{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Min hund stikker af :S {{forumTopicSubject}}

hej HG.

jeg er ved at gå ud af mit gode skind, for ved ikke hvad jeg skal gøre.
Min hund stikker af lige så snart hun får mulighed for det.
og det væreste er hund ikke kommer når jeg kalder, hun løber bare sin vej.

altså hun bliver i området, men idag løb hun op på den store vej, og jeg er bange for hun liver kørt ned en dag, + det også er møg irriterende hun gør det.

har i nogen gode råd/ideer til hvordan jeg kan få hende til at blive inde i vores have ( vi har hegn og låge) men det er hvis vi åbner lågen for meget når vi går ud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund stikker af :S
  • #1   13. mar 2009 Søgere for hun ikke går med ud af lågen når i går også husk at lukke den efter jer!

• #2   13. mar 2009 Sisse -Dutte er nu en Himmelhund :o( . :

dete r lidt svært når du masser sig ud, og det er jo heller ikke en løsning, vil da gerne kunne åbne lågen, uden hun stikker af

• #3   13. mar 2009 du har en aktiv hund!! og det kunne lyde som om at den savner lidt spænding...

flere kortere ture, som foreslået, eller noget hvor hun skal bruge sit hoved, søge, spor, opgaver osv.. hvis ikke du bruger det allerede..

• #4   13. mar 2009 Iben R:

Er det ikke kun hanhunde det hjælper på?

• #5   13. mar 2009 Jeg både går ture med hende, og laver søge øveleser med hendem for at aktivere hende

• #6   13. mar 2009 Træning træning træning. Som de andre har skrevet, flere oplevelser, også træning. For selvfølgelig skal du kunne gå ud af lågen, uden hun fiser med, men lyder også på mig til hun savner oplevelser. Så det er bare med at komme igang. Start evt i en klub og få råd og vejledning derfra også. Jeg går med min og har giet masser af positive oplevelser, og vi har begge lært enormt meget. Held og lykke med det

• #7   13. mar 2009 jo tak .

prøver virkelig at give hende oplevelser, hun kommer også en gang om ugen ud i hunde skoven, for at lege med andre hunde

• #8   13. mar 2009 køb en lang sporline, og så må du have hende i snor indtil indkaldet er på plads... hvis det kommer på plads... hun er jo en blanding daf to meget selvstændige racer, så der skal nok noget ekstra lækkert / spændende til for at motivere hende til at komme....

• #9   14. mar 2009 Kia stikker af når hun er i lømmelalder. Kan din hund være det?

• #10   14. mar 2009 Jeg har haft 2 hunde med sammen problem, jeg løste det ved at køre i hundeskov hver dag i 2 måneder og gå udenfor indhegningen
    den første gang stak aslan af 3 gange, osse sådan helt pist væk
    2 gang to gange og tredje gang var det slut med at stikke af, jeg leger så gemmeleg i starten lige så snart hunden ikke har fokus på mig eller er kommet mere end 20 meter væk gemmer jeg mig bag et træ og kalder en enkelt gang på hunden. samt tage en bold med som han skal løbe efter og får en lækker lækker godbid når han kommer og aflevere den.

den anden hund gad ikke bolde men så smed jeg en alm. tørfoder pille hvorefter den fik en lækker godbid når den kom tilbage ved kald.

hvis du efter de 2 måneder har mulighed for at cykle med hunden, fortsætte med at aktivere den ture hvis den bliver uopmærksom og evt vedligeholde træningen i hundeskov et par gange om ugen, tror jeg det kan lykkes.

• #11   14. mar 2009 Jeg tror jeg er meget heldig, min hund er lydig som en pier i bur, han kunne ikke komme i tanke om at løbe væk, men han har heller aldrig fået lov at komme ud af døren eller havelågen uden snor, hvis han skulle have lov at være løs, hvilket han ofte er, har han altid haft snor på ud af dør eller låge, og når dør eller låge er lukket bag os, og vi har, kigget om det kan genere nogen, så bliver han befriet for sin snor, og først når jeg siger FRI, GÅ PÅ ENG, så smutter han alene ned på engen, den direkte vej, men sådan har de tikke altid været, han var en lømmel til han var ca 18 mdr. så var det ligeosm om det vendte fra dag til dag, jeg tror den hundetræner vi kom over til lærte os, hvad vi skulle for at komme i kontakt med vores hun på den rigtige måde, vores hund er nemlig ikke til godbidder og guffer,

Kommentér på:
Min hund stikker af :S

Annonce