Er der nogen der har oplevet det samme med jeres hvalp eller har i ellers nogle gode råd til hvordan jeg kan få den vendt af med at bide?
Min anden hund, som godt nok ikke er en cocker, bed slet slet ikke lige så meget da hun var hvalp, så det går mig på at min cocker gør det.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpen bider meget...
  • #1   24. okt 2008 Næppe. Hun er kun to måneder. Det ville ihvertfald være MEGET tidligt.

• #2   24. okt 2008 Louis bed os konstant i buksebenene, armene.. det var helt vildt.... Tror ikke vi har oplevet at han har bidt siden han var hvalp, hverken i leg eller andet... så tag det bare helt roligt...

• #3   24. okt 2008 Alle små hvalpe bider, jeg har selv cocker spaniel og de bed også da de var 8 uger gamle, men jeg kan trøste dig med at det holder igen.

• #4   24. okt 2008 jeg syns faktisk hun bider ret hårdt, men jeg satser også selv på at det bare er en periode hun skal igennem og indtil hun har lært at "nej" betyder stop.

• #6   24. okt 2008 Flere af mine schæfere har været de rene tyggemaskiner det første halve år.

Det er en tid der følger med når man vælger hvalp :o)

• #7   24. okt 2008 Min Freyja på 3 måneder, elsker at tygge på mine fingre.
    Et trick er, at hver gang din hvalp forsøger at bide dig så hav et tyggeben i nærheden. Giv ham det, og lad ham tygge i det i stedet (:

• #8   29. okt 2008 Hej

Jeg har en hvalp på 7 mdr. nu, han bed også meget i starten.

Vi har gjort det, når han bider i os, siger vi nej, og giver ham, han eget legetøj, som han må bide i.

Hvis han tager ting som sko eller andet, som han ikke må have, siger vi også nej, og laver en byttehandel med hans eget legetøj.

På den måde lærte Odie meget hurtigt hvad der er hans og vores ting.

Han da da stadig smutte med en sko, hvis han vil drille, men han bider dem ikke i stykker.
    Det er mere (tror jeg) får at vise os han stadig kan lave ballade, og få vores opmærksomhed.

Kommentér på:
Hvalpen bider meget...

Annonce