519 visninger
|
Oprettet:
Ny hvalp, hjælp til træning. {{forumTopicSubject}}
som i kan se har jeg igår hentet en lille amstaff tæve på 9 uger, og hun er rigtig dejlig.
men dem jeg har haft før har altid været nogen måneder gamle, så jeg har nu brug for lidt hjælp.
1: når jeg går med hende går jeg uden snor, er det en dårlig ide? hun følger hele tiden efter os.
2: når hun tisser indenfor, trods vi lige har været ude, hvordan skal jeg så skælde hende ud?
3: vi har jo os en halvvoksen amstaff, og han tager det meget pænt. hun vil hele tiden lege med ham, men han er selvfølgelig rigtig forsigtig? skal de bare have lov til det som de nu vil?
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
2. bank dig selv oven i hovedet med en avis, du var ikke længe nok ude ;o)) Nej, Hvalpe kan godt holde sig til de kommer ind, for der er der trygt, ingen dufte fra andre større hunde.. Brug det samme sted til hende hver gang hun skal tisse, du kan med fordel sprede noget af hendes eget urin, så der er velkendt duft.. Aldrig skæld hende ud for at gøre det inde, ignorere og så ud igen..
3. Ja, sålænge han ikke er voldsom, men du skal altid være vågen, og læse dine hunde..
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
2. Mens hun er så lille tisser hun sandsynligvis inde fordi hun er tryg inde OGSÅ selvom hun lige har været ude. Hun er KUN 9 uger så I må væbne jer med tålmodig og IKKE skælde hende ud. Istedet må I gå ud med hende mange gange, gerne samme sted i starten og bliv ude til hun har besørget - ros hende og giv evt en lille guf som belønning når hun besørger ude og gør som hun skal. Idag benyttes positiv indlæring dvs god opførsel belønnes og uønsket opførsel ignoreres....
3. Jeg stoler personligt på at hunde taler samme sprog og forstår hinanden bedre end vi forstår dem men I skal selvfølgelig være obs på dem, især her i starten.
Nu I har nogle krævende hunderacer ville jeg anskaffe mig en hvalpebog og gå til hvalpemotivation med den lille - få hende opdraget rigtig godt fra start så I kan være med til at give amstaffen et bedre ry.
Og tillykke med hende
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 120
jamen nu har den store altid være legesyg, og aldrig været sur på nogen hunde. men det er mere den lille jeg tænker på, hvis det ændre noget i fremtiden?
spørger til råds herinde, for vil selvfølgelig ha hun skal være et dejligt eksemplar af amstaff, som de jeg har haft/har.
jul 2007
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Og så få tilmeldt jer et hvalpehold, evt ved DTK el. DKK, dette kræver bare at du har meldt dig ind i en af klubberne
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 150 Svar: 1.213
Jeg har her i starten haft en sprayflaske med rodalon blanding stående som jeg lige har kunnet spraye på når jeg har tørret op efter min hvalp
jul 2007
jul 2007
Ny hvalp, hjælp til træning.