Træning til vagt-hund - hvornår ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle hundeejere.....Min kone og jeg skal hente vores lille dober-tæve her den 1. og vi glæder os rigtig meget.
Jeg ville sådan set bare høre om hvornår man decideret kan begynde at træne hende til at være vagt-hund. ? Hund skal med mig ud og køre om natten, hvor jeg er ronderende vagt, så hun får ihvertfald gået lidt.
Og er der nogen speciel måde de skal trænes på ?
Har haft hund før, og de lystrede på alt hvad jeg sagde og gjorde, uden at jeg havde gået på skole med dem. Men vil gerne på skole med hende her, da jeg tror at jeg kan lære et par trix mere end jeg kan i forvejen.
Håber på lidt kloge svar. Hilsen Daniel som glæder sig til hun kommer hjem :o)
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 130
hvor du vist også skal have et bevis af en art før du må bruge den til vagt ?
ret mig gerne hvisjeg tager fejl, det er nogle år siden jeg sidst hørte om det
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Så er du godt igang.
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 30
Patruljehunden Babett . :Jeg tænkte bare på om hun lærte at bide på brugshundeskole, eller om man skal på en bestemt skole. ?
aug 2007
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Ja du er uheldig, at du har en hunden der er kuperet. og så kan jeg se at der heller ikke er stamtavle på din hund.. så er det også en udlukkelse fra PH.
Jeg kender ikke til andre klubber, om hvordan deres træning er.. men hvorskal skal den lære at bide... det har du jo ikke brug for, selv om du vil køre som vagt.
aug 2007
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
De har 100% sikkkert et program hunden skal kunne for at blive godkendt.. Og helt sikkert også en liste med godkendte racer.
aug 2007
Takker for alle svarene.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.903
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
Vægteren må IKKE slippe hunden, og den må under ingen omstændigheder bide - men jeg skal da hilse og sige at jeg har været godt tilfreds med at jeg vidste at mine hunde kunne og gjorde det i tilfælde af det var nødvendigt
Og ja, jeg slap da mine hunde løs på virksomheder om natten, når jeg vidste der ikke skulle være andre end mig - MEN der var tidspunkter hvor der så var en medarbejder alligevel - og så skal man dælme være sikker på at ens hund reagerer på det mindste vink fra en af, ellers kan det gå så grueligt galt
Jeg vil så sige at jeg var så priviligeret at jeg havde mere end en hund - og kunne vælge hvilken en af dem der skulle med på job, alt efter hvad det var for en opgave vi skulle ud på
aug 2007
aug 2007
aug 2007
Træning til vagt-hund - hvornår ?