{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
389 visninger | Oprettet:

hvalpetræning, redskaber? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Nu er der endelig blevet oprettet et hvalpehold, så mig og Magnus skal afsted første gang mandag d. 18. Jeg ville lige høre om der er nogen der har nogel gode ideer ang. hvad man skal have med? Er det fin med en sporline eller er det bedre med en alm. hundesnor? Og så skal man self, har hundekiks med.. Men skal de også ha noget legetøj med etc..??

Håber i har nogle gode råd/ideer.

Kh. Louise smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalpetræning, redskaber?
  • #1   11. maj 2009 Jeg har godbidder med, Og en alm kort snor

• #2   11. maj 2009 Line (ikke flex), halsbånd, sele, masser af godbidder, høm-hømposer, evt. vand til bagefter, det er jo varmt i øjeblikket..

Og så er du good to go!..

Nogle steder er seler niks, og andre steder er de et krav, så det er en god ide at have begge dele på første gang smiley

Træneren skal nok fortælle dig hvis du skal have andet med næste gang..

• #3   11. maj 2009 En snor (ej flex line) uden for mange ringe (helst ingen) af hensyn til hund og føres sikkerhed.
    Et godt halsbånd/sele, ikke kvæler.
    Lækre godgider som hunden elsker - husk! > Hvad der virker hjemme virker måske ikke på træningspladsen hvor der er mange andre spændende ting.
    Høm høm poser
    Evt. en skål til vand

der er hvad mine hvalpekursister får besked på at tage med smiley

• #4   11. maj 2009 tusind tak smiley Hvor lang skal snoren være ca.? Normalt går jeg kun med ham i flexline eller helt uden snor, så skal ud og ha købt mig en.. smiley Han er en chow chow på 5 mdr, ca 50 cm høj hvis størrelsen gør den store forskel.. heh smiley

• #5   11. maj 2009 Jeg har selv en læderline på godt 2-2,5m til min lab. blanding. Den er helt uden ringe og ligger godt i hånden.
    Jeg har slået en knude på enden af den som et lille "stop"

• #6   11. maj 2009 Mht. godbidder, skal du IKKE have hundekiks med. Det skal være meget små, bløde og velduftende godbidder (f.eks. ostetern, pølsetern, skinketern osv.)

• #7   11. maj 2009 Og så plejer jeg i øvrigt også bede folk tage noget super nice legetøj med - ikke alle hunde tænder nok på mad. smiley
    Og det legetøj skal KUN bruges til træning - ellers mister det spændigs-værdien smiley

• #8   11. maj 2009 Karina,
    nåh ja.. En god regel er at det IKKE skal tygges.. Bare en lille mundskænk.. Det bliver også hurtigt til et måltid, hvis de er for store..

Jeg bruger en alm. 3-punktsline...

• #9   11. maj 2009 hmm.. Da jeg bruge små pølsestykker til at træne Magnus med førhen fik han tynd mave, og ost bryder han sig ikke rigtig om smiley Så har holdt mig til sådan nogle hundekiks lign. nogle som er ca ½ cm x 1 cm og formet som hjerter og kødben osv som lugter af hundemad.. hehe smiley
    Har også hørt om nogle der tager deres hundefoder med, men de piller er bare så små at Magnus ikke altid opfatter at de er der, medmindre de ligger i skålen :S

• #10   11. maj 2009 Louise: Kylling har jeg ikke oplevet mave problemer med? Måske kan du prøve det?

• #11   11. maj 2009 Louise,
    jeg koger kyllingefileter i vand med lidt bouillion og nogle stykker af go' gammeldags spegepølse.

Derefter skærer jeg dem i helt små tern, det gør jeg også med spegepølsen, og så lader jeg det hele være sammen.

Hunden er vild med det, pølsen giver det lidt mere lugt som kan være en god ide, det feder ikke, og er ofte rimelig godt for maven..

• #12   11. maj 2009 Vores hundetrænere anbefaler at man skærer små frikadeller i små bidder e.l. - noget der dufter godt og er hurtigt at spise - når du har givet hunden en guf fordi den var dygtig skal man tit hurtigt videre til ny øvelse og så nytter det ikke at skulle stå og vente på den spiser færdigt.

Til vores træning skal vi have:
    Snor, ikke flexi, uden ringe, ikke for lang, hunden skal som regel være ret tæt på dig.
    Hømhøm poser selvfølgelig
    Vandmulighed da hunden skal have adgang til vand i evt pause eller efter og der ikke altid er på banen
    Vi får at vide når vi skal medbringe legetøj til speciel træning

• #13   11. maj 2009 okay, mange tak allesammen!

Glæder mig helt vildt til at komme i gang, har gået og ventet længe nu, hvor jeg bare har trænet med ham derhjemme og på en nærliggende græsmark, men er trods alt nybegynder så lidt prof hjælp har jeg vidst kun godt af smiley

Hvad kan man forvente at få ud af hvalpetræningen?
    Er det grundlæggende kommandoer som sit og dæk, bliv osv eller?

• #14   11. maj 2009 Luoise,
    det er også lækkert at træne.. Man forstår tingene på en helt anden måde - synes jeg.

det er lidt forskelligt. Der hvor jeg træner lærte vi på hvalpeholdet: Dæk, sit, på plads, lineføring, spring, indkald og spor.
    Det var også de ting vi var til hvalpeprøve i.
    Vi havde også en del teori om foder, træning, adfærd, og en masse andre ting. Og alle øvelser blev gennemgået teoretisk inden træning..

Jeg har dog også gået til træning et andet sted, hvor vi mest bare skulle lære dæk og sit, og endelig ikke måtte forsøge at presse hunden til noget.. den skulle helst tænke "jeg går lige hen til mor og sætter mig, selvom alle de andre hunde også er her"..

Og så vil jeg minde dig om at de ofte er helt kulrede og skøre i hovedet til træning i starten, så du skal ikke tage det så slemt hvis den ikke er så velopdraget som den plejer at være.
    Jeg ser lidt træningen som et sted hvor vi får værktøjerne og metoderne vi skal bruge, og så arbejder man med det derhjemme smiley

• #15   11. maj 2009 ååh det bliver så spændende smiley Kan slet ikke vente!

Endnu engang tusind tak til jer allesammen for jeres gode råd, nu føler jeg mig helt klar, parat til start smiley

Kommentér på:
hvalpetræning, redskaber?

Annonce