{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå forbi uden at hilse træning
  • #1   23. jan 2009 Jeg er også i fuld gang med det, men Horsens er liiiidt langt! Ellers ville jeg gerne..

  • #2   23. jan 2009 Desværre for lanbgt væk smiley

  • #3   23. jan 2009 håber der er nogen i nærheden... fremmede mennesker har jo sjældent lyst til at gå frem og tilbage 14 gange bare for at jeg kan træne min hund haha...

  • #4   23. jan 2009 Jeg bor i Nørre Snede og hjælper gerne..............

  • #6   24. jan 2009 Vis du er igang kan du så ikke fotklare sådan småt hvordan du gør det?. syntes det svært

  • #7   24. jan 2009 Tina og Alex N> Mange tak, det ville være rigtigt godt med hjælp smiley Jeg er en klovn og har arbejdet hårdt på at få en hund der var lydig uden snor... Det har jeg også fået, desværre har jeg simpelthen "glemt" at træne hende i snoren...

    Og i snor er hun ikke nær så tilbageholdende som hun er uden, der er hun jo helt sikker på at have sin "mor" i baghånden til at rede trådene ud hvis det går galt...

    Så uden snor har jeg en hund der ikke hilser før hun får lov, der sender en million dæmpende signaler når hun går mod en fremmed hund og som generelt bare er helt fantastisk til hundemøder...
    I snor har jeg en lille kælling, der hænger så langt ud snoren kan nå smiley


  • #8   24. jan 2009 Indkald hunde til plads. kort snor. og så går i.. hver gang din hund afviger dvs. vil snuse eller kigger bagud eller stopper, sig nej, og gå videre.

  • #9   24. jan 2009 Benjamin> I øjeblikket træner vi kontakt i snor. Det er en af de ting jeg har lagt meget vægt på at træne uden (men glemt at træne med snor på fordi jeg er en skovl).... Det vil sige, at hver gang hun vil noget: hen til en busk, menneske, hund osv. så skal hun tage øjenkontakt for at komme fremad... Begynder hun at trække, så stopper jeg indtil jeg får kontakt igen...

    Jeg er ikke så krakilsk at jeg vil kræve hun ikke må kigge på den anden hund, det må hun gerne, også selvom vi ikke hilser, men hun skal bare ikke hænge ude i snoren... Heller ikke selvom hun kun er en lille pjevs på 8 kg, som ikke kan trække af med mig, det er stadigvæk træls...


  • #10   24. jan 2009 Hvor gammel skal de være når man begynder på det?

  • #11   24. jan 2009 Benjamin C

    det kan man træne fra de er 16 uger


  • #13   24. jan 2009 hehe nej jeg havde også tænkt på jer, men jeg tror det er bedst det er en fremmed hund... For hun vil da gå helt i koma hvis hun ikke må hilse på sin elskede Basse

  • #14   24. jan 2009 Nå... Det er et hilse på hunde problem.........
    Jeg troede det var mennesker han ville hilse på..

    Jeg vil stadig gerne hjælpe, men mine hunde egner sig ikke til at hilse på fremmede hunde. ( Men det er vel heller ikke meningen de skal det ??)

    Hvordan ser din træningsplan ud ?


  • #15   24. jan 2009 Mennesker vil hun nu også gerne hilse på, men de er ikke helt så interessante, så der kan hun sagtens fravælge dem og vælge mig til... Både i og uden snor...

    Det er hunde der er "problemet", hun er jo stadig kun en stor hvalp (7,5 måned) og hun er en super glad og social hund, så hun mener bestemt at alle andre hunde må være på samme måde... det er de jo ikke... og da kunne det være rart, at jeg ikke ender med at stresse en asocial eller usikker hund ved at min hund hænger ude i linen for at få lov til at hilse på en der ikke vil hilse på hende...

    Hun gør ikke, men er ret sikker på at hendes adfærd ville stresse en usikker hund... Så hvis det er grunden til at dine hunde ikke egner sig til at hilse, så vil jeg ikke "misbruge" dig til vores træning...


  • #16   25. jan 2009 Min hund kan som udgangspunkt kun lide sig selv.
    Hun er ikke usikker stresset over fremmede hunde.. Hun er mere spændt stresset.
    Hun tror hun gerne vil hilse og ser som oftest sød og legesyg ud, men når det kommer til stykket, så vil hun ikke alligevel og det ender i bid. Det vil være synd for din hund at få sådan en dårlig oplevelse med en kælling af en hund.
    Jeg lader aldrig min hund hilse på tilfældige fremmede hunde, selv om hun ser ud som om hun gerne vil.

    Det er okay for mig hvis hundene ikke skal have kontakt med hinanden.. Det vil også være god træning for min hund..
    Vi skal bare være helt enige om "spillereglerne" på forhånd


  • #17   25. jan 2009 dengang jeg gik i dch, trænede vi en del... at gå frem mod hinanden.. hundene var på plads hele tiden... og så hilste meneskene på hinanden... hundene skulle blive sidende... det var faktisk en rigtig go øvelse... smiler... - hundene måtte ikke røre hinanden overhovedet...

  • #18   25. jan 2009 Tina og Alex N> haha, jamen så ved man jo også hvor man står hvis man kun kan lide sig selv haha...

    Jeg er helt enig med dig i, at spillerreglerne skal være aftalt på forhånd, og umiddelbart tror jeg det ville være fin træning at gå forbi en hund, som man simpelthen ikke MÅ hilse på... Så er man som ejer (mig) nok også mere fokuseret på det... så man ikke glemmer det et øjeblik når den anden ejer begynder at småsnakke og man så stopper op....

    Så hvis vi kan få det til at passe og vi kan blive enige om hvordan vi træner det, så vil vi rigtigt gerne være med smiley

    Vi træner i øjeblikket hold træning både lørdag og søndag indtil midt februar... men der efter har vi lidt weekender fri...


Kommentér på:
Gå forbi uden at hilse træning

Annonce