773 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
hjælp til boxer med alene problemer hjælp til boxer med alene problemer
vi har en voxer tæve på godt 7 mdr, hun er virkelig bange for og være alene hjemme.
hun ødelægger simplelthen dørkarme og døre når vi ikke er hjemme og hopper op på bordene. men når vi er hjemme er hun den dejligste hund på jorden
vi øver og øver med hende, men intet synes og hjælpe.
så der for har vi snakket om at få en hunde psykolog/adfærds træner ud for og give os nogle redskaber til og komme problemet til livs.
nogen der kender en god en i Århus området som tager ud til en privat?
håber nogen kan hjælpe os
på forhånd tak
Rasmus
0 synes godt om
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.416
Det er virkelig hårdt at have en hund der er så bange for at være alene.. har selv været der ( og jeg opgav og omplacerede)
Prøv at kontakte etologisk institut.. De kan henvise til en konsulent.. Enten en elev eller uddannet.. Og de har vist også gratis telefonrådgvning.
mener det er
www.etologiskinstitut.dk
jun 2006
Det ligger ved Århus, men jeg har ingen erfaring med hende
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 16
ok det vil jeg prøve. hvad mener du med omplacerede??
mvh rasmus
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Svar: 62
Se under konsulenter.
Men generelt er det sådan med hunde at det som oftest er indenfor den første halve til hele time at de laver ulykker, og det skyldes for det meste at hunden er ulykkelig over at blive efterladt alene tilbage, at den 'keder' sig eller at den ikke kan finde ro på grund af aktivitet udenfor hjemmet (mest lejligheder)
Det er selvfølgelig svært at træne når man ikke er til stede og hunde vil ikke forstå ret meget hvis den får skæld ud for noget der er sket for mange timer siden.
For nogen hunde hjælper det at aktivere den inden man tager afsted, ved eksempelvis at give den en aktivitetsbold, gemme godbider den skal finde osv. Men det er mest hvis hunden 'keder sig'.
I dit tilfælde lyder et mest af alt som om den er ulykkelig over at blive efterladt, så du har brug for at overbevise den om at det er okay at den er alene.
Start med at finde en af dine gamle uvaskede trøjer der godt må gå i stykker og læg den i hendes kurv eller på hendes tæppe. Placer tæppe og trøje i gangen/bryggers ved døren i går ud af. Gå hen til døren og hvis hunden blot kigger på dig, så ros den og gå ud af døren uden flere dikedarer. Vent i 10 sekunder og gå så ind til hunden igen og ros den hvis den har været rolig ( ellers gå ned til 2 sekunder og prøv igen). Vent et par minutter hvor du laver noget andet og gentag så øvelsen... Hæv tiden du er væk til 30 sek., 1 min., 3 min., ..... 30 min. ..... 1 time og går det galt undevejs, så går du et tidsrum tilbage hvor det virkede.
Trøjen giver hunden ro fordi den lugter af dig og øvelsen gør at din hund lærer at det er ok at være alene. og når det begynder at virke, kan du begynde at aktivere den som beskrevet i starten.
Held og lykke med det
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Svar: 62
jun 2006
Det var en dobermann og han er nu vagthund.. Han har fået et arbejde han trives med..
Opgaven var simpelthen for stor for mig
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
http://www.hundecentret.dk/
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.977
hjælp til boxer med alene problemer