389 visninger
|
Oprettet:
hvalpetræning, redskaber? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Nu er der endelig blevet oprettet et hvalpehold, så mig og Magnus skal afsted første gang mandag d. 18. Jeg ville lige høre om der er nogen der har nogel gode ideer ang. hvad man skal have med? Er det fin med en sporline eller er det bedre med en alm. hundesnor? Og så skal man self, har hundekiks med.. Men skal de også ha noget legetøj med etc..??
Håber i har nogle gode råd/ideer.
Kh. Louise
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 146
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Og så er du good to go!..
Nogle steder er seler niks, og andre steder er de et krav, så det er en god ide at have begge dele på første gang
Træneren skal nok fortælle dig hvis du skal have andet med næste gang..
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Et godt halsbånd/sele, ikke kvæler.
Lækre godgider som hunden elsker - husk! > Hvad der virker hjemme virker måske ikke på træningspladsen hvor der er mange andre spændende ting.
Høm høm poser
Evt. en skål til vand
der er hvad mine hvalpekursister får besked på at tage med
jan 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 39
mar 2007
Jeg har slået en knude på enden af den som et lille "stop"
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.727
mar 2007
Og det legetøj skal KUN bruges til træning - ellers mister det spændigs-værdien
dec 2008
nåh ja.. En god regel er at det IKKE skal tygges.. Bare en lille mundskænk.. Det bliver også hurtigt til et måltid, hvis de er for store..
Jeg bruger en alm. 3-punktsline...
jan 2008
Har også hørt om nogle der tager deres hundefoder med, men de piller er bare så små at Magnus ikke altid opfatter at de er der, medmindre de ligger i skålen :S
mar 2007
dec 2008
jeg koger kyllingefileter i vand med lidt bouillion og nogle stykker af go' gammeldags spegepølse.
Derefter skærer jeg dem i helt små tern, det gør jeg også med spegepølsen, og så lader jeg det hele være sammen.
Hunden er vild med det, pølsen giver det lidt mere lugt som kan være en god ide, det feder ikke, og er ofte rimelig godt for maven..
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Til vores træning skal vi have:
Snor, ikke flexi, uden ringe, ikke for lang, hunden skal som regel være ret tæt på dig.
Hømhøm poser selvfølgelig
Vandmulighed da hunden skal have adgang til vand i evt pause eller efter og der ikke altid er på banen
Vi får at vide når vi skal medbringe legetøj til speciel træning
jan 2008
Glæder mig helt vildt til at komme i gang, har gået og ventet længe nu, hvor jeg bare har trænet med ham derhjemme og på en nærliggende græsmark, men er trods alt nybegynder så lidt prof hjælp har jeg vidst kun godt af
Hvad kan man forvente at få ud af hvalpetræningen?
Er det grundlæggende kommandoer som sit og dæk, bliv osv eller?
dec 2008
det er også lækkert at træne.. Man forstår tingene på en helt anden måde - synes jeg.
det er lidt forskelligt. Der hvor jeg træner lærte vi på hvalpeholdet: Dæk, sit, på plads, lineføring, spring, indkald og spor.
Det var også de ting vi var til hvalpeprøve i.
Vi havde også en del teori om foder, træning, adfærd, og en masse andre ting. Og alle øvelser blev gennemgået teoretisk inden træning..
Jeg har dog også gået til træning et andet sted, hvor vi mest bare skulle lære dæk og sit, og endelig ikke måtte forsøge at presse hunden til noget.. den skulle helst tænke "jeg går lige hen til mor og sætter mig, selvom alle de andre hunde også er her"..
Og så vil jeg minde dig om at de ofte er helt kulrede og skøre i hovedet til træning i starten, så du skal ikke tage det så slemt hvis den ikke er så velopdraget som den plejer at være.
Jeg ser lidt træningen som et sted hvor vi får værktøjerne og metoderne vi skal bruge, og så arbejder man med det derhjemme
jan 2008
Endnu engang tusind tak til jer allesammen for jeres gode råd, nu føler jeg mig helt klar, parat til start
hvalpetræning, redskaber?