773 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

hjælp til boxer med alene problemer hjælp til boxer med alene problemer

vi har en voxer tæve på godt 7 mdr, hun er virkelig bange for og være alene hjemme.

hun ødelægger simplelthen dørkarme og døre når vi ikke er hjemme og hopper op på bordene. men når vi er hjemme er hun den dejligste hund på jorden

vi øver og øver med hende, men intet synes og hjælpe.
så der for har vi snakket om at få en hunde psykolog/adfærds træner ud for og give os nogle redskaber til og komme problemet til livs.

nogen der kender en god en i Århus området som tager ud til en privat?

håber nogen kan hjælpe os

på forhånd tak

Rasmus

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til boxer med alene problemer
  • #1   14. feb 2009 Åh nej dog..
    Det er virkelig hårdt at have en hund der er så bange for at være alene.. har selv været der ( og jeg opgav og omplacerede)

Prøv at kontakte etologisk institut.. De kan henvise til en konsulent.. Enten en elev eller uddannet.. Og de har vist også gratis telefonrådgvning.

mener det er
    www.etologiskinstitut.dk

• #2   14. feb 2009 www.dinhundeven.dk

Det ligger ved Århus, men jeg har ingen erfaring med hende

• #3   15. feb 2009 hej tina

ok det vil jeg prøve. hvad mener du med omplacerede??

mvh rasmus

• #4   15. feb 2009 DcH (Danmarks civile Hundeførerforening) har faktisk en gratis konsulent tjeneste. Du kan finde dem på deres hjemmeside http://www.dch-danmark.dk og for dit vedkommende kan du se en oversigt over konsulenter for Århus området på http://dch-kreds3.dk/
    Se under konsulenter.

Men generelt er det sådan med hunde at det som oftest er indenfor den første halve til hele time at de laver ulykker, og det skyldes for det meste at hunden er ulykkelig over at blive efterladt alene tilbage, at den 'keder' sig eller at den ikke kan finde ro på grund af aktivitet udenfor hjemmet (mest lejligheder)
    Det er selvfølgelig svært at træne når man ikke er til stede og hunde vil ikke forstå ret meget hvis den får skæld ud for noget der er sket for mange timer siden.

For nogen hunde hjælper det at aktivere den inden man tager afsted, ved eksempelvis at give den en aktivitetsbold, gemme godbider den skal finde osv. Men det er mest hvis hunden 'keder sig'.
    I dit tilfælde lyder et mest af alt som om den er ulykkelig over at blive efterladt, så du har brug for at overbevise den om at det er okay at den er alene.

Start med at finde en af dine gamle uvaskede trøjer der godt må gå i stykker og læg den i hendes kurv eller på hendes tæppe. Placer tæppe og trøje i gangen/bryggers ved døren i går ud af. Gå hen til døren og hvis hunden blot kigger på dig, så ros den og gå ud af døren uden flere dikedarer. Vent i 10 sekunder og gå så ind til hunden igen og ros den hvis den har været rolig ( ellers gå ned til 2 sekunder og prøv igen). Vent et par minutter hvor du laver noget andet og gentag så øvelsen... Hæv tiden du er væk til 30 sek., 1 min., 3 min., ..... 30 min. ..... 1 time og går det galt undevejs, så går du et tidsrum tilbage hvor det virkede.

Trøjen giver hunden ro fordi den lugter af dig og øvelsen gør at din hund lærer at det er ok at være alene. og når det begynder at virke, kan du begynde at aktivere den som beskrevet i starten.

Held og lykke med det

• #5   15. feb 2009 NB. Hvis du ikke kan få et til at fungere så giv et praj. Jeg bor syd for Århus, er hundetræner med speciale i adfærd og har før kunne hjælpe andre med succes smiley

• #6   15. feb 2009 Rasmus : Med omplacerede mener jeg at jeg fandt et nyt hjem til hunden..
    Det var en dobermann og han er nu vagthund.. Han har fået et arbejde han trives med..
    Opgaven var simpelthen for stor for mig

• #7   15. feb 2009 kan anbefale hundepsykolog Lone Greva

http://www.hundecentret.dk/

• #8   19. feb 2009 Prøv at søge i forum, der er så mange emner om det..

Kommentér på:
hjælp til boxer med alene problemer

Annonce