846 visninger
|
Oprettet:
hun trækker utrolig meget! {{forumTopicSubject}}
Vega trækker så meget, at jeg knap nok kan holde hende.
Til hvalpetræning øver vi lineføring, og det går super derovre, men når vi kommer hjem er hun fuldstændig ligeglad med godbidder, og slet ikke til at komme i kontakt med på en tur!
Vi har prøvet med at vende om når hun trækker, men så trækker hun bare den anden vej, med kæder, med grime (det virkede ok, men hun er ved at vende sig til den), og hvad kan vi dog gøre?
Jeg kan næsten ikke holde hende længere..
Ville en sele hjælpe?
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 336
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Når man bruger den teknik, vender man HVER gang hunden trækker. Og det betyder jo, at man vender meget ofte i starten. De fleste når ikke engang at gå få meter før man vender ;o)
feb 2006
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 237 Svar: 1.098
feb 2006
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 237 Svar: 1.098
jul 2007
så du tror det vil hjælpe med sele? eller...?
*CH* Tavlemafioso !
det er også HVER gang vi gør det.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
En ting, der kan hjælpe en lidt er en elastikline. Den gør det sværere for hunden at trække og lettere for os at holde den. Det gør processen lidt mindre sur.
jul 2007
Men problemet er at hun er ved at vende sig til den på en måde, så hun ignorere den lidt. Det er svært at forklare..
jul 2007
Jeg plejer også at holde helt kort snor, så hun går lige ved siden af mig. Men hun er for det meste ligeglad med den..
Trine
Hun har MEGET krudt i måsen, og det er ligemeget hvor meget man aktivere hende. Selv når vi har lavet nogen øvelser der gør hende træt i hovedet og hun har vææret ude og lege med andre hunde, og derefter til hundetræning, trækker hun!
Susanne
Vega ødelægger nemlig også helt min arm, når vi forsøger at gå uden grime!
Det kan godt være, det nærmest ligger til doberen. Men det er da dejligt at vide det ikke kun er Vega den er gal med. Hehe
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Husk at grimen er et træningsredskab og skal kombineres med træning. Da jeg trænede en hund med grime, havde jeg altid både sele med snor i og grime med snor i, sådan at jeg holdt ham i selesnoren og styrede ham med grimesnoren.
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
Så beklager du må starte forfra.
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 16
Jeg har aldrig haft held af at mine dobere ikke ville trække.
De kan selvfølgelig gå på plads, men det er jo ikke meningen ved en hyggelig lufte-snuse tur.
De har måske kunnet gå anstændigt, efter en cykeltur på 10 km. og en 2-3 timers træning, men det er ikke så tit man så lige går en hyggetur bagefter:-)
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.203
- min er også ret ligeglad med godbidder men han har en boldt med klokke i og den elsker han, jeg har sat et stykke snor i så vi kan lege trækkeleg som belønning.
- til hundetræning træner jeg også med boldt, trænerne siger jeg er utrolig heldig fordi han kan trænes med boldt .
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 133
hun trækker utrolig meget!