{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

Ny hvalp, hjælp til træning. {{forumTopicSubject}}

som i kan se har jeg igår hentet en lille amstaff tæve på 9 uger, og hun er rigtig dejlig.
men dem jeg har haft før har altid været nogen måneder gamle, så jeg har nu brug for lidt hjælp.

1: når jeg går med hende går jeg uden snor, er det en dårlig ide? hun følger hele tiden efter os.

2: når hun tisser indenfor, trods vi lige har været ude, hvordan skal jeg så skælde hende ud?

3: vi har jo os en halvvoksen amstaff, og han tager det meget pænt. hun vil hele tiden lege med ham, men han er selvfølgelig rigtig forsigtig? skal de bare have lov til det som de nu vil?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hvalp, hjælp til træning.
  • #1   6. jun 2009 1. Ja, hun skal allerede nu lære at gå pænt i snoren...

2. bank dig selv oven i hovedet med en avis, du var ikke længe nok ude ;o)) Nej, Hvalpe kan godt holde sig til de kommer ind, for der er der trygt, ingen dufte fra andre større hunde.. Brug det samme sted til hende hver gang hun skal tisse, du kan med fordel sprede noget af hendes eget urin, så der er velkendt duft.. Aldrig skæld hende ud for at gøre det inde, ignorere og så ud igen..

3. Ja, sålænge han ikke er voldsom, men du skal altid være vågen, og læse dine hunde..

• #2   6. jun 2009 1. Mens hun er så lille vil hun altid følge jer - I er hendes nye folk - men væn hende for guds skyld til at gå med snor og så kan I senere hen træne indkald og evt. gå med hende uden snor. Som det er nu risikerer vi der kommer linepåbud og så vil I være bedst rustet hvis I fra start har lært hende at gå med snor...

2. Mens hun er så lille tisser hun sandsynligvis inde fordi hun er tryg inde OGSÅ selvom hun lige har været ude. Hun er KUN 9 uger så I må væbne jer med tålmodig og IKKE skælde hende ud. Istedet må I gå ud med hende mange gange, gerne samme sted i starten og bliv ude til hun har besørget - ros hende og giv evt en lille guf som belønning når hun besørger ude og gør som hun skal. Idag benyttes positiv indlæring dvs god opførsel belønnes og uønsket opførsel ignoreres....

3. Jeg stoler personligt på at hunde taler samme sprog og forstår hinanden bedre end vi forstår dem men I skal selvfølgelig være obs på dem, især her i starten.

Nu I har nogle krævende hunderacer ville jeg anskaffe mig en hvalpebog og gå til hvalpemotivation med den lille - få hende opdraget rigtig godt fra start så I kan være med til at give amstaffen et bedre ry.

Og tillykke med hende smiley

• #3   6. jun 2009 det sjove er nemlig at hun ikk vil med ud særlig længe. de gange jeg har haft hende ude, har jeg måtte gå hjelm med hende, og ned med den store igen, for han bliver utålmodig når hun bare sidder og ikke vil gå. men tror det er fordi hun fryser, for hun ryster nemlig.

jamen nu har den store altid være legesyg, og aldrig været sur på nogen hunde. men det er mere den lille jeg tænker på, hvis det ændre noget i fremtiden?

spørger til råds herinde, for vil selvfølgelig ha hun skal være et dejligt eksemplar af amstaff, som de jeg har haft/har.

• #6   6. jun 2009 men skal lige ned med de 2, er tilbage om ikke så længe.

• #7   6. jun 2009 Frederik, prøv at ta den store ud med hende (men stadig huske at give dem alenetid) Men det er en af fordelene ved at have en ældre hund når man får hvalp, de lærer så meget af den ældre.. Den store verden kan være en stor mundfuld for dem, ikke alle der laver hvalpe er desværre lige gode til at forberede dem på det..

Og så få tilmeldt jer et hvalpehold, evt ved DTK el. DKK, dette kræver bare at du har meldt dig ind i en af klubberne

• #8   6. jun 2009 Den lille skal ikke gå tur som den store skal, hun skal bare ned og besørge og DET er DET. Indimellem må I jo bare gå lange dejlige ture med den store. Gå evt ned begge to og når den lille har gjort hvad den skal kan den ene af jer måske fortsætte med den store mens den lille kommer hjem i sikkerhed...

Jeg har her i starten haft en sprayflaske med rodalon blanding stående som jeg lige har kunnet spraye på når jeg har tørret op efter min hvalp smiley

• #9   6. jun 2009 det der redalon, hvad er det for noget. det siger mig ikk lige noget?

• #10   6. jun 2009 det der redalon, hvad er det for noget. det siger mig ikk lige noget?

Kommentér på:
Ny hvalp, hjælp til træning.

Annonce