Hvordan får man en super-hund? {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at jeg har overtaget en 11 mdr. gammel blandingshund (½ jack russel terrier og ½ dansk-svensk gårdhund). Han er sød og kvik, men han kan INGENTING.
I terorien har jeg anskaffet mig en næsten voksen hund, men i praksis har jeg fået en hvalp.
Det er 4 år siden Toffi var hvalp og jeg må indrømme at jeg stort set har glemt hvordan man kommer fra INGENTING til SUPERHUND!
Toffi kan alle øvelser til B-klassen i DCH program. Hun kan alle mulige praktiske ting til hverdagen og hun fungerer i det hele taget bare perfekt. Det har taget 4 år at komme dertil, det er jeg klar over, men jeg har glemt hvordan udgangspunktet er.
Det er vel bare at gå i gang, langsomt og tålmodigt og begynde at lære Otto det grundlæggende.
Sit, dæk, plads.
At gå pænt.
Blive siddende.
Dernæst stå.
Måske træne lidt apport.
Jeg er ikke i tvivl om at jeg er en god træner, og jeg er sikker på at Otto nok skal blive en SUPERHUND engang, det tager bare tid, og lige nu måtte det gerne være i dag
Andre der har det på samme måde? Eller glæder I jer bare over de små fremskridt.
Overtog Otto i går, han kunne INGENTING (andet end unoder
I dag kan han kommandoen sit, også på afstand. Det er da en begyndelse
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.198
hun kan sitte, dække og stå, men jeg kan ikke komme skridtet videre til at hun bliver i kommandoen.
hun er rigtig god til at gå lineføring, men har ingen fornæmmelse af hvad plads betyder.
her måtte det også godt gå hurtigere.
held og lykke med Otto. det skal nok gå. det er jo sikkert en arbejdsivrig hund du har fået dig og med din erfaring som hundefører så ved du jo hvordan du skal arbejde derhenad
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 16
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 46
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.636
Min er fantastisk til at fede i sovaen, grave i haven og jage kattene.. Hun gør det virkelig godt!
Alt det andet er så som så.. Hun er lige blevet et år, og kan nogle ting, men indlæringen kan godt være træg..
Nogle ting forstår hun første gang, og andre kan jeg øve i et halvt år før hun nærmest siger "nååååårh, var det bare det jeg skulle?"
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Han havde dog ingen fornemmelse af at sit betød "sid og bliv siddende til andne besked kommer" og det samme gælder dæk osv.
-ja det er små bitte skridt. Til en start betød det jo så at kravet bare var at jeg kunne gå ½ meter væk fra ham, og belønne ham for at sidde stille.
I dag kan han ligge/sidde i længere tid, osse selvom jeg ikke har 100% fokus på ham.
På træningspladsen er han lidt af en superhund -hjemme er der døve perioder. Han kan tydeligt skelne mellem "på arbejde" og "fritid" hehe...
Jeg ville ikke starte op med en lang række ævelser på en gang, men starte med basiskommandoerne, og få dem rigtig godt ind på rygraden før du går videre:o)
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 40
De her ting blev ogås lært stille og roligt, men de blev ikke lært hvis han ikke gad, eller brugte hovedet.
Jeg vil gerne lærer ham rigtig mange flere ting, så han lystre alt. (: Men med tålmodighed kommer man længst. Men jeg synes det er super fedt, allerede i denne alder at vores hund kan det han kan.
Han er forresten en chihuahua. (:
Så tag tingene som de kommer, og bare sørg for din hund er glad når i træner, så skal det nok ryge ind (:
Hvordan får man en super-hund?