{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
453 visninger | Oprettet:

lydighed {{forumTopicSubject}}

Jeg har et træls problem med min hund.
Jeg har problemer med at få hende til at komme når jeg kalder, hvis vi er ude at gå tur er det ikke noget problem. Men hvis jeg f.eks lader min hoveddør stå åben og hun ser sit snit til at stikke af... ja så gør hun det, og kommer ikke når jeg kalder, det tager dog ikke lang tid at få hende lokket med ind igen, men det irritere mig grænseløst. Ellers syntes jeg ikke jeg har nogen som helst form for problemer med hende. Hun er ellers lydig og utrolig nem, men indkald det vil hun ikke... Hvordan søren får man hende med på den idé - syntes jeg har prøver med klikker, fløjte mv. og det virker også fint på tur, bare ikke her hjemme... what to do?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lydighed
  • #1   12. jun 2011 Hvorfor lade hoveddørenstå åben? smiley

  • #2   12. jun 2011 Ville nok starte med at lade være med at friste hende med en åben hoveddør indtil hun har lært at komme når du kalder smiley

  • #3   12. jun 2011 Som de andre skriver så lad være med at have døren åben. Og hvis det er strengt nødvendigt at den er åben så sæt et gitter i.

  • #4   12. jun 2011 Indkaldet virker jo fortrineligt - men hoveddøren er spændende; så det er ikke indkald, men hoveddøren der skal trænes.

    Hunden i sporline - døren åbner, hunden løber, du siger nej (hvis kommandoen er indlært), træder på linen og kalder hunden ind - roser og "lader derefter som ingenting og lader hunden selv vurdere om den har lært det, eller øvelsen skal gentages igen og igen og igen og igen og igen ... og igen..
    - Når hoveddøren bare kan stå åben uden hunden går over dørtrinnet (eller hvor du nu vil den må gå til), kan du prøve lykken uden line.

    Kæd gerne en kommando på "du må ikke gå ud", feks inde, tøjhund, kartofler, gedemarked (ja, kommandoen er ligegyldig, bare noget du kan kæde sammen med træningen))


  • #5   12. jun 2011 ps- sportlinen hægtes fast i dig og hunden, så du kan gå i de tilstødende lokaler og "friste hunden" så din træning kan sættes igang.

    En tøjsnor kan også sagtens bruges, det vigtige er at den er lang nok =)


  • #6   12. jun 2011 Det er som sådan ikke et problem at få hende til at blive inde. Hun forstå bliv, stop, dæk, sit, gå væk, osv osv. Men hvis jeg lader døren stå åben og går væk, så kan hun godt finde på at smutte hvis jeg er i et andet rum- det jeg spørg efter er hvordan jeg får hende til at komme tilbage igen når hun stikker af. Det er som om hun syntes det er lidt sjovt at jeg skal jagte hende. Men hvis jeg ignorere hende og går ind i huset igen, så kommer hun ofte ind igen hvis jeg ligger et par godbider. Men jeg tænker bare på at hvis hun en dag f.eks skulle hoppe ud af bilen ud på vejen (håber aldrig det sker, det var bare en tanke) ville jeg utrolig gerne kunne kalde hende til mig. Hun er den eneste hund jeg aldrig har kunne kalde til mig når det virkelig gælder og når jeg besøger min mor er det også et problem. Min mor bor på andet og her går hundene frit - men hvis vi skal ud at køre skal de jo lukkes ind og det vil Molly ikke være med til og løber istedet rundt som en døv hund - Der vil jeg gerne lærer et tricks til at få hene til at komme når jeg kalder HVER gang

  • #7   12. jun 2011 Det skal lige siges at jeg bor i et rækkehus og det på ingen måde er farligt at løbe ud. Men jeg vil bare gerne at hun forstår vigtigheden af at komme tilbage igen når det virkelig gælder - f.eks hvis hun er hos min mor

  • #8   12. jun 2011 Det er indkald jeg savner lidt respons på og ikke bare " luk døren"


    Nina jeg er super glad for dit forslag. Faktisk er hun super dygtig når jeg er i køkkenet hvor hoveddøren er eller hvis jeg står og snakker i hoveddøren, så går hun ikke ud. Men går jeg fra hoveddøren ind i stuen så smutter hun. Det er ikke så meget det hun smutter, men mere at få hende tilbage igen jeg gerne vil have tricks til - syntes det er det sværeste.

    Jeg har lært hende at stoppe når vi går tur, dække og blive mens jeg går væk. Hun kan dække på afstand kun med håndtegn uden at løbe væk osv osv. Det er kun det dumme indkald hun ikke kan og det er dæmle svært at lærer hende.

    jeg vil så gerne at hun skal reagere på "HER" "PLADS" - men det fatter hun bare ikke, eller rettere det vil hun ikke fatte - det er som om hun ser det som en leg.

    Jeg havde hende med ude på havnen en gang for et par år tilbage hvor hun var i bilen, der kommer så en bekendt hen til os og han åbner døren og straks hoppede hun ud af bilen og løb lige så fjollet rundt. Det tog ikke så lang tid at fange hende, men det skal jo ikke mere meningen at hun skal fanges, men i stedet komme med det samme man kalder helt af sig selv


Kommentér på:
lydighed

Annonce