Hjælp... problemerne fortsætter! {{forumTopicSubject}}
Jeg skrev herinde for længe siden pga. en del problemer med min hund Manse!
Han bider alt i stykker, han er meget dominerende, vil hoppe op/snappe lidt.
Derudover kan han ikke tages med nogen steder hen fordi han leger så vildt at ingen andre hunde kan holde ham ud (kun en rotweiler som en ven har).
Vi har haft ham til adfærdspsykolog men det hjælper ikke. Hun sagde at han var ekstremt dominerende og havde aldrig set noget lignende!
Vi er bare ved at køre rigtig sur i det hele for vi har virkelig prøvet alt!
Han er i øvrigt 10 mdr og vi fik ham først da han var 6 mdr. De havde en del problemer med ham og han boede i et hundebur der..
Han var værre da vi fik ham, men det er ligesom vi er gået i stå med den positive udvikling!
Vi bor på landet og han er meget ude med os, men også ude med sig selv.
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
og hvordan er han dominerende ??
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.028
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 767
Har du undersøgt, om der er en fysiologisk årsag til den opførsel. Det sker meget ofte i forbindelse med overdrevent adfærd.
Adfærdsbehandleren satte dig vel igang med en fremgangsmåde for at afhjælpe eller løse problemet.
Må jeg spørge, hvad han/hun sagde i den retning?
Kastration er formentligt ikke en dårlig plan, selvom jeg ikke kan konkluderer noget herfra.
Hvordan aktiverer du din hund i hverdagen?
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.028
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 129
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Det er ikke nok for ham, at han kommer med rundt alle steder i hjemmet og udenfor - han skal have nogle grænser, trænes og nogle opgaver at udføre, så han får brugt al den energi som ophobes i ham - især fra nu af og min. et år frem.
Sørg for at han bliver mentalt stimuleret, træn forskellige lydighedsøvelser med ham, og skæld ham aldrig udm selvom han gør noget forkert, men ignorer ham, hvis han prøver at vise dominerende adfærd.
At fise rundt på en gård både med jer og alene er ikke stimulerende nok for de fleste hunde. Hvilken race er Manse?n For jeg kan ikke se han er oprettet herinde.... ?
jan 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 5 Emner: 2 Svar: 4
Han er med ude og passe heste en time hver dag og er også ude alene hvertfald en time hver dag. Derudover kommer gåturene.
Vi træner meget mentalt og det kan jeg mærke at han nyder.
Han får foder fra Hills så der sku ikk mangle noget.
Adfærdspsykologen bad os om ALDRIG at lege med ham. Han må ikke hidses op.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Og eventuelt få en dyrlæge indover?
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 767
Som studerende på Etologisk Institut kan jeg sende din sag rundt på studielisten. Der er en del, der tager ud og hjælper folk som de har tid, overskud og kompetancer til.
De fleste tager kun benzinpenge og nogle enkelte også lidt lommepenge.
Jeg kan ikke love noget, men måske kan du få én ud, som kan give dig de svar, som den sidste ikke kunne.
Hvis du er interesseret kan du sende mig en mail: christina@moonhorse.dk
Skriv Manses historie, problemet, hvornår det opstod, hvad du plejer at gøre ved det, samt hvad du gerne vil opnå
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Synes du skal gøre brug af Christina C's råd, det lyder fornuftigt.
Held og lykke med "vildbassen" ;o))
Hjælp... problemerne fortsætter!