{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
526 visninger | Oprettet:

Lydighed {{forumTopicSubject}}

Jeg er begyndt at klikke med Luca, det ser ud til at han fanger det rigtig nemt;o) Hvordan træner i andre lydighed? Jeg er startet op med pølsestumper i munden, for at få god kontakt.. Men er nu kørt næsten helt over på bold, for at få noget mere tempo og drift på.. Efter råd fra Ismael de Vos;o)
Jeg har lagt en lille video ind, det er ikke super, men vi har heller ikke gjort det så længe endnu.. Og så er han jo kun 10 mdr..:o)
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=21462


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lydighed
  • #1   24. maj 2009 Lyder spændende (: Har godt nok aldrig selv brugt klikker, men har hørt meget godt om det (:
    Jeg træner lydighed efter DKK programmerne i vores egen klub, Hvalsø Hundevenner (:


  • #2   24. maj 2009 Jeg har heller aldrig været til det med klik;o) Men efter jeg var på Ismael seminar, har jeg fået øjnene lidt op for det;o)

  • #3   24. maj 2009 Har også kun hørt godt om det.. har bare aldrig taget mig sammen til at prøve det (:

  • #4   24. maj 2009 Vi klikkertræner også, Lia er dog ikke særlig boldmotiveret, så vi kører stadigvæk med godbidder.

    Man kan få rigtig mange sjove oplevelser ud af klikkertræning og bare at observere hvordan hundene problemløser. Lia er en af de hunde, der synes apportering er fuldstændig meningsløst, så det skulle indlæres. På et tidspunkt er vi kommet så vidt, at hun faktisk henter en tennisbold når jeg kaster den. Hun er ikke så gammel på det tidspunkt, jeg vil skyde på en 4 mdr.

    Vi øver inde i huset og det går fint, indtil bolden lander i en sko og hun ikke kan få den ud. Hun løber tilbage til mig, men der kommer ikke noget klik, så hun løber tilbage til bolden og prøver at få den ud igen og løber så tilbage til mig igen. Dette gentager sig en 2-3 gange, hvorefter hun får en AHA-oplevelse og simpelthen tager hele skoen med bold og giver til mig. KLIK! :))


  • #5   24. maj 2009 Jeg har også lært ham apport med klikkeren, er ikke helt færdig i den øvelse endnu, men ingen tyg.. Det er gået meget nemt..

  • #6   24. maj 2009 Ja, den flimmer er helt væk..;o) Det kunne have sparet mig for MANGE timers træning med min gamle Zeus..

Kommentér på:
Lydighed

Annonce