{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

hun trækker utrolig meget! {{forumTopicSubject}}

Vega trækker så meget, at jeg knap nok kan holde hende.
Til hvalpetræning øver vi lineføring, og det går super derovre, men når vi kommer hjem er hun fuldstændig ligeglad med godbidder, og slet ikke til at komme i kontakt med på en tur!
Vi har prøvet med at vende om når hun trækker, men så trækker hun bare den anden vej, med kæder, med grime (det virkede ok, men hun er ved at vende sig til den), og hvad kan vi dog gøre?
Jeg kan næsten ikke holde hende længere..
Ville en sele hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hun trækker utrolig meget!
  • #1   23. mar 2009 Det lyder som en god teknik, problemet er bare, hun heller ikke er renlig, så hvis hun skal ud, skal hun ud

• #2   23. mar 2009 Når du vender, er det klart, at hun begynder at trække igen - hun tror jo, det er sådan "man" gør.

Når man bruger den teknik, vender man HVER gang hunden trækker. Og det betyder jo, at man vender meget ofte i starten. De fleste når ikke engang at gå få meter før man vender ;o)

• #3   23. mar 2009 trine vi går det samme her hjemme

• #4   23. mar 2009 hov gør

• #5   23. mar 2009 Trine *Zeus og Hera*
    så du tror det vil hjælpe med sele? eller...?

*CH* Tavlemafioso !
    det er også HVER gang vi gør det.

• #6   23. mar 2009 Det skal gøres konskvent - og dermed 100% konsekvent i nogle måneder.

En ting, der kan hjælpe en lidt er en elastikline. Den gør det sværere for hunden at trække og lettere for os at holde den. Det gør processen lidt mindre sur.

• #7   23. mar 2009 Når vi har grimen på hende, så trækker hun ikke, men linen bliver heller ikke slap den er hele tiden stram.
    Men problemet er at hun er ved at vende sig til den på en måde, så hun ignorere den lidt. Det er svært at forklare..

• #8   23. mar 2009 Rotterne
    Jeg plejer også at holde helt kort snor, så hun går lige ved siden af mig. Men hun er for det meste ligeglad med den..

Trine
    Hun har MEGET krudt i måsen, og det er ligemeget hvor meget man aktivere hende. Selv når vi har lavet nogen øvelser der gør hende træt i hovedet og hun har vææret ude og lege med andre hunde, og derefter til hundetræning, trækker hun!

Susanne
    Vega ødelægger nemlig også helt min arm, når vi forsøger at gå uden grime!
    Det kan godt være, det nærmest ligger til doberen. Men det er da dejligt at vide det ikke kun er Vega den er gal med. Hehe

• #9   23. mar 2009 Man skal godt nok helst have 4 hænder og arme til dette, men mit forslag er en kombination af grime og klikkertræning (du kan evt. klikke med tungen istedet for at bruge klikker).

Husk at grimen er et træningsredskab og skal kombineres med træning. Da jeg trænede en hund med grime, havde jeg altid både sele med snor i og grime med snor i, sådan at jeg holdt ham i selesnoren og styrede ham med grimesnoren.

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
    #10   23. mar 2009 Hmm jeg bed lige mærke i en ting, du skrev Trine B nemlig : hun trækker ikke så meget når hun har grimen på men linen er STRAM. Det er der din fejl ligger, linen må kun være slap. Bliver den stram stopper du og går først vidre når den er slap. Der er desværre ingen gyldne mellem veje, når vi har med hunde at gøre.
    Så beklager du må starte forfra.

• #11   25. mar 2009 Har det måske noget med racen at gøre.

Jeg har aldrig haft held af at mine dobere ikke ville trække.

De kan selvfølgelig gå på plads, men det er jo ikke meningen ved en hyggelig lufte-snuse tur.

De har måske kunnet gå anstændigt, efter en cykeltur på 10 km. og en 2-3 timers træning, men det er ikke så tit man så lige går en hyggetur bagefter:-)

• #12   26. mar 2009 Hvis hun har en boldt eller et stykke legetøj hun elsker så prøv at have det i hånden når i går tur, når hun har gået pænt 2 meter får hun legetøjet og man leger lidt trækleg et par sekunder, får hunden til at aflevere og fortsætter på den måde, og øger afstanden man går inden det sjove legetøj kommer som beløning.
    - min er også ret ligeglad med godbidder men han har en boldt med klokke i og den elsker han, jeg har sat et stykke snor i så vi kan lege trækkeleg som belønning.
    - til hundetræning træner jeg også med boldt, trænerne siger jeg er utrolig heldig fordi han kan trænes med boldt .

• #13   26. mar 2009 når amy trækker står jeg stille indtil hun er rolig, og jeg har hendes opmærksomhed så går jeg videre igen, og gentager hver gang hun begynder at trække, der gik meget kort tid før det virkede i løbet af nogle få gåture kunne man se resultatet, men alle hunde er selvfølgelig ens, men inden jeg prøvede dette var det umuligt at gå en hyggelig tur med hende..

Kommentér på:
hun trækker utrolig meget!

Annonce